Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

div(s) met variabele hoogte absoluut gepositioneerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
ik probeer om seo-technische redenen een 2 divs, laten we zeggen Top en Bottom, beide met variabele hoogte in de html te plaatsen. Deze divs worden met php-functies in de html geplaatst, maar via css worden ze met absolute en top op de goede hoogte gezet. Oftewel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function top()
{
echo"<div id="top" style="position:absolute;top:0px;"></div>";
}
function bottom()
{
echo"<div id="bottom" style="position:absolute;top:100px;"></div>";
}

bottom();
top();

(Let ff niet op de functionaliteit van die code, consider it pseudo)
So far so good, maar nu is de inhoud van de divs dus variabel, en op geen manier van tevoren te bepalen., dus het probleem is nu, hoe krijg ik de bottom div onder de top div ?

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

hoogte van top bepalen dmv javascript en dan bottom positioneren?

Aunt bunny is coming to get me!

• cspare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-07 22:19

cspare

What the deuce?!

Is het geen optie om de top en bottom div in een parent div te zetten, en dan alleen de parent div absoluut te positioneren, en de top en bottom relative?

The one who says it cannot be done, should never interrupt the one who is doing it.

Verwijderd

Wat CSpare zegt is inderdaad een goede oplossing. Dat gebruik ik ook vaak, dus zeg een div met ID content, en dan in de content div meerdere divs met de class item hebben die relatief gepositioneerd zijn ten opzichte van elkaar, of gewoon met een marge :)