Toon posts:

Klote ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok het begon in begin december.

Tot mijn grote schrik kon ik bepaalde sites niet meer openen. En dat werden er steeds meer.
Bij mijn nader onderzoek kwam ik tot de ontdekking als het ipadress begint met 60,61,62,63,64 of 202 of 40 en ga zo maar door.

Ik kan pagina's niet kan openen of communiceren met deze ip ranges. (Best kut want mijn server heeft een ip beginnende met 63.

Ik bellen "Ja meneer het ligt aan u" maar naar een maand zeuren hebben ze het probleem nader onderzocht en tot de conclusie gekomen dat het toch niet mijn schuld was.

Maar nu is het begin feb. En ik heb nog steeds het zelfde probleem.
Ze zijn nu aan het uitvechten wie ze schuld het is.

Nu is mijn vraag heeft iemand het zelfde probleem en heeft hij/zij er een oplossing voor gevonden.

Mijn lot ligt in de handen van de KPN.
Ze willen niet eens een schadevergoeding geven voor mijn gemisten werkuren.

Greetz Oreo *D

Verwijderd

K zou het niet weten.
zelf heb ik ook Mxstream via planet en eigenlijk nooit echte problemen gehad.
Een keer was de server down maar dit was binnen no-time opgelost.
Het enige wat ik me kan bedenken in jouw geval is dat je misschien iets verkeert heb ingesteld in de beveiliging:?
maar nog maals dit probleem is mij niet bekent.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals het is niks waar ik iets aan kan doen.

Maar ik ben op zoek naar een oplossing.
Bijvoorbeeld een proxy server instelling.
Waarbij ik wel kan inloggen bij KPN.
Want als ik een proxy wil gebruiken dan logt hij bij het c-nat niet in

Dus een oplossing PLZZZZZZZZZ!!!!

*D

Verwijderd

oke even of ik het goed begrijp.

je komt dus niet eens in het inlogscherm van kpn.
enne welke provider heb je as ik vragen mag.

misschien weet ik al een mogelijke oplossing maar om er zeker van te zijn dat het is wat ik denk dat het is moet ik de eerder genoemde dingen even weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom wel voorbij het inlogscherm ik kan ook gewoon internetten. behalve als ik wil communiceren met een iprange die ik al boven heb genoemt.

En als ik een proxy server gebruik dan kan ik niet eens inloggen om het internet op te gaan.

En mijn provider is euronet

Greetz Oreo *D

Verwijderd

Mijn ADSL is braaf ;) Heb totaal geen klachten !

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 20:35 schreef Oreo het volgende:
Ik kom wel voorbij het inlogscherm ik kan ook gewoon internetten. behalve als ik wil communiceren met een iprange die ik al boven heb genoemt.
Wat gebeurt er als je een traceroute doet naar een van de IPnummers die je niet met je browser kan opvragen?
En wat heb je staan bij je netwerkinstellingen?
Welk OS draai je? Heb je een firewall? Draai je zelf misschien (perongeluk) een DNSserver? Wat staat er in je hosts file?

Grtz, Marieke

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een trace route run richting een van de ip adressen die in de onbereikbare range zit dan krijg.

Unable to connect to host als laatste en een heleboel * * * * tje's bij elke hop die er zou moeten zijn.

Ik draai win98se met blackice defender en whistler build 2419 allebei de zelfde problemen en ik draai geen dns.

Greetz Oreo *D

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 13:45 schreef Oreo het volgende:
Als ik een trace route run richting een van de ip adressen die in de onbereikbare range zit dan krijg.

Unable to connect to host als laatste en een heleboel * * * * tje's bij elke hop die er zou moeten zijn.
Hm, kan je mij de output van die traceroute mailen?

Verwijderd

Wat staat er in hun algemene voorwaarden inzake de kwaliteit van het te leveren produkt?

Kijken of je daar iets mee kan.
Een beetje lullig als je voor een produkt met gebreken toch het volle pond zou moeten betalen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Je moet dit professioneel aanpakken. Ik heb even met mijn broer gebeld (=jurist). Jij hebt betaald voor Internet dat WERKT. En het werkt niet, althans gedeeltelijk niet. Je kunt ze dus zo aanklagen, maar da's nu nog even niet relevant. Het beste dat je nu kan doen is:

1) brief schrijven (aantekend!!!!) naar de directeur van Euronet, waarin je o.a. vermeld dat je niet tevreden bent. Als je wilt schrijf ik die brief voor je. Natuurlijk vermeld je dat je juridische stappen gaat ondernemen als ze niks doen.

