"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Verwijderd
Je moet 1 of ander kastje kopen wat je tussen je Kaart en tv hangt. Trust verkoopt ze bijv. Ik geloof dat het rond de 400,- kost.
Ander moet je een Geforce met tv-out kopen ofzo.
Ander moet je een Geforce met tv-out kopen ofzo.
Bij mij is TVout ook nog niet gelukt met Geforce Deluxe..
ik krijg zwart beeld met strepen erdoorheen..
hoe moet je alles nou precies aansluiten?
ik krijg zwart beeld met strepen erdoorheen..
hoe moet je alles nou precies aansluiten?
Wat je nodig hebt is een video kaart met TV-OUT, bijvoorbeeld een Matrox G400 DualHead of een Matrox G450. De G400 DH en de G450 hebben twee uitgangen. Op de tweede uitgang kun je een TV aansluiten met behulp van een meegeleverd verloopkabeltje. Er bestaat ook een TV-OUT uitbreiding voor de G200, maar ik weet niet of die nog verkrijgbaar is.
Voor de knutselaars bestaat er echter ook een mogelijkheid om een TV aan te sluiten op een G200 zonder TV-OUT. Dit kan alleen wanneer je een TV hebt met SCART aansluiting, en wanneer die SCART aansluiting geschikt is voor RGB in. Verder zul je een schakeling in elkaar moeten knutselen, om van de afzonderlijke H en V sync uitgangen op de VGA connector van je G200 een "composite" sync te maken, die nodig is voor de SCART ingang van je TV. Zo'n schakeling is hier beschreven: http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/circuit
Je zult het circuit ook nog in een kastje moeten bouwen met o.a. een SCART connector.
Dit kan alleen omdat de Matrox videokaarten dankzij de flexibele drivers in staat zijn om een video-signaal te genereren met de juiste horizontale en vertikale frequentie voor TV (horizontaal 15.6 KHz en vertikaal 50Hz interlaced). De meeste andere videokaarten zijn hiertoe niet in staat.
Er zijn dus 3 mogelijkheden:
1) OF koop een TV-OUT uitbreiding voor je G200 kaart.
2) OF koop een video-kaart met TV-OUT, bijvoorbeeld de Matrox G450
3) OF kies voor de knutsel-oplossing.
Voor de knutselaars bestaat er echter ook een mogelijkheid om een TV aan te sluiten op een G200 zonder TV-OUT. Dit kan alleen wanneer je een TV hebt met SCART aansluiting, en wanneer die SCART aansluiting geschikt is voor RGB in. Verder zul je een schakeling in elkaar moeten knutselen, om van de afzonderlijke H en V sync uitgangen op de VGA connector van je G200 een "composite" sync te maken, die nodig is voor de SCART ingang van je TV. Zo'n schakeling is hier beschreven: http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/circuit
Je zult het circuit ook nog in een kastje moeten bouwen met o.a. een SCART connector.
Dit kan alleen omdat de Matrox videokaarten dankzij de flexibele drivers in staat zijn om een video-signaal te genereren met de juiste horizontale en vertikale frequentie voor TV (horizontaal 15.6 KHz en vertikaal 50Hz interlaced). De meeste andere videokaarten zijn hiertoe niet in staat.
Er zijn dus 3 mogelijkheden:
1) OF koop een TV-OUT uitbreiding voor je G200 kaart.
2) OF koop een video-kaart met TV-OUT, bijvoorbeeld de Matrox G450
3) OF kies voor de knutsel-oplossing.
Verwijderd
relaxxing;
ik heb zelf ook v7700 deluxe, maar bij dit kaartje kun je of alleen op je tv kijken, of alleen op je monitor kijken.
Kabeltje naar tv in composite/tv output (rca)
even goede kanaal kiezen, dan via asus menu'tje/display/tv en dan moet je er uit kunnen komen...
ik heb zelf ook v7700 deluxe, maar bij dit kaartje kun je of alleen op je tv kijken, of alleen op je monitor kijken.
Kabeltje naar tv in composite/tv output (rca)
even goede kanaal kiezen, dan via asus menu'tje/display/tv en dan moet je er uit kunnen komen...
Pagina: 1