Toon posts:

digitale tuner in lcd tv

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb twee tv's op het oog om te kopen, nu is het enige verschil dat de ene een digitale tuner heeft, de ander niet. de specs zijn verder t zelfde. het verschil in prijs is ongeveer 80 a 90 E.
is het raadzaam die 8 tientjes extra uit te geven? ik wil natuurlijk weten wat de voordelen van een digitale tuner zijn, en of dat mijn 8 tientjes waard is.

alvast bedankt...

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:26
Bij gebruik van kabeltelevisie heb je er niets aan.
De ingebouwde digitale tuners die ik kennen werken alle met digitenne.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Verwijderd

Topicstarter
oow, maar toevallig hebben wij ook digitenne.... betekent dat dan dat je geen digitale decoder meer hoeft te hebben, mits je een digitenne abonnement hebt?? dat zou wel heeel goed uitkomen

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Klopt. Als ze nu de beeldskwaliteit op zouden kunnen schroeven, zou dat helemaal mooi zijn (beperkte bandbreeedte).

Verwijderd

Topicstarter
?? maakt dit veeel uit, of is de kwaliteit nog wel te overzien? ik bedoel, is het dan nog net zo goed als analoge kabeltv, of is het heel slecht?
het scheelt namelijk wel 89,95 voor het aanschaffen van een digitale decoder, maar met n decoder heb je wel goed beeld

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-02 06:04
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:27:
?? maakt dit veeel uit, of is de kwaliteit nog wel te overzien? ik bedoel, is het dan nog net zo goed als analoge kabeltv, of is het heel slecht?
het scheelt namelijk wel 89,95 voor het aanschaffen van een digitale decoder, maar met n decoder heb je wel goed beeld
let er wel op dat je ook nog een Conax module + antenne nodig hebt om alle digitenne zenders te ontvangen , zonder die module kan je alleen ned 1,2,3 en regionale tv zien. Startpakketje met module,kaart,antenne en inserter kost ook 89,95 ( toevallig precies dezelfde prijs als een ontvanger...)

Verwijderd

Topicstarter
let er wel op dat je ook nog een Conax module + antenne nodig hebt om alle digitenne zenders te ontvangen , zonder die module kan je alleen ned 1,2,3 en regionale tv zien. Startpakketje met module,kaart,antenne en inserter kost ook 89,95 ( toevallig precies dezelfde prijs als een ontvanger...)
[/quote]

dus dan kan k beter die tv zonder tuner kopen, scheelt n hoop geld

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-02 06:04
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:39:

dus dan kan k beter die tv zonder tuner kopen, scheelt n hoop geld
Het voordeel van een ingebouwde tuner is natuurlijk wel dat je met een afstandsbediening kan werken , anders heb je de AB van de TV en van de Decoder nodig.

Verwijderd

Topicstarter
tvdoc schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:08:
[...]

Het voordeel van een ingebouwde tuner is natuurlijk wel dat je met een afstandsbediening kan werken , anders heb je de AB van de TV en van de Decoder nodig.
ok, maar dat maakt me niet zoveel uit, toch erg bedankt, het heeft geholpen bij mijn keuze te maken. :)
Pagina: 1