[KPN/Orange] Dubbel betalen?

Pagina: 1
Acties:

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-11 13:15
Hallo mensen,

Ik zat vandaag eens de rekeningen van Orange en KPN te bekijken, en kwam erachter dat ik +- 24,50 eur aan Orange betaal, en +-24,50 eur aan KPN. Ik heb rondgebeld, maar ik werd er niet veel wijzer van, vaag aan allebei de kanten.

Volgens de rekeningen zit ik dus nu met:
Orange ADSL Basic
KPN ADSL Basic

Is dit niet dubbel op? We hebben ADSL rond de introductie ervan genomen. Dit was toendertijd MxStream, en we moesten inderdaad 25 eur aan Wanadoo en 25 eur aan KPN betalen. Nu ben ik aan het rondsurfen en ik zie dat de lijnhuur maar 10 euro per maand is. Komt dit omdat ik een "oud" abbonnement heb? Kan het goedkoper?

Alvast bedankt!

Norbert

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Je hebt adsl basic via kpn, dan heb je altijd een deel kpn en een deel orange.
Dus niet dubbel, maar je betaald aan beiden de helft.

PSN: djmurcielago

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Aan KPN betaal je voor het netwerkgedeelte en aan Orange voor access. Dat bedrag van KPN is niet lijnhuur, maar echt voor het gebruik van het KPN netwerk. Wordt altijd apart geincasseerd door beide partijen. Is trouwens een abonnement wat Orange alleen nog aanbiedt aan klanten ,die nog niet opgezegd hebben. Zou wel even met Orange bellen of je niet kan migreren naar een nieuw abonnement.
Volgens mij is de regel dat mensen met een lang contract direct kunnen overstappen naar een nieuwer ADSL abonnement uit hun aanbod. Scheelt je behoorlijk in kosten.

[ Voor 24% gewijzigd door Lekkere Loempia op 18-09-2007 17:29 ]

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Misschien een idee om over te stappen naar iets goedkopers? 20mbit voor 29,95 bij Orange, of 8mbit voor 14,95?

Verwijderd

Ik zou idd ook overstappen naar ander abo van Orange.
Ben in januari overgestapt van go naar lite, betaalde dan 20 euro aan kpn en 15 aan Orange.Maand geleden gebeld of ik niet kon overstappen naar ADSL extra, (nov 8MB).
Dat kon en dit is vandaag geleverd.Livebox geinstalleerd en werkt prima met de USR router als wireless switch erachter.Betaal nu ong 24 euro aan Orange en als het goed gaat allemaal niets meer aan KPN.

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-11 13:15
Ik ga morgen alles omzetten naar Orange ADSL Extra (20 Mbit) + Telefonie, dus dat wordt geregeld. :)
Pagina: 1