Toon posts:

[UP] Geheugen [100,-]

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag meer werkgeheugen.
In mijn huidige systeem zit 1GB.
Maar met de komst van Vista en straks ook Crysis e.d. lijkt het mij verstandig om mijn geheugen uit te breiden en/of te vervangen.
Ik ben van plan om 2GB aan geheugen minimaal aanteschaffen.

Maar nu heb ik dit mobo: Asus P5LD2-VM SE dat ondersteunt alleen pc5300, ddr2, 667mhz geheugen. Dus de keuze word gelijk al een stuk minder.
Ook wil ik best overklokken maar met dit mobo, qua ondersteuning e.d. weet ik niet of dat zo'n succes word.
Maar overklokken is niet hoofdzaak.

Het gaat erom dat ik genoeg werkgeheugen heb om Vista geod te draaien.
En de komende games goed te kunnen spelen.

Ik hoop dat dat mogelijk is voor €100,-
Dit zijn de overige specificaties van het systeem: (ik weet niet of jullie er wat mee kunnen, maar ik post ze even)

Cpu: e6420
Mobo: p5ld2-vm se
vga: 8800GTS (word tegelijk met het geheugen gekocht, dus staat nog niet vast)
mem: ?
hdd;s: 500GB
voeding: 420W, 12+ lijn: 18A

Ik hoop dat jullie ideeen hebben, iig alvast bedankt!

Jorky92

Verwijderd

Heb je al moeite genomen om in webshops rond te neuzen?
Volgens mij niet namelijk, want je geeft geen enkele type geheugen op!!!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 21:30

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Zo moeilijk is het toch niet om even te zoeken? :?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb op Azerty gekeken en op Salland. Maar ik heb zeer weinig verstand van geheugen.
Anders had ik zelf wel wat uitgezocht, ik vraag het hier omdat ik denk dat ik het nodige advies wel kan gebruiken.
Het type geheugen?
Dat is toch SDram, DDR, DDR2.
In dat geval heb ik ddr2, staat ook in de TS vermeld.
Of bedoelde u dat niet??

En welk CAS-legency moet ik hebben, ik zie dat er 4/5 is. Wat is het precies en wat kan ik het beste nemen, of maakt het niet zoveel uit?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 14:44 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 21:30

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:43:
En welk CAS-legency moet ik hebben, ik zie dat er 4/5 is. Wat is het precies en wat kan ik het beste nemen, of maakt het niet zoveel uit?
RAM FAQ

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, sorry.
Ik had natuurlijk eerst in die FAQ moeten kijken.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:30
Omdat je al 1 GB hebt en dat bord Dual channel ondersteunt, zou ik wel dezelfde CL nemen als je bestaande reepjes. Bovendien hoop ik dat je voeding meer dan 1 rail 12V heeft, want anders ga je het niet redden met je 18A en die GTS vermoed ik.....

Vette shit!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Sowieso verwachten we van een Tweaker dat hij zelf kan kiezen. En als je ook maar oppervlakkig de FAQ gelezen zou hebben zou je gezien hebben dat binnen een bepaalde type RAM (DDR2 in dit geval) alles backwards-compatible is, maar dat de beste leidraad de QVL is. Begin eens daarnaar te kijken...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.