Zorg voor een aggresive, doch beleefde toon. Jotti kan je ook helpen, die's daar heel goed in! Hij kan je nog wel wat tips geven. Niet gaan schelden natuurlijk !!

DIT IS MIJN WEBSITE

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

havana: toe maar weer ;)
Inderdaad, wel vriendelijk doen, terwijl je dat (uiteraard) niet bent. Op die manier kunnen ze de brief juridisch gezien niet aan de kant gooien omdat 'het ze niet aanstaat', maar kun jij ze wel eventjes op een fatsoenlijke manier flink de waarheid zeggen. Mijn specialiteit, voor zover je dat zo kan noemen, is: heel sarcastisch met een tikkeltje humor... en als ik heel eerlijk ben, beschik ik over een aardig goede beheersing van de Nederlandse taal, dus kan ik ook wel wat helpen met 'interessant doen', zodat ze in elk geval veel langer bezig zijn met je klacht dan nodig is, wat mooi meegenomen is, want dat geeft weer een stimulans om de klacht daarna extra snel te verhelpen. Dat sarcasme met humor op zichzelf heeft overigens een soortgelijk effect, is mijn ervaring.

Ik wil me helemaal niet opdringen of wat dan ook, maar ik heb redelijke ervaring met het schrijven van klachtenbrieven (hint: UPC, nuff said) en ben best bereid (ik vind het zelfs leuk :)) om je te helpen.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• havana
De kracht van het geschreven woord, dat is het. Als je een serieuze brief maakt, krijg je altijd antwoord. Het is belangrijk dat je 'm aantekent, dan wezen ze dat het menes is. En dat ie natuurlijk geen enkele spelvaut bevat. En dat je eronder schrijft: CC: Consumentenbond >:) Zo schreef ik deze zomer een brief aan Arke (reisorganisatie), waarin me nogal kritisch uitliet over hun reizen. Heel arrogant geëindigd met: "ik hoop dat u voor ons een passende vergoeding in petto heeft". En ja hoor gelijk 400.- teruggekregen !

Nou jongen succes en mail of post je resultaat gerust dan kunnen we wat EVIL zinnen bedenken.. >:)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Oreo:
Check ff de newsgroup euro.net.

Het is een bekend probleem, alleen van die sites in de 202 range begin ik nu meerdere klachten te horen (that is, je bent de 2de), meel me ff indien je wilt op shaggy@support.euronet.nl.

In short:
Je kan niet connecten (of zeer traag) op 60 -64 range.
Waar het probleem ligt, KPN of Euronet, weten we nog niet helemaal zeker. Maar de kans dat het aan het Euronet-netwerk ligt is klein, gezien er wel andere klanten, ook MXStream, wel op die sites komen. En de DUN's, ISDN-LANs en Leased Lines er geen last van hebben Maar meel me ff, kan ik ff achter wat dingen aangaan.
Maar meel ff.

Havana:

Wat dacht je van eerst naar de helpdesk melen, lets say adsl@support.euronet.nl. Indien je dan niet tevreden bent kun je altijd nog met de manager praten van de helpdesk, en dan hogerop zoeken.
Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 19:05 schreef Jotti het volgende:
Mijn specialiteit, voor zover je dat zo kan noemen, is: heel sarcastisch met een tikkeltje humor... en als ik heel eerlijk ben, beschik ik over een aardig goede beheersing van de Nederlandse taal, dus kan ik ook wel wat helpen met 'interessant doen', zodat ze in elk geval veel langer bezig zijn met je klacht dan nodig is, wat mooi meegenomen is, want dat geeft weer een stimulans om de klacht daarna extra snel te verhelpen. Dat sarcasme met humor op zichzelf heeft overigens een soortgelijk effect, is mijn ervaring.
Uhm, ik heb net wat, althans net, aantal uur geleden op werk in een nieuwsgroep gelezen:
Medewerkers die bij support werken worden veelal niet op grond van hun beheersing van de Nederlandse taal aangenomen maar op hun technische bekwaamheid.
Helpt dus niet echt als je vaag ABN gaat praten :Y)
En jij houdt wel van komma's in 1 zin he...

Jammer is dat sommige klanten die sarcasm in hun meel douwen het zelf niet leuk vinden als je ietwat sarcastisch replied.

in de edit: spelling en woordopbouw, zinsopbouw dus.

