Wireless en Speakerset ineens kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:12

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Ik heb hier thuis een Linksys WAP54G Accespoint en een Creative T7900 speakerset.
Die zijn er ongeveer zondag of maandag plotseling meegestopt. Zaterdagmiddag heb ik nog muziek geluisterd en op mijn laptop via wifi zitten te internetten. Nu werken ze allebei plotsklaps niet meer. Geen stroom; er brand namelijk geen lampje of een andere indicator van dat er stroom aanwezig is.

Nu is mijn vraag hoe de neuk dit zomaar kan. Ik ben dit weekend amper achter mijn pc / op mijn kamer geweest. Opvallend is dat mijn edimax switch het nog wel gewoon doet, terwijl mijn WAP op hetzelfde stekkerblok zit ingestekkerd. Daarnaast vond ik het apart dat de speakerset op een ander stekkerblok zit en toch kapot is. Ik neem niet aan dat dit te repareren oid is. Dus weet iemand misschien de eventuele oorzaak zodat ik toekomstig defect van apparaten kan voorkomen? Alvast bedankt.

Btw de 2 stekkerblokken zijn allebei geaard, maar hebben geen piekspanning beveiliging. Mijn pc en monitor doen het nog wel gewoon alsmede de edimax switch en zitten op hetzelfde stekkerblok aangesloten als de switch.

Oja, kan ik de producten RMA sturen? Of word het verzekeringswerk (inboedel)

[ Voor 3% gewijzigd door Vuurvoske op 18-09-2007 19:10 ]

Beroeps brabander

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-02 02:20

Koppensneller

winterrrrrr

Misschien zijn de apparaten die niet kapot zijn gegaan beter bestand tegen piekspanningen?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
Lijkt mij idd een gevalletje van piekspanning.

Al gevraagd bij de buren of die ergens last van hebben? Piekspanning is vaak namelijk iets waar de hele straat last van heeft, niet alleen 1 huis.

Tja en dan de schade. Reparatie gaat helaas vaak niet meer of kost meer dan nieuwkoop. En heb je echt een piekspanning gehad, loop je alsnog risico dat apparaten na 6 maanden defect gaan.
Toch zou ik eerst eens bij de buren informeren voordat je de verzekering belt.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Er staan hier 4pc's in huis en ik ben de enige die iets kapot heeft. Het is wel zo dat de tv het slecht gedaan heeft de laatste paar dagen, maar dat lag aan het signaal en niet aan de tv.

Beroeps brabander

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
Heb zelf een keer piekspanning gehad. Ook gefrituurde switch en speakers, maar pc die op dat moment liep nergens last van.

Het is echt maar willekeurig welke apparaten kapot gaan. Als de piek al wordt opgevangen door je wireless en speakerset zal die daarna niet verder reizen.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Zeg ik was in de pricewatch aan het kijken voor een stekkerblok met piekspanning beveiliging, maar kan het totaal niet vinden. Weet iemand waar die te vinden zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Vuurvoske op 19-09-2007 09:34 ]

Beroeps brabander

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-02 02:20

Koppensneller

winterrrrrr

Vuurvoske schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:33:
Zeg ik was in de pricewatch aan het kijken voor een stekkerblok met piekspanning beveiliging, maar kan het totaal niet vinden. Weet iemand waar die te vinden zijn?
Bij de gemiddelde bouwmark/electronicazaak/computerwinkel zijn ze wel te krijgen hoor :)
Pagina: 1