[PHP] Via LDAP Exchange forwarder opgeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 10:29

Priet

To boldly do what no one has..

Topicstarter
Om op een Exchange server (Windows 2003 Server) binnenkomende e-mail van een gebruiker naar een externe mailbox door te sturen dien je eerst een contact aan te maken met dit andere e-mailadres. Vervolgens moet je van dit contact een 'mail contact' maken via de Exchange task.

Pas dan kun je bij Delivery Options dit contactpersoon selecteren waardoor voortaan de mail wordt doorgestuurd.

Via PHP en ldap lukt het mij om een 'normaal' contact toe te voegen:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$strDNNieuw = "CN=contactforwarder,OU=Gebruikers,OU=bedrijf,DC=bedrijf,DC=intra";
$attr["objectClass"][] = "top";
$attr["objectClass"][] = "person";
$attr["objectClass"][] = "organizationalPerson";
$attr["objectClass"][] = "contact";
$attr["mail"] = "mail@extern.nl";
$blnOK = ldap_add($ldapHandle, $strDNNieuw, $attr);

Helaas kun je dit contact dus nog niet gebruiken bij Delivery Options. Ik heb met de LDAPBrowser van Softerra gekeken naar attributen die door de Exchange task worden toegevoegd als hier een 'mail enabled contact' van wordt gemaakt. Echter kan ik deze attributen hierboven niet opgeven omdat ik dan foutmeldingen krijg (constraint violation, of invalid attribute ofzoiets).

Heeft iemand enig idee of het wel mogelijk is om op deze manier via LDAP een forwarder voor een user aan te maken?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:13
code:
1
targetAddress = SMTP:naam@domein.nl

misschien
code:
1
mailNickname = <unieke_naam>

ook nog
Priet schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:02:
Ik heb met de LDAPBrowser van Softerra gekeken naar attributen die door de Exchange task worden toegevoegd als hier een 'mail enabled contact' van wordt gemaakt. Echter kan ik deze attributen hierboven niet opgeven omdat ik dan foutmeldingen krijg (constraint violation, of invalid attribute ofzoiets).
Welke attributen krijg je dan een foutmelding?

[ Voor 67% gewijzigd door SteeringWheel op 18-09-2007 15:19 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.