Master Sata Poort Afgebroken

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• UnLiMiTeD_T
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06-2025
Ik zit helaas met het probleem dat mijn vader zojuist de Master Sata poort heeft afgebroken op mijn moederbord.

Nu heb ik de "Master" hardeschijf in de 2e Sata aansluiting gedaan maar wordt daardoor niet meer herkent als master.

Is er een manier waarop ik de HDD wel als Master kan instellen zonder dat hij in de Master Aansluiting zit ?

Thank you very much :)

Verwijderd

Stap 1: Sla je vader

Stap 2: Sluit em gewoon op een andere SATA poort aan, dit zou niets moeten uitmaken in werking.

• UnLiMiTeD_T
haha vader al geslagen inderdaad.

Maar als ik hem op andere poort aansluit zegt ie bij elke x opstarten dat er geen HDD als Master aangesloten is :) En I know dit is geen ramp, maar zou het graag verhelpen, ALS het mogelijk is.

[ Voor 20% gewijzigd door UnLiMiTeD_T op 18-09-2007 20:25 ]

Verwijderd

In dat geval hebben we wat specs nodig, welk moederbord heb je?

Dan kunnen we vast in de handleiding opzoeken welke instelling je moet veranderen om er geen last meer van te hebben.

Werkt de PC verder normaal nadat je die melding hebt gehad of wil ie om die melding helemaal niet starten?

Wat is de melding letterlijk? (Helpt bij het opzoeken)

• UnLiMiTeD_T
Ik heb een Asus P5W DH Deluxe.

Heb al in handleiding zitten neuzen maar kon helaas zo 123 niets vinden, is ook een heel boek hehe.

Hij vraagt of hij door mag gaan en dat moet ik aangeven door op F1 te klikken.

Wat hij letterlijk zegt zal ik nu even kijken ;)

• UnLiMiTeD_T
Er wordt letterlijk gezegd :

No Master H.D.D. Detected!
Press F1 to Resume

Verwijderd

Als het goed is kun je onder het menu'tje Boot de optie "Halt on" wijzigen om het probleem op te lossen.

Opties daarvoor zijn iets in de trend van: "All errors", "No errors", "Keyboard error" etc.

Je wil dan dus de optie "No errors" hebben, hij moet gewoon altijd doorstarten.

Verwijderd

En als je dan verder kunt, kan je dan niet op F8 drukken om de boot-device te selecteren? Het mag volgens mij bij een SATA schijf niet uitmaken waar hij op aangesloten is (alles = master)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

heb je verder je master SATA wel uit gezet in je bios?

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• UnLiMiTeD_T
@ TRRoads: Dankjewel, hij start nu gelijk door maar geeft ondertussen nog wel de fout aan. Zou het verder geen probleem moeten zijn dat er geen HDD als Master geselecteerd is?

@Vash_Stampede: De Sata schijf staat als 1st boot device, maar hij vraagt wel om Master schijf

@ GoldenSample: Hmm nee ik heb niet mijn Master SATA in mijn bios uitgezet, waar kan ik dat doen ? :)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
SATA heeft geen Master of Slave.
Daar is alleen sprake van bij PATA.

Hoe dan ook. Naar BIOS gaan en die SATA poort // controller uitzetten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

UnLiMiTeD_T schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:44:
@ TRRoads: Dankjewel, hij start nu gelijk door maar geeft ondertussen nog wel de fout aan. Zou het verder geen probleem moeten zijn dat er geen HDD als Master geselecteerd is?
Kan verder geen kwaad.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ik kan in m'n bios gewoon opgeven welke van de 4 SATA-porten moet booten...

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:23

Coldcat

HODL

Even een vraagje, kun je het nog reparen. Ik heb mijn sata aansluiting op de HD gesloopt maar met tie wraps heb ik de boel nog kunnen reparen, durf zelfs Raid0 te draaien :+

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
RemcoDelft schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:05:
Precies, bij alle BIOS'en die ik tot nu toe heb gezien kan ik gewoon elke (op dat moment gebruikte) SATA-poort selecteren.

Verder kan die melding geen kwaad, wat hij nu doet is zeggen dat er geen Master gevonden is, en gewoon zoeken naar de volgende, en die pakken. Eigenlijk wat je dus zelf in het BIOS kunt instellen, maar dan iedere keer bij het opstarten automatisch.. :P

• UnLiMiTeD_T
@ RemcoDelft: Waar kun je dat dan instellen ? Want zit mijn BIOS uit te spitten alleen kan dat helaas niet vinden..

@ Trguardo: Er zat zown rood poortje op met daaronder de pinnetjes, rood poortje ligt er af, en 1 zown pinnetje van de 7 ligt er af.. Dus ik weet niet of er een manier is om deze te repareren ? :)

@ The_Zeroorez: Waar o waar kan ik dat selecteren.. Kan zijn dat ik er gruwelijk overheen kijk.. hehe in dat geval sorry.. :) Maar heb het graag opgelost en kan moeilijk blijven turen ;)

Ik ben gewend om gewoon bij First Master te selecteren -> enter en dan te kunnen selecteren welke ik wil.. Maar hij geeft hier geen opties helaas.. :) HDD blijft bij Third Slave

[ Voor 15% gewijzigd door UnLiMiTeD_T op 18-09-2007 22:19 ]

Verwijderd

denk dat je gewoon ff je bios in moet, niks wijzigen en saven, dan ben je waarschijnlijk de foutmelding kwijt.

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-02 17:43

Bravo

Second Best

Heb je nog meer gewijzigd terwijl je de pc open had?
Ik heb eenmaal dit probleem gehad, maar dit kwam doordat ik mijn dvd op het primaire PATA kanaal als master had ingeplugged, nadat de dvdspeler op het secondarykanaal was gezet werkte alles weer naar behoren.

Hieruit heb ik afgeleid dat Asus dus eerst naar de PATA kijkt voor een opstartdevice en daarna pas naar de SATA.

mijn ervaring was met een Asus A8V-DeLuxe

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

RemcoDelft schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:05:
dat bedoelde ik eigenlijk, zat een beetje te slapen (omdat TS het ook over z'n Master SATA poort had), zet gewoon je eerste (0) Sata poort uit en alleen je poort aan waarop je HD zit

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• UnLiMiTeD_T
@ Bravo: Ik zal hetgeen uitproberen wat je hebt gezegd aangezien hij idd eerst naar de PATA kijkt, hopelijk binnekort de overstap naar een SATA DVD-Brander. Tot die tijd zal ik dit eerst uitproberen, dankjewel voor je hulp!

@ GoldenSample: Waar kan ik een SATA poort uitzetten? Ik zit echt te spitten en te spitten, maar kan helaas niks vinden.

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Lijkt me ook niet dat alle mammaborden zo'n funtie hebben, net zoals de funtie om een bepaalde poort uit te zetten
Pagina: 1