Toon posts:

[Chello] DNS servers die niet werken

Pagina: 1
Acties:
  • 633 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na vele pogingen om dit zelf op te lossen nu maar een verzoek aan de experts hier. Ik heb internet via Chello.

Situatieschets :

Chello kabelmodem hangt aan WRT-54G wireless router hieraan hangt 1 pc met een draadje en 2 wireless laptops.

Problem :

's Avonds als ik probeer te internetten " werkt het niet ". Wat niet? Nou de DNS servers, ieder half uur ofzo krijg ik van chello als ik ipconfig /refresh equivalent op de router uitvoeer andere DNS servers. Dit is allemaal maar ik heb met welke server dan ook dat na een tijdje de server het niet meer doet.
Als ik nslookup opstart maakt hij contact met de dns server maar resolven ho maar. Omdat contact gelegt kan worden gaat ie dus niet automatisch door naar de tweede server die je via DHCP krijgt.

Nu heb ik beide settings van de linksys geprobeerd (linksys zichzelf als DNS server voor het netwrk erachter of intern de externe DNS servers doorgeven) het probleem blifjt dat na een tijd de DNS server van chello ermee ophoud.

Chello bellen had weinig zin want lag aan mijn configuraties en ik had zelf het netwerk aangesloten, monteur voor 100 euro per uur etc etc etc ..... maar helpen ho maar.
Het lijkt zelfs wel of de DNS server te druk bezet is want als ik een half uur wacht doet die DNS server het weer.

Nu om het geforceerd aande praat te krijgen kan ik mijn wireless modem resetten waardoor is een " verse " set DNS servers krijgen en dan werkt het allemaal weer tot het probleem zich herhaald.

Nu is dus mijn probleem hoe houd ik mijn internet aan de praat, public DNS servers kan ik niet echt vinden die goed werken... hoe forceer is een linksys om iedere 15 minuten een nieuwe DHCP lease te vragen ? (Kan dit uberhaupt)

Gaarne externe expertise want ik kom er niet meer uit.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 17:18

glashio

C64 > AMIGA > PC

OpenDNS is een mooi alternatief voor je standaard ISP-DNS. Er staat ook uilteg over je router.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Een DHCP release behoort hij automatisch te doen op de WAN configuratie. Ze gaan er ook vanuit dat de ISP de correcte gegevens stuurt. Je kan het handmatig verversen via de Linksys interface, maar daar schiet je weinig mee op. Je houdt nog sowieso een interval, waar de DNS gegevens weer problemen geven.

PS. Hier is ook meer info te vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door Lekkere Loempia op 18-09-2007 17:58 ]