Antec voeding - Speedfan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220984

Topicstarter
Ik heb problemen met het installeren van spellen, het spelen van spellen en het uitpakken van .zip bestanden.
Op hardware.info en hier is al veel op gezocht en het antwoord tot nog toe niet gevonden.
Geheugen 8,5 gestressed met memtest = no errors
HDtune, CHDSK, Seatools vinden ook geen errors op mijn HDD en de snelheid is normaal.

Nu zag ik toevallig bij speedfan dit:
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/my.php?image=speedfanbq7.png

Voor mensen die foto niet zien: http://img403.imageshack.us/my.php?image=speedfanbq7.png
Wat mij opviel is de +12V lijn die maar 0,70V krijgt ?! :s
Mijn voeding is een Antec earthwatts 500

Is mijn voeding nu kapot ? Zijn er nog andere manieren om het zeker te weten/testen ?

Specs:
Intel E4500
8800GTS 320MB
Seagate 320GB 16MB
Gigabyte P965- DS3
Antec 900
Samsung dvd writer 1813a
Kingston 2x 1GB PC5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:13

Theo

moederbord

heel kort antwoord, je voeding is niet stuk, het is een afleesfout (net als de -12 volt lijn) . Als er echt 0.7 volt op de 12 volt stond dan ging de computer niet eens aan, er zal dan echt helemaal niets gebeuern als je de powerknop indrukt.

Jouw probleem lijkt erg veel op een te hele cpu of brakke drivers.

Je kan de voeindg uitsluiten door even een andere voeindg in je systeem te zetten. Echter zal dit je probleem niet oplossen.
Mocht je in het bezit zijn van een goede en uitgebreide multimeter dan kun je deze aan een vrije molex stekker hangen en de 12 volt meten. Als je de meter de piek en dalwaardes laat onthouden (min/max voor een Fluke meter) dan zul je zien dat de 12 volt spanning keurig ligt tussen de 11.4 en 12.6 volt (12 volt +-3%). De reden dat je 12 volt moet meten is omdat de dc-dc converters van de cpu op 12 volt werken.

[ Voor 46% gewijzigd door Theo op 18-09-2007 19:03 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 09:08
Voeding testen, steek er een multimeter in en bekijk de voltages (idle en load!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar haal ik zo'n multimeter en wat kost dat ? (heb ook geen andere voeding om te testen)

CPU wordt onder load niet meer dan 48° C op idle zo'n 30° C.
Heb van alles de laatste drivers, en ook laatste bios versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Rotte voeding kan zich uiten in spontane reboots, vastlopers, beroerde / klapperende wireless verbindingen, etc., maar ZIP fouten duiden toch heel erg op RAM errors. Hoe heb je je 8.5x getest ? Braaf met een Memtest bootableCD ? Het kan ook een beroerde BIOS of idd. een driver issue zijn ?

PS: OC ?

[ Voor 9% gewijzigd door SKiLLa op 18-09-2007 19:11 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Memtest via bootcd 8,5 uur laten doorlopen en geen errors..
Geen overclock gedaan.
Ik gebruik windows xp pro.

Drivers geïnstalleerd voor:
8800 GTS 320MB - 162.18 WHQL (de laatste op hun site, maar dateert van 26 july)
De netwerkdriver voor mobo, sounddriver, raid configurer (ook al heb ik geen raid).
Dan ook nog firmware van dvd writer geupdate tot de laatste versie.

Bij BF2142 installatie of bij Age of empires 3 (vanilla lukte installen wel) maar bij de warchiefs krijg ik het weer..
Bij deze 2 spellen krijg ik een error dat er een file corrupt is.
Ik heb beide spellen al op andere pc's geïnstalleerd met succes, dus daar ligt het niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:13

Theo

moederbord

Anoniem: 220984 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:10:
Waar haal ik zo'n multimeter en wat kost dat ? (heb ook geen andere voeding om te testen)

CPU wordt onder load niet meer dan 48° C op idle zo'n 30° C.
Heb van alles de laatste drivers, en ook laatste bios versie.
Je bent beter uit als je van iemand een meter kan lenen. Een goede meter met min/max fuctie begint echt bij 75 euro.

Heb je eigelijk al de bios gereset? En heb je het probleem ook in Windows veilige modus?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gezien de corruption errors en problemen met uitpakken denk ik aan 3 dingen:
Mobo
HDD
MEM

Zie of je ergens een HD kunt lenen en kloon daar ff je systeem op (zet alles in je bios op default), kijken of je het nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 06:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Loop met je voeding een willekeurige pc shop om de hoek in en ze hebben een meter. Binnen 1 minuut weet je of tie het nog doet of niet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Zou het niet kunnen zijn dat een $%^&* (Securom, Starforce, etc. ) copieerbeveiliging b.v. emulatie software detecteerd en daarom die melding geeft ? Als je het ook met "gewoon ZIPpen" hebt, gaat 't natuurlijk niet op ...

Al voor de zekerheid een chkdsk gedraaid ? ... never mind ...

[ Voor 4% gewijzigd door SKiLLa op 18-09-2007 21:02 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Topicstarter
Het verhaal gaat dus als volgt:

1)Onderdelen bij coolprices besteld en ontvangen, in elkaar gestopt.
2)Wou er windows vista op installeren (student) maar ik kreeg bij het opstarten Errors/soms kon ik wel bepaalde dingen in windows/of BSOD's. XP wou ook niet installeren
3) omdat het de eerste keer was dat ik een pc in elkaar stak vertrouwde ik het zaakje niet en heb het opgestuurd zodat coolprices het konden in elkaar steken. Zij zeiden mij dat er kortsluiting was door afstandbusjes die niet goed geplaatst waren.
4)Ik wou er dus weer vista op installeren maar lap, weer die errors.. Maar ik gaf de moed niet op en installeerde er xp op en dit ging wel !
5)Nu heb ik die problemen dat hij sommige dingen (op pc zelf) niet wil unzippen, sommige games vallen middenin het spel uit. Games starten de eene keer op maar de andere keer willen ze dan weer niet.. Ook bij installatie van BF2142 en AoE 3 The warchiefs (expansion) loopt het vast en krijg ik een corrupted error (bij BF MD5 Error).

Wat ik al gedaan heb:
CPU: 3u orthos geen errors, temps ook ok
Mem: 8,5u memtest geen errorrs
HDtune/CHKDSK/Seatools vinden geen errors voor HDD en de snelheid is ook normaal.

Wat nog niet getest:
Grafische kaart
Moederbord
Voeding
DVD writer

Hoe kan ik deze testen (buiten de voeding dan, als het echt niet anders kan zoek ik wel winkel met multimeter). Ik heb ook geen reserve onderdelen om te testen (geen resreve HD's, ..)

Randapparatuur (mss nuttig):
Samsung syncmaster 206BW
G5 laser mouse
Logitech mediakeyboard
Pagina: 1