Toon posts:

volume knop op verkeerde box

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een dolby surround setje de logitect x-620.
plaatje
http://camtechcomputers.com/images/Logitech%20X-620.jpg

Nu zit ik met een probleempje,
ik zit in de linkerkant van me kamer aan een bureau, maar de volume knop zit op de rechterbox, dus als ik me volume wil wijzigen is dit nogal irritand. Nu ken ik het telkens wel software matig veranderen, maar ook dit is niet echt de oplossing.

Ik vroeg me het volgende af.

Is het mogelijk om de boxen software matig tewijzigen, dus dat de rechtse links geluid geeft en de linker rechts geluid geeft. zodat ik toch de "volume box' aan de juiste zijde van me kamer heb staan.

of is er iets van een simpele volume regeler die je bijvoorbeeld in je usb poort moet stoppe of iets dergelijks

ps
Het is niet mogelijk om simpel weg de stekkertjes teverwisselen want ze hebben een aparte aansluiting.
http://www.dinside.no/km_bilde/7/107307.jpg

De dikke stekker is de box met de volume knop vandaar.

pps owja de bedoeling is wel gewoon dat me rechter box in de meest rechter hoek van de kamer komt testaan zodat ik wel gewoon me "effect" blijf behouden.

Ik hoop dat iemand me uit dit vervelende probleem ken helpen.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien simpel gedacht, maar waarom geen verlengkabel tussen PC en boxen, waar je links en rechts verwisseld?'

Merk pas later op dat het om een 5.1 set gaat en weet niet of je daar zo simpel kanalen kunt omgooien.

[ Voor 32% gewijzigd door MegaTronics op 18-09-2007 20:01 . Reden: aanvulling ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-02 17:36

Hu9o

Schokkend

Kan je niet gewoon ff 2 boxjes omdraaien?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat voor geluidskaart heb je? Zelfs de meest eenvoudige AC 97' geluidskaart heeft wel een functie links en rechts omdraaien. Kijk dus even in het controle paneel van je audiodrivers. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hu9o schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:00:
Kan je niet gewoon ff 2 boxjes omdraaien?
nee want dan kom uit de rechterbox links geluid en uit en linkerbox recht geluid :)

Verwijderd

Topicstarter
megatronics schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:58:
Misschien simpel gedacht, maar waarom geen verlengkabel tussen PC en boxen, waar je links en rechts verwisseld?'

Merk pas later op dat het om een 5.1 set gaat en weet niet of je daar zo simpel kanalen kunt omgooien.
Wat bedoel je precies met kanalen omgooien?, als je bedoelt de stekkers... nee dat is niet mogelijk omdat op dit setje de box met de volume knop een aparte aansluiten op de subwoofer heeft

Verwijderd

Topicstarter
Satch schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:34:
Wat voor geluidskaart heb je? Zelfs de meest eenvoudige AC 97' geluidskaart heeft wel een functie links en rechts omdraaien. Kijk dus even in het controle paneel van je audiodrivers. :)
ik heb een audigy 2 geluids kaart

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-02 17:36

Hu9o

Schokkend

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:41:
[...]

nee want dan kom uit de rechterbox links geluid en uit en linkerbox recht geluid :)
Ook de stekkertjes omdraaien he

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Hu9o schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:45:
[...]

Ook de stekkertjes omdraaien he
Als je me topic goed gelezen heb weet je dat dit zo en zo al niet mogelijk was :)

ps
Het is niet mogelijk om simpel weg de stekkertjes teverwisselen want ze hebben een aparte aansluiting.
http://www.dinside.no/km_bilde/7/107307.jpg

De dikke stekker is de box met de volume knop vandaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 21:54 ]

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:47

sanzut

It's always christmas time

Dit behoort bij de standaard features van windows, kijk ff op configuratie scherm...

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:43:
[...]

Wat bedoel je precies met kanalen omgooien?, als je bedoelt de stekkers... nee dat is niet mogelijk omdat op dit setje de box met de volume knop een aparte aansluiten op de subwoofer heeft
Verlengkabeltje waar je het linker en het rechter kanaal verwisseld. Met een normaal 2.0 setje werkt dat uitstekend (groene aansluiting), maar of je dat ook zo kunt omgooien bij een 5.1 set?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-02 19:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jawel, want er gaan maar 2 signalen over de groene stekker :) Maar dit moet software matig op te lossen zijn. al dan niet in windows, al dan niet in de drivers.

I am the great Cornholio!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MetaFrame schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:07:
Jawel, want er gaan maar 2 signalen over de groene stekker :) Maar dit moet software matig op te lossen zijn. al dan niet in windows, al dan niet in de drivers.
Ja maar in de topicstart staat:

Nu ken ik het telkens wel software matig veranderen, maar ook dit is niet echt de oplossing.

dus daarom dacht ik aan ene hardwarematige oplossing

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-02 15:25

Bravo

Second Best

Ik gebruik zelf NVidia drivers voor mijn geluid en hiermee kun je een wizard doorlopen waarmee je geluid aan de boxen aanwijst. Als je dit eenmaal doorlopen hebt blijft dit gewoon ingesteld (ook na een reboot oid).
Zit deze optie niet in de drivers die jij gebruikt?

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:31
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:55:
Nu ken ik het telkens wel software matig veranderen, maar ook dit is niet echt de oplossing.
...
Is het mogelijk om de boxen software matig tewijzigen, ...?
Hmmm...

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:45
Ik denk dat hij de eerste keer bedoelt dat hij niet telkens software-matig het volume wilt aanpasse.n
Bij de tweede vraagt hij of het mogelijk is software-matig de boxen om te draaien.

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Verwijderd

Topicstarter
RandomT schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:51:
[...]

