Heel af en toe, maar dan ook *heel* af en toe komt er eens een nieuwsbericht op de frontpage te staan waar ik bij mezelf afvraag: "Hoort dit wel op Tweakers.net Frontpage thuis?".
Voorbeeld: nieuws: 'In 2010 minder dan 1 dollar per watt voor zonnecel'
De bovenstaande link linkt naar een nieuwsbericht wat over zonnecellen gaat en ook hierbij vraag ik me af of het wel op de Frontpage thuishoort.
Laat ik het even onderbouwen:
Ik citeer Over Tweakers.net ==> Algemene Informatie:
zonnecellen <===> overklokken, hardware, software, IT, IT-gerelateerd, optimaliseren hardware en software, programmeren..... enzovoorts.
Dan ga ik dus met mijn muis over het gele blokje heen en dan komt er in een tooltip te staan: "Life"
En dan ga ik met mijn muis over Life en dan komt er in een tooltip te staan: "Life: Multimedia, gadgets en gaming".
Zonnecellen != multimedia (triviaal)
Zonnecellen != gaming (triviaal)
Zonnecellen ?= gadget
Vandale:
Sorry hoor, maar dan schiet de vergelijking toch echt serieus bij mij in het verkeerde keelgat!
Dus, van jullie zou ik graag willen weten wat het nieuwsbericht op de Frontpage doet. Dit vind ik belangrijk, omdat iedereen verhoogde consistentie belangrijk vindt.
EDIT: Ik had meer willen opschreven omtrend "IT-gerelateerd" in de trend van "electriciteit ==> PC gaat aan als ik de power-knop druk", maar ik heb helaas nu geen tijd.
Voorbeeld: nieuws: 'In 2010 minder dan 1 dollar per watt voor zonnecel'
De bovenstaande link linkt naar een nieuwsbericht wat over zonnecellen gaat en ook hierbij vraag ik me af of het wel op de Frontpage thuishoort.
Laat ik het even onderbouwen:
Ik citeer Over Tweakers.net ==> Algemene Informatie:
FAQ:For press- & product releases: please mail to press[at]tweakers.net.
(voor reguliere e-mail adressen zie hieronder)
Tweakers.net behoort tot de top-20 van drukst bezochte websites van het Nederlandstalige internet. Van oorsprong is Tweakers.net een hardwaresite, maar in de loop der tijd is ons blikveld verbreed naar software-, internet- en algemene IT-onderwerpen. Daarmee groeide ook de doelgroep van enthousiaste thuisgebruikers naar hobbyïsten én IT-professionals. De hieruit ontstane infomix is tamelijk uniek. Naast nieuws over de eerder genoemde onderwerpen biedt Tweakers.net product- en prijsinformatie, een vraag & aanbod-gedeelte, een shop survey en een buitengewoon actieve community.
Dit contentaanbod maakt Tweakers.net het startpunt voor mensen die informatie willen hebben over IT-onderwerpen, die aankoop van hard- of software overwegen of bijvoorbeeld een andere baan zoeken. Meer informatie over de achtergronden en de werking van Tweakers.net is te vinden in de FAQ.
En dan begin ik dus na te denken:Tweakers.net is Nederlands grootste informatie- en communitysite voor 'tweakers': mensen met een overmatige interesse in computers die deze interesse uiten in activiteiten zoals overklokken, proggen, casemodden en het optimaliseren van hardware en software systemen. In het dagelijks leven zijn tweakers veelal werkzaam in de IT branche of volgen zij een IT-gerelateerde opleiding. Van oorsprong is Tweakers.net een hardwaresite, maar in de loop der tijd is ons blikveld verbreed naar software-, internet-, professionele- en algemene IT-onderwerpen. Daarmee groeide ook de doelgroep van enthousiaste thuisgebruikers naar hobbyisten én IT professionals. De hieruit ontstane infomix is tamelijk uniek. Naast nieuws over de eerder genoemde onderwerpen biedt Tweakers.net product- en prijsinformatie, een vraag & aanbod gedeelte, een shop survey en een buitengewoon actieve community. Het hart van de Tweakers.net community wordt gevormd door een zeer populair forum dat verantwoordelijk is voor circa 40 procent van de pageviews van de site.
Tweakers.net is gevestigd in Amersfoort en is een zelfstandig onderdeel van VNU Media. Zie deze pagina voor zakelijke contactinformatie.
zonnecellen <===> overklokken, hardware, software, IT, IT-gerelateerd, optimaliseren hardware en software, programmeren..... enzovoorts.
Dan ga ik dus met mijn muis over het gele blokje heen en dan komt er in een tooltip te staan: "Life"
En dan ga ik met mijn muis over Life en dan komt er in een tooltip te staan: "Life: Multimedia, gadgets en gaming".
Zonnecellen != multimedia (triviaal)
Zonnecellen != gaming (triviaal)
Zonnecellen ?= gadget
Vandale:
Zonnecellen vind ik nou niet bepaald een klein, nutteloos voorwerp hoor!! De globale olieproductie schijnt nu al een beetje te zakken, laat staan dat het de vraag kan vervullen waardoor de olieprijs gaat stijgen en de automobilist meer moet betalen bij de pomp! [bron]gad·get (het, de ~ (m.), ~s)
1 klein, min of meer nutteloos voorwerp => snuisterij
Sorry hoor, maar dan schiet de vergelijking toch echt serieus bij mij in het verkeerde keelgat!
Dus, van jullie zou ik graag willen weten wat het nieuwsbericht op de Frontpage doet. Dit vind ik belangrijk, omdat iedereen verhoogde consistentie belangrijk vindt.
EDIT: Ik had meer willen opschreven omtrend "IT-gerelateerd" in de trend van "electriciteit ==> PC gaat aan als ik de power-knop druk", maar ik heb helaas nu geen tijd.