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 01:00 schreef Mrieke het volgende:
Wat gebeurt er als je een traceroute doet naar een van de IPnummers die je niet met je browser kan opvragen?
En wat heb je staan bij je netwerkinstellingen?
Welk OS draai je? Heb je een firewall? Draai je zelf misschien (perongeluk) een DNSserver? Wat staat er in je hosts file?
Zonder feedback van Oreo kan ik je het volgende zoiezo meegeven:
Een traceroute laat overal timeouts zien, in willekeur. De 2de hop is zoiezo verlies, daar heeft KPN ICMP geblocked.
Zijn netwerkinstellingen staan goed, alleen de genoemde IP ranges geven problemen.
Hostfile zal ook gewoon standaard zijn.
OS waar wij destijds ADSL op hadden draaien was win98, zonder firewall.

We hebben het op de HD zelf getest en hebben dezelfde problemen als klanten.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op dinsdag 13 februari 2001 04:20 schreef slakkie het volgende:
[..]

Helpt dus niet echt als je vaag ABN gaat praten :Y)
Vaag Nederlands heeft niemand hier laten vallen... het is ook totaal niet de bedoeling de helpdeskmedewerkers te overbluffen door allerlei woorden en zinssneden te gebruiken die zij nog nooit eerder hebben gezien. Het is alleen zo dat een bepaalde manier van schrijven op niveau serieuzer genomen wordt dan "Hee nou mot je es effetjes luistere jah!". Ik snap wel waar je naartoe wilt overigens, maar mijn ervaring is toch dat ze er vrij snel genoeg van krijgen en daarom eerder geneigd zijn de klacht te verhelpen. Het is trouwens AN (Algemeen Nederlands).
Jammer is dat sommige klanten die sarcasm in hun meel douwen het zelf niet leuk vinden als je ietwat sarcastisch replied.
Tja, ik kan onmogelijk voor iedereen spreken, maar ikzelf heb daar niet zo'n moeite mee. Het zelf wel mogen doen en in de gevechtshouding springen als het jou gebeurt, is natuurlijk nogal vreemd.

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 09:47 schreef Jotti het volgende:
Vaag Nederlands heeft niemand hier laten vallen...

Ik snap wel waar je naartoe wilt overigens, maar mijn ervaring is toch dat ze er vrij snel genoeg van krijgen en daarom eerder geneigd zijn de klacht te verhelpen. Het is trouwens AN (Algemeen Nederlands).
Vaag Nederlands bedoelde ik mee, interesante woorden gaan gebruiken om een probleem/klacht moeilijker te gaan omschrijven om hem eerder in behandeling te krijgen of dat we beter zouden gaan opletten. Zoiets, bedoelde ik.
HUH? Ahh F*ck it, we begrepen elkaar wel, we noemen het alleen anders.

Ennuh, het is toch Algemeen Beschaafd Nederlands, ABN dan ipv AN

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Onze ervaringen zijn anders :)
En het is toch echt, nog niet zo heel lang, AN. Maar goed, we (ik vooral) dwalen af, als havana me geen credit had gegeven, had ik waarschijnlijk niet eens gereageerd... nou ja, als ik wat kan betekenen, hoor ik het wel... voor de topicstarter: veel succes ermee, internetproviders blijven een heikel punt :(

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 11:20 schreef Jotti het volgende:
Onze ervaringen zijn anders :)
voor de topicstarter: veel succes ermee, internetproviders blijven een heikel punt :(
He, zo erg zijn ISP's niet! Maar goed, laten we idd back to the topic gaan...

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 04:29 schreef slakkie het volgende:

[..]

Zonder feedback van Oreo kan ik je het volgende zoiezo meegeven:
Een traceroute laat overal timeouts zien, in willekeur. De 2de hop is zoiezo verlies, daar heeft KPN ICMP geblocked.
Zijn netwerkinstellingen staan goed, alleen de genoemde IP ranges geven problemen.
Hostfile zal ook gewoon standaard zijn.
OS waar wij destijds ADSL op hadden draaien was win98, zonder firewall.

We hebben het op de HD zelf getest en hebben dezelfde problemen als klanten.
Hm, ik vroeg me namelijk af of het komt door de KPN dns server of dat het er buiten flink mis gaat. Ook vraag ik me af of ADSLers van andere providers hetzelfde probleem hebben. Ik heb nog niets getest, omdat ik nog geen volledig IPnummer uit de niet werkende reeksen onder ogen heb gehad :)

Ik heb vrij regelmatig dat de KPN DNS een steekje laat vallen, terwijl ik met gewoon inbellen de sites wel kan zien en met een dig op een willekeurige andere DNS server wel de info kan vinden.

Een andere mogelijkheid is wellicht een IPban op die sites?

/me noemt nog maar even een dwarsstraat.

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 11:44 schreef Mrieke het volgende:

[..]

