Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansturen andere programma's via Java?

Pagina: 1
Acties:

• zoutepopcorn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05-2023
Hoi,

Is het mogelijk om andere programma's aan te sturen via je Java programma.

Ik heb niet heel veel verstand van Java maar kan (kon) redelijk OOP programmeren in Java.

Het kriebelt dus weer. Nou wil ik graag een druk op het toetsenbord kunnen doen in het Java programma.

Wat bedoel ik nou?????

V.B.: Ik open het programma Notepad. Ik open mijn Java programma die vervolgens automatisch "Hello World" in het textbestand typt.
Het gaat er nu dus niet om het wegschrijven naar een txt bestand, want dat is niet zo moeilijk.....

Een ander voorbeeld zou kunnen zijn het windows menu openen via een Java prog.

Ik kon op mijn vriend Goegel niet veel vinden en zag door de bomen het bos niet meer. Misschien dat iemand hier meer over weet.

Staat dit bericht onder het goeie forum? eerste post n.l.

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 15:40
Lees je eens wat in op Runtime.exec()

• zoutepopcorn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05-2023
Dank u,

Mijn grote vriend Goegel kan me nu wel verder helpen

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het bericht staat hier opzich prima maar eigenlijk verwachten we hier iets meer van een startpost. Je startpost komt nu neer op "ik kon niks vinden, wat nu" en dat is eigenlijk te weinig informatie. Als je Programming Beleid en dan met name TOPIC=1104694///#quickstart]Programming Beleid - De Quickstart[/TOPIC] eens door wilt lezen voor een eventueel volgend topic dan graag :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Veel succes om zoiets met java te gaan doen. Indien het pure Windows programma's zijn die je wil controleren kan je beter .NET gebruiken denk ik.

Verwijderd

Java is platform onafhankelijk. Dat heeft voordelen en nadelen. De voordelen vallen weg als je andere programma's direct wil of moet aanspreken. Zeker als je geen controle hebt over die programma's en het niet mogelijk is ze via een taalonafhankelijke manier aan te spreken (via webservices en/of een middleware systeem). Sommige nadelen kom je juist nu dus ook tegen.

Het is dus inderdaad de vraag of je de goede taal te pakken hebt.

Je weet dat C# enorm veel op Java lijkt?

Anderzijds kun je ook in C geschreven dll's aanspreken in java. Zoek in dat geval eens op het native-keyword. Je programmeerd dan wel in twee talen, maar waarever je je happpy bij voelt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 17:02 ]

Pagina: 1