Ik denk dat hij de eerste keer bedoelt dat hij niet telkens software-matig het volume wilt aanpasse.n
Bij de tweede vraagt hij of het mogelijk is software-matig de boxen om te draaien.
klopt

zodat ik me ''volumebox" aan de goede zijde van me kamer heb staan

Verwijderd

Topicstarter
Bravo schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:09:
Ik gebruik zelf NVidia drivers voor mijn geluid en hiermee kun je een wizard doorlopen waarmee je geluid aan de boxen aanwijst. Als je dit eenmaal doorlopen hebt blijft dit gewoon ingesteld (ook na een reboot oid).
Zit deze optie niet in de drivers die jij gebruikt?
nee ik ken die optie nergens vinden |:(

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
De audiokabel heeft aan de kant van de geluidskaart 3 plugjes: groen, oranje en zwart, toch? Als je oranje en zwart nou rechtstreeks op je geluidskaart prikt, en de groene dmv. een kort verlengkabeltje wat je zo maakt dat links en rechts worden omgewisseld, dan moet het toch lukken?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Tha Ra schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:17:
De audiokabel heeft aan de kant van de geluidskaart 3 plugjes: groen, oranje en zwart, toch? Als je oranje en zwart nou rechtstreeks op je geluidskaart prikt, en de groene dmv. een kort verlengkabeltje wat je zo maakt dat links en rechts worden omgewisseld, dan moet het toch lukken?
exact mijn idee

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Als de TS niet snapt welke kabel bedoeld wordt:

code:
-------X---------
geluidskaart--------/ \------- speakers
\--------X--------/

Vanaf je geluidskaart ga je dus met een 3.5mm stereo jack verloopkabel naar 2x RCA contra. Op de 'X-punten' verwissel je de rode en de witte RCA stekker en sluit je deze dus omgekeerd aan op een andere kabel, die van dubbel RCA naar 3.5mm jack verloopt. Vervolgens plaats je deze 3.5mm jack plug in je speakers :)

Druk even op ''view message'' bij mijn bericht, anders klopt de code niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Barry|IA op 20-09-2007 12:01 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46
Of je koopt een toetsenbord met een volume knop.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Barry|IA schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:59:
code:
1
2
3
4
:
                     -------X---------
geluidskaart--------/                 \------- speakers
                    \--------X--------/

Vanaf je geluidskaart ga je dus met een 3.5mm stereo jack verloopkabel naar 2x RCA contra. Op de 'X-punten' verwissel je de rode en de witte RCA stekker en sluit je deze dus omgekeerd aan op een andere kabel, die van dubbel RCA naar 3.5mm jack verloopt. Vervolgens plaats je deze 3.5mm jack plug in je speakers :)

• Barry|IA
Cobb schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:45:
Of je koopt een toetsenbord met een volume knop.
Dan regel je geen volume, maar resolutie. En dat wil je liever niet :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Barry|IA

Verwijderd

Topicstarter

code:
-------X---------
\--------X--------/

aha dus eigenlijk zeg he dat ik gewoon 2 verleng snoertjes moeten kopen met de tegen overgestelde aansluiting zodat ik links wel mer rechts ken omwisselen

verbeter me als ik het mis heb :)

• Barry|IA
Da's helemaal goed! :)

Verwijderd

Topicstarter

code:
-------X---------
\--------X--------/

Dus als ik bij de electra boer ben dan moet ik vragen voor een verloop kabbeltje van een 3.5mm stereo jack naar een 2x RCA kabel en voor een 2x RCA kabel naar een 3.5mm stereo
jack :+

Als dit zo is dan snap ik het helemaal en dan dank ik jullie hartelijk !.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 09:55 ]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Je zoekt eigenlijk deze connector

Afbeeldingslocatie: http://www.spilleman.net/gathering/jack1.jpg

Dit is dan een 6,3 plug, maar je begrijpt het idee :) . En dan deze connector

Afbeeldingslocatie: http://www.spilleman.net/gathering/jack2.jpg

Daar kun je dan de rode en witte kabels omwisselen.

Verwijderd

Topicstarter
okey ik zal het even verduidelijken met een foto

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurjenb/DSC01295.JPG

met die foto wat jij stuurde ken je deze 2 niet omwisselen

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hoe vertrekken die 2 dan uit je pc ?
Als dat gewoon 1 minijack is zou dat toch moeten werken.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
kijk zo vertrekken ze uit me pc

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurjenb/DSC01297.JPG

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Megatronics geeft een werkende oplossing: koop die 2 kabeltjes (maar dan met 3,5 mm ipv de 6,3 mm), en sluit die aan tussen je computer en het groene kabeltje. Sluit uiteraard rood op wit en andersom.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik zag deze kabels net nog in de stad liggen bij een computer toko, € 5 euro per stuk. En zoals Kuhlie al zegt, wel de 3.5 mm nemen ipv de 6.3 mm (het was nogal vroeg en deze kon ik zo snel vinden op de Conrad site :+, vandaar de melding dat je het idee wel zou snappen )

[ Voor 52% gewijzigd door MegaTronics op 22-09-2007 12:56 ]

Verwijderd

euhm, als het goed is gaan alle boxen naar de versterker toe, dan kun je tog gewoon de linkerbox in de front right-plug stoppen en de rechterbox in de front left-plug stoppen. en dan je boxen omdraaien?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 15:03 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:54

Sick Nick

Drop the top!

Heb je het plaatje ene paar posts boven je wel gezien? Die aansluitigen zijn dus niet hetzelfde, de linker is gewoon een tulpje maar de rechter is een ander soort stekker omdat op die box de volumeknop zit en die info dus ook naar de versterker (in de sub) moet.
Pagina: 1