M-Audio Audiophile Firewire probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 20:21
Beste Tweakers,

Sinds enige dagen ben ik in het bezit van een M-Audio Audiophile Firewire. Deze kaart heb ik aangeschaf om te gebruiken met Ableton Live. Helaas geeft deze kaart wat probleempjes betreft het aanpassen van het volume in Mac OS X. Wanneer ik op het toetsenbord van m'n iMac het volume wil aanpassen (de knoppen boven bij numpad), dan duurt het enige tijd voordat het geluid word aangepast. Het lijkt wel of er een enorme delay(10 tot 30 seconden) in zit. Wanneer ik meerdere keren achter elkaar druk, wordt elke "druk" apart uitgevoerd (Ik zie dus het volume op m'n monitor met een stapje per 20 seconden achter uit gaan bijvoorbeeld). Als ik tijdens het afspelen van muziek of gebruik van ableton het geluid aanpas blijft het geluid voor enige seconden hangen en zakt het volume bijvoorbeeld (Heel erg storend, lijkt wel of het hele spulletje crashed!). Dit zelfde heb ik ook bij het volume harder zetten. Als ik aan de knop draai van de interface zelf, heb ik hetzelfde probleem. Tevens is dit probleem er ook wanneer ik het volume van m'n headphone probeer aan te passen.

Iemand die hiermee ervaring heeft of het heeft weten op te lossen ?

Zelf heb ik al gezocht op internet, maar blijkbaar heeft niemand last van dit probleem. Tevens verschillende dirver versies van de m-audio website geplukt en geinstalleerd. Om te beginnen met de laatste versie voor mijn mac os x versie, dit bood geen uitkomst. Daarna nog voor ouder versies, dan werkt de kaart helemaal niet. Ook heb onder Programs -> Utilities -> Midi setup gekeken naar de settings, deze bleken goed te zijn. De m-audio reseller wist er ook geen raad mee, deze zal ik morgen nog eens proberen te benaderen.

Ik heb een Intel C2D iMac 17" met 1024Mb Ram, met Mac OS X 10.4.10. Tevens heb de kaart geprobeerd te installeren op m'n pas nieuw gekochte Macbook C2D. Precies hetzelfde probleem!

Waarschijnlijk zal het iets kleins zijn wat ik over het hoofd zie. Iemand bekend ermee ?

Alvast bedankt voor enige tips! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202119

Bij mijn FW410 doen de volume knoppen hetzelfde, maar ik gebruik ze niet omdat ik de FW410 regel via de software van de FW410 en via Ableton live.

De volume knoppen op het keyboard gebruik ik enkel bij het systeem geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 20:21
Laat je het systeem geluid niet via je m-audio gaan ? Geluid aanpassen via Ableton Live of Itunes gaat overgens wel prima. Maar het liefst zou ik gewoon m'n volume normaal (zonder delay of haperingen) willen aanpassen natuurlijk!

[ Voor 7% gewijzigd door Emperor_ op 18-09-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202119

Als ik met Ableton Live bezig ben hoef ik echt niet mijn mail geluid via de monitoren te horen, dus ik zet het systeem geluid niet via de FW410.

Een oplossing voor het haperen ga ik niet meer zoeken omdat ik de tijd wel beter kan spenderen ;)