Hallo, ik heb hier een vervelend probleem wat me al een aantal uren irriteert, google en mensen om me heen met wat meer programmeer ervaring bieden geen soelaas.
Ik ben nog niet zo lang bezig met c, maar in een ander programma lukte dit eigenlijk perfect dus snap er vrij weinig van. Er kan toch niet zo veel fout zitten in die paar programma regels....Het probleem zit hem in het feit dat zo snel ik een functie oproep die netjes in een header staat enz, ik de 'Undefined reference to...' foutmelding krijg.
main.cpp
funinput.cpp
functions.h
Nevermind het commetaar, maar hij verbijt zich dus telkens op het feit dat ik uk=funx2(4.0); oproep, laat ik deze weg dan verdwijnt het probleem. Letterlijke codeblocks error als volgt:
obj\Debug\main.o:main.cpp:(.text+0x158):: undefined reference to `funx2(double)'
:: === Build finished: 1 errors, 0 warnings ===
Iemand enig idee, dit is echt te simpel voor woorden en lukte me voorheen zonder problemen..
Ik ben nog niet zo lang bezig met c, maar in een ander programma lukte dit eigenlijk perfect dus snap er vrij weinig van. Er kan toch niet zo veel fout zitten in die paar programma regels....Het probleem zit hem in het feit dat zo snel ik een functie oproep die netjes in een header staat enz, ik de 'Undefined reference to...' foutmelding krijg.
main.cpp
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| #include <iostream> #include <cmath> #include <fstream> #include "functions.h" using namespace std; int main() { cout <<"This program calculates time respone of filter with input u and output y,"<<endl; double uk; uk=funx2(4.0); cout << "Program finished" << endl; return 0; } |
funinput.cpp
C++:
1
2
3
4
5
6
7
| //Mathematical function f(x) #include "functions.h" double funx2(double x) {double f=0.10*x*x*x-x*x; return f; } |
functions.h
C++:
1
2
| //Header file double funx2(double x); |
Nevermind het commetaar, maar hij verbijt zich dus telkens op het feit dat ik uk=funx2(4.0); oproep, laat ik deze weg dan verdwijnt het probleem. Letterlijke codeblocks error als volgt:
obj\Debug\main.o:main.cpp:(.text+0x158):: undefined reference to `funx2(double)'
:: === Build finished: 1 errors, 0 warnings ===
Iemand enig idee, dit is echt te simpel voor woorden en lukte me voorheen zonder problemen..
[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 18-09-2007 17:04 . Reden: small-tags weggesloopt :P ]
If good's on the left, then I'm sticking to the right.