WD Passport II ineens niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:45
Hallo,

Voor school en werkdoeleinden heb ik een WD Passport II USB hardeschijf gekocht. Ik heb het apparaatje nu een weekje of twee denk ik.

Vandaag deed hij het aan het begin van de dag nog prima, maar toen we op school van lokaal wisselden en ik hem dus in een andere computer moest gebruiken deed hij het niet meer, het lampje op het apparaat gaat wel branden. En je voelt hem heel zacht 'trillen'.

Maar windows herkent het hele apparaat niet, ook niet bij schijfbeheer, daar staat ook niets tussen.

Nu pakt hij hem ook niet meer op mijn computer thuis waar hij het eerst altijd wel op deed.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Nogal vreemd dat hij het van het ene op het andere moment niet meer doet....

De WD Digidat Data Life Gaurd vind hem ook niet, maar die pakt volgens mij gewoon de drives uit deze computer oid, ipv dat het zelf zoekt..

De WD Fat32 Formatter doet ook niets, hij vind het niet, maar ik heb niet het gevoel dat hij iets echt probeert te zoeken...

Het gaat dus om dit product:
http://wdc.custhelp.com/c...1481&p_created=1164135184

Op het forum van WD vallen die schijfen blijkbaar bij bosjes uit :X Heb ondertussen ook contact opgenomen met WD.

Maar als iemand van jullie een antwoord heeft hoor ik het graag.

Ook heb ik een andere USB kabel al geprobeert, dit hielp ook niets.

[ Voor 29% gewijzigd door ZpAz op 18-09-2007 17:44 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:23
klinkt toch als een hardware probleem. Het hoeft niet aan de USB kabel te liggen, maar aan de USB ingang op je harddisk (dat was bij mij het geval, wel draaien maar werd niet herkend in Windows, uiteindelijk een nieuwe behuizing voor 15 euro gekocht en het probleem was verholpen).

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:45
aryan schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:14:
klinkt toch als een hardware probleem. Het hoeft niet aan de USB kabel te liggen, maar aan de USB ingang op je harddisk (dat was bij mij het geval, wel draaien maar werd niet herkend in Windows, uiteindelijk een nieuwe behuizing voor 15 euro gekocht en het probleem was verholpen).
Idd, ik heb hem nu opengemaakt, en de HD direct aangesloten op de PC, dan wordt ie wel herkend, het licht hem dus aan het chipje die het omzet van usb naar sata.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF