Nieuws dat niet op Tweakers.net Frontpage thuishoort

Pagina: 1
Acties:

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Heel af en toe, maar dan ook *heel* af en toe komt er eens een nieuwsbericht op de frontpage te staan waar ik bij mezelf afvraag: "Hoort dit wel op Tweakers.net Frontpage thuis?".

Voorbeeld: nieuws: 'In 2010 minder dan 1 dollar per watt voor zonnecel'

De bovenstaande link linkt naar een nieuwsbericht wat over zonnecellen gaat en ook hierbij vraag ik me af of het wel op de Frontpage thuishoort.

Laat ik het even onderbouwen:

Ik citeer Over Tweakers.net ==> Algemene Informatie:
For press- & product releases: please mail to press[at]tweakers.net.
(voor reguliere e-mail adressen zie hieronder)

Tweakers.net behoort tot de top-20 van drukst bezochte websites van het Nederlandstalige internet. Van oorsprong is Tweakers.net een hardwaresite, maar in de loop der tijd is ons blikveld verbreed naar software-, internet- en algemene IT-onderwerpen. Daarmee groeide ook de doelgroep van enthousiaste thuisgebruikers naar hobbyïsten én IT-professionals. De hieruit ontstane infomix is tamelijk uniek. Naast nieuws over de eerder genoemde onderwerpen biedt Tweakers.net product- en prijsinformatie, een vraag & aanbod-gedeelte, een shop survey en een buitengewoon actieve community.

Dit contentaanbod maakt Tweakers.net het startpunt voor mensen die informatie willen hebben over IT-onderwerpen, die aankoop van hard- of software overwegen of bijvoorbeeld een andere baan zoeken. Meer informatie over de achtergronden en de werking van Tweakers.net is te vinden in de FAQ.
FAQ:
Tweakers.net is Nederlands grootste informatie- en communitysite voor 'tweakers': mensen met een overmatige interesse in computers die deze interesse uiten in activiteiten zoals overklokken, proggen, casemodden en het optimaliseren van hardware en software systemen. In het dagelijks leven zijn tweakers veelal werkzaam in de IT branche of volgen zij een IT-gerelateerde opleiding. Van oorsprong is Tweakers.net een hardwaresite, maar in de loop der tijd is ons blikveld verbreed naar software-, internet-, professionele- en algemene IT-onderwerpen. Daarmee groeide ook de doelgroep van enthousiaste thuisgebruikers naar hobbyisten én IT professionals. De hieruit ontstane infomix is tamelijk uniek. Naast nieuws over de eerder genoemde onderwerpen biedt Tweakers.net product- en prijsinformatie, een vraag & aanbod gedeelte, een shop survey en een buitengewoon actieve community. Het hart van de Tweakers.net community wordt gevormd door een zeer populair forum dat verantwoordelijk is voor circa 40 procent van de pageviews van de site.

Tweakers.net is gevestigd in Amersfoort en is een zelfstandig onderdeel van VNU Media. Zie deze pagina voor zakelijke contactinformatie.
En dan begin ik dus na te denken:

zonnecellen <===> overklokken, hardware, software, IT, IT-gerelateerd, optimaliseren hardware en software, programmeren..... enzovoorts.

Dan ga ik dus met mijn muis over het gele blokje heen en dan komt er in een tooltip te staan: "Life"
En dan ga ik met mijn muis over Life en dan komt er in een tooltip te staan: "Life: Multimedia, gadgets en gaming".

Zonnecellen != multimedia (triviaal)
Zonnecellen != gaming (triviaal)
Zonnecellen ?= gadget

Vandale:
gad·get (het, de ~ (m.), ~s)
1 klein, min of meer nutteloos voorwerp => snuisterij
Zonnecellen vind ik nou niet bepaald een klein, nutteloos voorwerp hoor!! De globale olieproductie schijnt nu al een beetje te zakken, laat staan dat het de vraag kan vervullen waardoor de olieprijs gaat stijgen en de automobilist meer moet betalen bij de pomp! [bron]

Sorry hoor, maar dan schiet de vergelijking toch echt serieus bij mij in het verkeerde keelgat!

Dus, van jullie zou ik graag willen weten wat het nieuwsbericht op de Frontpage doet. Dit vind ik belangrijk, omdat iedereen verhoogde consistentie belangrijk vindt.

EDIT: Ik had meer willen opschreven omtrend "IT-gerelateerd" in de trend van "electriciteit ==> PC gaat aan als ik de power-knop druk", maar ik heb helaas nu geen tijd.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35
Zonnecellen = energie & technologie. Misschien dat een collega er nog dieper op in wil gaan, maar ik vind dat meer dan reden genoeg om het wel te plaatsen.

edit:
Sorry hoor, maar dan schiet de vergelijking toch echt serieus bij mij in het verkeerde keelgat!
Jij bent degene (en enige) die die vergelijking maakt, dus je eigen vergelijking schiet je in het verkeerde keelgat... :?

