[w2k3] Compressed folders zoeken

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Een collega heeft een heleboel mappen op een file-server gecompressed omdat dit ruimte zou schelen...

Omdat ik hier geen voorstander van ben en er nog lang geen ruimtetekort is moet dit er allemaal weer vanaf. Alleen lijkt het er meer op dat mijn collega gewoon een beetje op de gok geklikt heeft, ik zie er geen logica in, hij weet niet meer over welke mappen hij het precies gedaan heeft.

Is er een makkelijke manier om dit in 1x op te sporen??? Want nu lijkt het erop dat ik eventjes elke map openen en dan naar het kleurtje gaan kijken. Maar zijn redelijk wat mappen...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
op bovenliggend map niveau (of hoogste) even compress aanklikken dan alleen kiezen voor 'this folder' en onder geen beding subfolders

vervolgens wordt alleen die folder compressed en niet de onderliggende mappen. het hokje 'compress' staat dan aan. vervolgens klik je die weg en kies je wel voor 'all files and folders'

vervolgens worden de subfolders dan wel uncompressed :)

A wise man's life is based around fuck you

• Gomez12
Hmmm, mooie mogelijkheid. Net gedaan alleen zegt hij dat hij nog 3 dagen te gaan heeft...

Naja ik hoop dat dit gewoon een verkeerde windows tijdsinschatting is. Anders zie ik morgen wel of de backup gelukt is of niet...

Hmmm, cool dat windows ook dat compressed hanteert over fileservers heen. Nu kan ik onze 2e fileserver ook even zo gaan behandelen... Altijd leuk om te zien dat mensen dingen van algemene shares naar private shares kopieren...

[ Voor 34% gewijzigd door Gomez12 op 18-09-2007 20:56 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gomez12 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:43:
Hmmm, cool dat windows ook dat compressed hanteert over fileservers heen. Nu kan ik onze 2e fileserver ook even zo gaan behandelen... Altijd leuk om te zien dat mensen dingen van algemene shares naar private shares kopieren...
Om het met Cruyff te zeggen: ellek nadeel hep zn voordeel :+

Ik zou als het om gevoelige info gaat die daar niet thuishoort ook even een screenshot of een dirlist maken voor eventueel bewijsmateriaal.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gomez12
alt-92 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:53:
[...]

Om het met Cruyff te zeggen: ellek nadeel hep zn voordeel :+

Ik zou als het om gevoelige info gaat die daar niet thuishoort ook even een screenshot of een dirlist maken voor eventueel bewijsmateriaal.
Gaat niet om gevoelige info, maar na 1 jaar lang aandringen dat mensen alles zoveel mogelijk op algemene shares moeten zetten zodat er niet :
- 10.000 emails met bestanden door exchange heengaan,
- systeembeheer niet de vraag krijgt of zij pietje even toegang kunnen geven tot private data van keesie want daar staat een ppt die pietje toch ook moet kunnen inzien en een week later moet klazien deze ook kunnen inzien (etc etc ) gevolgd door keesie die na een maand besluit dat zijn private data toch echt private moet zijn dus of keesie + klazien niet alleen toegang kan krijgen tot dat ene bestand.
- op 15 plekken 24 verschillende versies van 1 en hetzelfde bestand verschijnen.

Dan wordt je toch wel een beetje moe als je een mp3tje wat bij een powerpoint presentatie hoort ( onthoud bijna niemand heeft geluid anders dan windows geluiden , citrix en lijnbelasting etc ) opeens op 30 locaties ziet staan van mensen... Ze kunnen er niets mee, het is alleen geschikt voor de marketing die de powerpoint maakt en toch zie je het overal weer opduiken... Ik wordt zo af en toe zo moe van gebruikers...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gomez12 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 00:54:
- systeembeheer niet de vraag krijgt of zij pietje even toegang kunnen geven tot private data van keesie want daar staat een ppt die pietje toch ook moet kunnen inzien en een week later moet klazien deze ook kunnen inzien (etc etc ) gevolgd door keesie die na een maand besluit dat zijn private data toch echt private moet zijn dus of keesie + klazien niet alleen toegang kan krijgen tot dat ene bestand.
Tja, daar is eigenlijk maar één oplossing/antwoord voor, maar dat hoef ik je denk ik niet uit te leggen ;)
Ik word zo af en toe zo moe van gebruikers...
De vraag zul je altijd krijgen, het is maar net wat de afspraken zijn die je wat dat betreft op papier hebt staan aangaande kosten en beheerpolicy van userdata per afdeling.
Als je met een kostenplaatsberekening aan komt zetten per GB data van een afdeling die op het bord van $manager terechtkomt is men opeens een stuk meer bereid om mee te werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Gomez12 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 00:54:
[...]
Dan wordt je toch wel een beetje moe als je een mp3tje wat bij een powerpoint presentatie hoort ( onthoud bijna niemand heeft geluid anders dan windows geluiden , citrix en lijnbelasting etc ) opeens op 30 locaties ziet staan van mensen... Ze kunnen er niets mee, het is alleen geschikt voor de marketing die de powerpoint maakt en toch zie je het overal weer opduiken... Ik wordt zo af en toe zo moe van gebruikers...
het kopieren van bestanden op verschillende plekken blijf je gewoon houden. iedereen heeft namelijk een andere logica van bestanden opslaan :)

storage central van veritas kon rapportages draaien over "duplicate files" op fileserver. Het kon resulteren in 20-30% meer ruimte als er geen duplicates waren.
Pagina: 1