Toon posts:

Chrome orb questions

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lui, heeft 'r iemand een chrome orb, ikheb een vraaggie. Als je dat ding installeert, moet je dan dat stickertje eraf halen?? of is dat alleen als je koelingspasta erop smeert?? en kan de core van een chroompje afbrokkelen??

Verwijderd

Sticker moet je er in ieder geval afhalen :)

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb nu een crome orb, maar met een beetje pech mag je een paar condensatortjes ombuigen, of je orb 180 graden draaien :)

b.t.w. wel dat koelpasta stickertje eraf gooien...

Verwijderd

Topicstarter
Waarom geeft themaltake er dan zo'n fuckin' stickertje op???? als je 'm der toch af moet halen??? moet je hem er niet alleen afhalen ALS je koelingspasta erop smeert??

Verwijderd

Nee,
dat plastic folie is om de "pad" van thermische prut die er al op zit te beschermen totdat je hem installeert, dan moet je die folie er eerst afhalen.

Als je zelf pasta er op smeert, moet je eerst, met wasbenzine en toiletpapier of zo, de CPU en de koeler schoonmaken, alles van de onderkant van de koeler afhalen dus..

Koelze :)

Verwijderd

Topicstarter
heej, thanx, verder nog iemand met ervaringen met dit ding??

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
juh, het is makkelijker installen als je hem omdraait... :)

Verwijderd

Je kan die troep er ook afschuren met schuurpapier >:)

verder staan orbs wel bekend als 'core crackers':D

Verwijderd

yup heb mijn core ook een beetje vernaggelt!
ik HAD een chroompie maar toen werd mijn cpu 60C, dus maar een andere gekocht

Verwijderd

|:(

Verwijderd

Topicstarter
wat is dan evengoed als de chrome, maar sloopt je core niet???

Verwijderd

SuperOrb schijnt geile installatie te hebben (zonder krak dus) met een beetje geluk komt de Mycom me morgen ff blij maken :Y)

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Heeft Super Orb niet dezelfde basis als de Chrome? is 'ie niet alleen hoger met een fannetje meer? ;)

-- heb zelf ook net Chrome Orbje en vind dat die ook te warm wordt (57C), 'k ga nu koelprut proberen inde hoop dat dat gaat schelen --

Verwijderd

Heb zelf ook een chrome orb....
Die zooi onder aan moet je er pas afhalen zodra je er geleidings pasta onder smeert, want anders koeltie voor geen meter.
Geleidings pasta is zeer aan te raden, scheelde bij mij zo'n 18graden (!!) >:)

Heb hem er al vaak afgehaald, maar een core-moller is het niet hoor! (Had hiervoor een spire, daar heb ik WEL m'n core mee gemold :( )

Dus: zooi eronder weg, pasta erop, koelen met die zooi! (met onderstaande config wordt m'n duron 36graden idle, dus is wel ok d8 ik!)

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 22:49 schreef Tommyerd het volgende:
wat is dan evengoed als de chrome, maar sloopt je core niet???
Mhh ik denk een Spire ma324-30b3..

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/products/coolers/ma324-30b3.gif

Kijk hier voor een test van Ruben http://www.rorupc.nl/reviews/nieuwespires/

Verwijderd

Zal wel een beetje akelig dom klinken, maar is die koelpasta niet errug kanker verwekkend?

Waarschijnlijk ga ik het ook gebruiken (hangt er vanaf hoe hij me 1,2 gig koelt ZONDER de pasta) maar stel dat ik het ga gebruiken, moet ik dan niet elke keer als ik hem eraf haal dat ik de oude pasta moet verwijderen en nieuwe moet plaatsen?

Ik ga namelijk met enige regelmaat naa lanparty's en het lijkt me niet verstandig om de superorb op me proc/socket te laten tijdens vervoer..? Of is dat geen probleem?

Mr.FlitzZ

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Heb ook een chrome orb op mijn amdtje 1ghz zitten
dat ding koelt voor geen meter. 55 C idle 60 C stressed
Daarbij maakt ie ook te veel lawaai.

Binnenkort maar een silverado aanschaffen >:)\

edit
die temparaturen zijn inclusief artic silver
edit

Lekker wakker hier |:( was lekker net de nieuwe topics aan het browsen besloot daarna wat te zoeken over mijn koeler, niet in de gate hebbende hoe oud dit topic is

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 10:39

Shunt

Boe

Op zondag 21 juli 2002 23:37 schreef THRenault het volgende:
Heb ook een chrome orb op mijn amdtje 1ghz zitten
dat ding koelt voor geen meter. 55 C idle 60 C stressed
Daarbij maakt ie ook te veel lawaai.

Binnenkort maar een silverado aanschaffen >:)\

edit
die temparaturen zijn inclusief artic silver
edit

Lekker wakker hier |:( was lekker net de nieuwe topics aan het browsen besloot daarna wat te zoeken over mijn koeler, niet in de gate hebbende hoe oud dit topic is
hallo topic is al een jaar oud |:(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:46
lol, komt wel goed uit. want die fan op m'n silver orb maakt de laatste tijd tering herrie |:(

en dat nog wel na het schoonmaken van dat ding (zucht)
op zich doet ie z'n werk goed op m'n TB-800Mhz:
tussen 35C Idle en 55 Stressed (bij bijvoorbeeld divx reencoding) en dit zonder pasta. maar is 20 graden verschil niet een beetje groot?

verder, omdat ie rond is, hebben mensen hier de fan wel eens vervangen? ik bedoel zo'n grote papst fan erop?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tip: Hang die Orb aan de muur en koop een normale koeler: Spire of thermaltake vulcano ofzo.

De Orb familie zien er erg mooi uit maar koelen slecht en slopen vaak je core. Gebruik ze dus niet.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ouwe }:O
En Orbs zijn niet de beste koelers ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.