Hm, ik vroeg me namelijk af of het komt door de KPN dns server of dat het er buiten flink mis gaat. Ook vraag ik me af of ADSLers van andere providers hetzelfde probleem hebben.
planet (speedplanet) heeft geen problemen, kan alle pagina's openen

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 11:44 schreef Mrieke het volgende:
Hm, ik vroeg me namelijk af of het komt door de KPN dns server of dat het er buiten flink mis gaat.
Nee, de DNS resolved wel, lijkt of de gateway van KPN brak is. Tenminste ik verdenk dat de oorzaak dar ligt.
Ook vraag ik me af of ADSLers van andere providers hetzelfde probleem hebben.
For as far as we know, not of ze zeggen het niet. Alle KPN ISP's (Planet, XS, etc) hebben er geen last van.
Ik heb nog niets getest, omdat ik nog geen volledig IPnummer uit de niet werkende reeksen onder ogen heb gehad :)
Meel me, adres, zie vorige postings.
Ik heb vrij regelmatig dat de KPN DNS een steekje laat vallen, terwijl ik met gewoon inbellen de sites wel kan zien en met een dig op een willekeurige andere DNS server wel de info kan vinden.
Das niet het enige wat down gaat bij KPN in 1 week.
Een andere mogelijkheid is wellicht een IPban op die sites?
Dan is het KPN, wij filteren niet.

Lees het nu pas goed, nee dan moeten ze diverse IP ranges bannen. En wij komen vanaf de testbak op de HD wel op sommige sites die andere niet kunnen bereiken. En de hoeveelheid van sites is gewoon te groot voor een IPban.

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien een beetje onnozele "zit de stekker d'r in ?" vraag, maar heb je al geprobeerd zonder de blackice engine in te loggen ?
Afgezien daarvan lijkt me een teruggave van abbonnements geld wel op zijn plaats in jouw geval, moet te doen zijn met een briefje waarin vaag een juridische dreiging doorschemert.

• havana
Hmm Oreo heeft nog steeds niet gereageerd :(

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik ben ff een tijdje weg geweest ik zal zo snel mogelijk reageren eerst ff alles goed lezen

Maar weten jullie in iedergeval dat ik er ben

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zo lang ben weg geweest
Mrieke heeft in middels als een traceroute van mij binnen

En de mail voor slakkie is in de maak

Bedankt iedereen
*D *D

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 11:53 schreef slakkie het volgende:
[knip]

Meel me, adres, zie vorige postings.
[..]
Ik mail je morgen even, als ik de arbodienst op de een of de andere manier overleef. Pfeiffer sux, en 100% arbeidsgeschikt verklaard worden is een zware aanslag op je gebrek aan energie :'(

Verwijderd

Grootste probleem met ADSL, in ieder geval in combinatie met XS4ALL, is overduidelijk de zogenaamde KPN Radius server. Deze heeft te vaak storingen.

Met xs4all heb ik zelf nog geen problemen gehad met het niet kunnen benaderen van sites in dergelijke ip ranges

greetz

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 17:35 schreef TheMicks het volgende:
Grootste probleem met ADSL, in ieder geval in combinatie met XS4ALL, is overduidelijk de zogenaamde KPN Radius server. Deze heeft te vaak storingen.

greetz
Mja, tis wel die bak bij de KPN. XS4ALL kan er weinig aan doen, behalve de KPN bellen, en hun standaardoplossing is een reset.

Verwijderd

Okee, heel deze thread weer doorgelezen en na zelf enige problemen gehad te hebben met ADSL, heb ik misschien wel iets voor je.

Controleer de settings van je modem zelf eens.

Misschien dat er ergens een klein foutje staat, waardoor bepaalde ranges niet beschikbaar zijn, zie het als routing :) en een normale router.

Okee, ik weet het, ver gezocht, maar niet geschoten is altijd mis, true or false.

Ik hoor het wel van je

Greetz

The Micks

Verwijderd

Dat juridische gezeik kun je wel vergeten. Alsof iemand alleen iets tegen KPN kan ondernemen... (kan in theorie natuurlijk wel volgens elke zogenaamde jurist, maar in praktijk werkt het gewoon niet). KPN kan zoiets enorm rekken, zolang dat jouw geld op is en het voor hun een zakcentje kost. Bovendien als je ontevreden bent: ze dwingen je niet tot het houden van je abonnement, je kunt ook elders je internetverbinding halen.

Even over je probleem: Hebbie misschien Mcafee draaien als virsusscan? Die sluit namelijk zelf ook IP-ranges uit waarvan die denkt dat ze niet veilig zijn.

En waarom gebruik je in hemelsnaam een proxy-server als je ADSL hebt?

Verwijderd

Dit probleem is al een aantal weken geleden opgelost. KPN had een IOS update gedaan en plots waren alle routeringsproblemen opgelost...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.