[ Voor 45% gewijzigd door Hahn op 18-09-2007 19:14 ]

The devil is in the details.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Fundamentele vraagstukken als natuurkunde, scheikunde en productiemethoden hebben zo inderdaad niet veel met hard ICT-nieuws te maken. En toch, omdat dingen op energie lopen is de markt wat dat betreft gevoelig.

En die zonnepannelen dus ook. Voor 5 euro heb je een plakje waar je iPod op draait, een laptop met zonnepanneel kost niets extra's en kan zichzelf misschien wel bedruipen.

Wat voor de 1 zinloos lijkt is voor de ander nuttig. Enige projectie op andere ICT-gebieden is daarom gewenst.

Verwijderd

Ik moet zeggen dat dit bewuste bericht me niet echt interesseerde, maar als er mankracht voor is dit naast het pure IT-nieuws aan te bieden, waarom niet? Ik zie genoeg raakvlakken met de 'core-business' van Tweakers.net.

Verwijderd

Geen IT-nieuws? Denk ook eens aan de toepassingen ervan! Energie = schaars en zal alleen maar schaarser worden de komende jaren. Dus toepassingen in hardware zoals notebooks, PDA's, GSM's etc is juist hartstikke logisch.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
We schrijven hier dagelijks over energieslurpende videokaarten, veeleisende processors en hoogwaardige koelsystemen. Het minste wat we dan kunnen doen, is bij tijd en wijle even stilstaan bij de keerzijde van de medaille. Als dat op deze manier kan, met een nieuwspost die minstens door een groot deel van onze bezoekers met interesse gelezen wordt, dan lijkt me dat mooi meegenomen.

Dat iets je 'in het verkeerde schiet' kan, maar als dat al het geval is met één nieuwspost die niet helemaal bij jouw wensen aansluit, dan heb je toch vreemde prioriteiten imo ;)

Overigens staat het artikel in de categorie Life >> Technologie & Wetenschap en daar hoort het prima thuis imo. Het gaat immers om een maatschappelijk relevant onderwerp, en ook daarvoor is plaats in Life.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
We zijn al een tijdje geleden een nieuwe weg ingeslagen waarbij we wat breder nieuws willen brengen, nieuws waarvan we zeker weten dat (iig een deel van) ons publiek het interessant vindt en wat met techniek te maken heeft. Ik vind het ontzettend interessant nieuws om te lezen over die zonnecellen, het heeft nogal een impact op ons bestaan hier op aarde :) Ons energieverbruik gaat nog altijd omhoog, ipv omlaag en zonnecellen kunnen dat netto verbruik wat terugdringen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Comp_Lex
  • Nu online
Grrrrrene schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:33:
We zijn al een tijdje geleden een nieuwe weg ingeslagen waarbij we wat breder nieuws willen brengen, nieuws waarvan we zeker weten dat (iig een deel van) ons publiek het interessant vindt en wat met techniek te maken heeft. Ik vind het ontzettend interessant nieuws om te lezen over die zonnecellen, het heeft nogal een impact op ons bestaan hier op aarde :) Ons energieverbruik gaat nog altijd omhoog, ipv omlaag en zonnecellen kunnen dat netto verbruik wat terugdringen :)
Fundamentele vraagstukken als natuurkunde, scheikunde en productiemethoden hebben zo inderdaad niet veel met hard ICT-nieuws te maken. En toch, omdat dingen op energie lopen is de markt wat dat betreft gevoelig.

En die zonnepannelen dus ook. Voor 5 euro heb je een plakje waar je iPod op draait, een laptop met zonnepanneel kost niets extra's en kan zichzelf misschien wel bedruipen.

Wat voor de 1 zinloos lijkt is voor de ander nuttig. Enige projectie op andere ICT-gebieden is daarom gewenst.
Okee, dan hoop ik dit ergens binnenkort terug te zien.
Overigens staat het artikel in de categorie Life >> Technologie & Wetenschap en daar hoort het prima thuis imo. Het gaat immers om een maatschappelijk relevant onderwerp, en ook daarvoor is plaats in Life.
Ow, naja, ik gebruik dat categorie ding nooit dus ik had dat niet door. Okee sorry, bij deze bied ik dan mijn excuses aan en dan mag van mij dit topic wel gesloten worden.

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02 12:17
;) Ik kom hier zo vaak op de frontpage, elke minuut, uur, dag. En ik vindt het wel vet om naast, wat jij al op heb genoemd, ook nog andere dingen te lezen zoals 'zonnecellen'. >:)

• Comp_Lex
  • Nu online
Ik wil ook wel graag dingen lezen over zonnecellen hoor, maar dan lees ik het liever op Slashdot of iets dergelijks. Slashdot is namelijk heel duidelijk: "News for nerds." Er zijn namelijk meerdere soorten nerds en dan kan een nieuwsbericht over zonnecellen prima gepost worden op de website van Slashdot. Hier op Tweakers.net niet, omdat het tegen de verstrekte informatie indruist, maar goed, ik zal wel wat flexibeler zijn in het gevolg.
Pagina: 1