Ik heb een vraag over Group Policy Objects. Ik zal eerst even het netwerkje uitleggen, zodat de vraag duidelijker wordt.
Drie servers:
- 1 Exchange 2007 server op een windows 2003 x64 R2 machine
- 1 Windows 2003 R2 32bit File server
- 1 Windows 2003 R2 x64 Terminal Server
Ik heb de volgende AD layout.
- Een User OU
- Een Computer OU
- Een Terminal Server OU
En ook de volgende gpo's
- Terminal Server User Policy
- Local Computer User Policy
- En nog een aantal andere
Nu kunnen sommige users inloggen op de terminal server, maar als ze op de zaak zijn ook op hun eigen werkstation.
Nu komt eindelijke vraag: Wanneer de users inloggen op hun eigen werkstation moet de local computer user policy worden toegepast. En wanneer ze inloggen op een Terminal server moet de terminal server user policy worden toegepast. Maar je snapt dat deze beide worden toegepast wanneer ze ergens inloggen omdat het user settings zijn en die trekken er niks van aan waar de user inlogt. Nu heb ik geprobeert dit met Security Filtering. Maar werkt niet zoals ik dat graag zou zien.
Dus heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik heb google geprobeert en dan krijg ik iets van WMI filtering maar deze begrijp ik niet helemaal.
Drie servers:
- 1 Exchange 2007 server op een windows 2003 x64 R2 machine
- 1 Windows 2003 R2 32bit File server
- 1 Windows 2003 R2 x64 Terminal Server
Ik heb de volgende AD layout.
- Een User OU
- Een Computer OU
- Een Terminal Server OU
En ook de volgende gpo's
- Terminal Server User Policy
- Local Computer User Policy
- En nog een aantal andere
Nu kunnen sommige users inloggen op de terminal server, maar als ze op de zaak zijn ook op hun eigen werkstation.
Nu komt eindelijke vraag: Wanneer de users inloggen op hun eigen werkstation moet de local computer user policy worden toegepast. En wanneer ze inloggen op een Terminal server moet de terminal server user policy worden toegepast. Maar je snapt dat deze beide worden toegepast wanneer ze ergens inloggen omdat het user settings zijn en die trekken er niks van aan waar de user inlogt. Nu heb ik geprobeert dit met Security Filtering. Maar werkt niet zoals ik dat graag zou zien.
Dus heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik heb google geprobeert en dan krijg ik iets van WMI filtering maar deze begrijp ik niet helemaal.