Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Files in stukken hakken aan de client-side. Kan Flash dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zouden jullie voor techniek gebruiken als je een bestand van meer dan 2MB wil uploaden via PHP zonder aan de serverkant de uploadlimiet van 2mb te veranderen? Het ding moet werken in een standaard PHP/Apache omgeving en daar staan de upload_max_file_size en de post_max_size limiet normaal geproken op 2mb.

Het gaat erom dat ik een website of deel daarvan als 1 bestand (gzip) kan exporteren naar een andere omgeving. Het bestand moet aan de client-kant in stukjes gehakt worden van 2MB of minder en vervolgens moet het in delen geupload worden en aan de serverkant weer aan elkaar geplakt worden. Dat aan elkaar plakken zal wel lukken (denk ik). het probleem ligt in het in stukken hakken van het bestand aan de client-kant.

Wie weet er of Flash zoiets kan?

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Vziw is het niet mogelijk te doen zonder een (imho vieze) activeX. Met flash, jvascript en andere client-side onderdelen krijg je het niet voor elkaar. Nu ik dit typ denk ik ook dat je het met een Java applet wel zou kunnen oplossen, maar met flash krijg je het afaik niet voor elkaar.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:22
En als je flash gaat gebruiken om te uploaden via ftp?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Verwijderd

Topicstarter
Hm, dat is wel een aardige suggestie storeman. Ik wist niet dat dat kon. Gaan we uitzoeken!

Ik las overigens een rete-interessant artikel van Paul Buchheit, de persoon die de basis van GMail en Google Adsense heeft opgezet over dit probleem, dat blijkbaar niet alleen ons bezighoudt.

http://paulbuchheit.blogs...-and-javafx-all-look.html

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:05
Je zou in as3 misschien iets kunnen doen met een bytearray die je in stukken al dan niet compressed overstuurd.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Is het mogelijk om een bestand dat door een gebruiker van zijn harde schijf is geselecteerd in te lezen tot byte-array en deze in chunks te 'hakken'? Ik kan hierover weinig vinden en heb zelf (nog) niet de ervaring om te experimenteren in AS3. Als er dus geen theoretische barrières zijn (beveiliging bijvoorbeeld, die het per definitie onmogelijk maakt om bestanden te openen/bewerken die door een gebruiker zijn geselecteerd), dan ga ik me zeker verder verdiepen in AS3.

Bij voorkeur zou het mooi zijn als de chunks vervolgens met de ingebouwde functionaliteit van Flash geupload kunnen worden, zodat aan de gebruiker ook een progress-bar kan worden getoond.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Je kan met Flash geen files vanaf de harde schijf lezen ivm het Security Model:
The classes do not allow you to read from or write to the transferred file. They do not allow the SWF file that initiated the upload or download to access the uploaded or downloaded file or the file's location on the user's disk.
Je kan de file dus niet client-side lezen en in stukjes hakken.

Ook FTP gaat daarom niet werken, je kan immers de file niet lezen om die data vervolgens via FTP te uploaden.

Met Flash alleen zit je dus altijd vast aan de limiet op de server. TS: wat is de reden van het niet willen wijzigen van die limiet?

met een hamer past alles

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Punksmurf schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:27:
Je kan met Flash geen files vanaf de harde schijf lezen ivm het Security Model:

[...]

Je kan de file dus niet client-side lezen en in stukjes hakken.

Ook FTP gaat daarom niet werken, je kan immers de file niet lezen om die data vervolgens via FTP te uploaden.

Met Flash alleen zit je dus altijd vast aan de limiet op de server. TS: wat is de reden van het niet willen wijzigen van die limiet?
Vergeet niet dat het niet altijd niet willen is, maar soms ook niet kunnen. Het gaat om een standaard PHP/Apache omgeving, dus ik gok een omgeving zoals die bij simpele webhosters aangetroffen wordt.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Ik heb zelf een java applet + java server geschreven voor m'n werk om de upload limit te omzeilen voor een groot deel van onze websites.

FTP kan ook, maar houd er rekening mee dat applets en flash programma's gedecompiled kunnen worden waardoor mensen ook op gewone manier ftp toegang zouden kunnen krijgen, wat misschien niet helemaal gewenst is.

Verder is het probleem dat een flash/java applicatie niet zomaar toegang heeft tot de locale bestanden, met java kan dit opgelost worden door je jar file te signed, de gebruiker krijgt dan een popup met de vraag of ze dit toe willen staan.

los daarvan zie ik geen problemen om een bestand client side in stukken te hakken en in delen te uploaden. zolang je server side maar weet hoe die delen weer aan elkaar gezet moeten worden ;)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Pagina: 1