Toon posts:

Geen toegang Dvd huwelijksreis

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs ben ik op huwelijksreis geweest naar de malediven. Voor deze reis heb ik nieuwe camcorder gekocht van Sony die de beelden op dvd-tjes zet. Ik heb op de malediven diverse keren gefild en ook teruggeken of het erop stond. Dit alles werkte prima, tot onze aankost in Dubai. Hier aangekomen wou ik nog een stukje filmen maar kreeg ik geen toegang meer tot het dvd-tje. Niets werkte meer alleen nog maar formateren en dat lijkt me het laatste wat ik wil doen!! Onder de toest info op de camera geeft hij wel aan dat er op gefilmd is en ook wanneer ik ben begonnen met filmen, de hoeveelheid data klopt met hetgeen ik ongeveer heb opgenomen. Bij het plaatsen van het dvd-tje in een dvdspeler doet hij ook niets (meerdere gebruikt) ook bij het plaatsen in een dvd-romspeler in de pc doet hij niets. Ik heb via kennissen diverse programma's geprobeerd om de data terug te halen zoals isobuster en deamon tools maar dit mag ook niet baten. Het probleem is ook nog eens dat ik niet zoveel kaas heb gegeten van dit probleem en het recoveren van data.
Mijn vraag is:
Is er iemand die ons hiermee kan helpen de beelden van onze huwelijksreis weer boven water te toveren? :'( We zullen je zeer dankbaar zijn omdat het hier om natuurlijk zeer waardevolle beelden gaat.

Mailen kan naar *knip*

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 18-09-2007 14:25 . Reden: Het is een forum, geen mailinglist, dus even je email-adres weggehaald :) ]

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55
Hmm ken iemand die precies dezelfde huwelijksreis heeft gedaan, ook Dubai(a.k.a. bouwput) en ik geloof ook de Malediven...

Als je de DVD eens in de computer doet en hem brand op een andere DVD, brand hij dan wel data? En werkt hij dan eventueel wel?
Wat is het merk van de DVD's?

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ben ook erg benieuwd als hij data ziet of niet als je hem in de pc doet. Is dit het geval?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• the-edge
Trouwens even voor de duidelijkheid, Deamon-Tools is niet voor data terug te halen. Dat is een emulator die een DVD drive simuleert.

Hoe moeten de bestanden er volgens het boekje van de camera uitzien? Is het een .iso, .mpg, .mpeg, .avi etc. ?

Wat zegt de handleiding??

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment draaid het programma: CD?DVD Inspector van infinadyne op het schijfje en dit duurt nogal lang. zodra hij klaar is zal ik kijken op hij wel info herkent op het schijfje (ik dacht het wel) Ook zal ik vanavond direct kijken onder wat voor bestand hij de info wegschrijft. Heeft iemand trouwens ervaring met het programma van infinadyne? hij geeft nu aan 10 file's gevonden en inmiddels 76 errors gevonden die de hele tijd aan het oplopen is (nog +/-290000 clusters te gaan en elk cluster is een error die ongeveer 30 seconden duurt om te onderzoeken, dus in dit tempo duurt het nog 2500 uur :-S) heeft dit nog nut om te laten lopen of stop zetten. Het vreemde is wel dat ik nu bij 2 programma's heb ontdekt dat de problemen beginnen iets over de helft van het schijfje. Het programma wat ik nu draai loopt tot iets over helft zonder problemen en geeft dan aan 10 file's gevonden zonder errors en dan begint het gezeur. Dit zelfde bij het programma cd recovery van diskinternational. Deze slaat iets over helft helemaal vast. Of heeft dit alles niets te betekenen?

Verwijderd

Topicstarter
O ja het merk van de dvd is ook Sony. De DVD+RW 1.4 GB

• the-edge
Maar je hebt alles op DVD staan, waarom zou je recovery doen? Of een inspector erover heen laten razen?

Lijkt me beter dat je weet wat er op staat, zo'n recovery probeert natuurlijk het bestand aan te passen maar zoals we weten kan dit niet op iets wat op een schijfje staat..

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem in de pc stop en dan rechtermuisknop op de E: geeft hij aan dat er geen info op staat.

Verwijderd

Topicstarter
de camera is van sony met het typenummer :DCR-DVD506E Ik zit nu bij sony op site om te kijken wat voor bestand wordt opgenomen maar dat kan ik daar niet vinden

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:44

DinX

Motormuis

Heb je geen optie om de DVD af te sluiten als hij in de camera steekt ?

En kan je je camera niet aansluiten met firewire ofzo ?

[ Voor 29% gewijzigd door DinX op 18-09-2007 15:14 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

@martinwill: Hint: je kunt je vorige bericht editten door het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knopje te gebruiken.

Ontopic:
De DVD uit je camcorder is als het goed is een gewone MPEG-2 film.

[ Voor 5% gewijzigd door Swaptor op 18-09-2007 15:15 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
om het nog moeilijker te maken. Als ik hem in mijn dvd-rom stop en wil afspelen staat er een rood kruisje in beeld in de mediaplayer en doet hij niets. Stop ik hem in mijn dvd-brander dan geeft hij in de mediaplayer weer dat er 2 titels zijn maar die doen niet bij het openen ervan. Ook als ik hier rechtermuisknop en eigenschappen kies is hij volgens de pc leeg.

• DinX

DinX

Motormuis

Is de DVD afgesloten ?

• the-edge
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:15:
om het nog moeilijker te maken. Als ik hem in mijn dvd-rom stop en wil afspelen staat er een rood kruisje in beeld in de mediaplayer en doet hij niets. Stop ik hem in mijn dvd-brander dan geeft hij in de mediaplayer weer dat er 2 titels zijn maar die doen niet bij het openen ervan. Ook als ik hier rechtermuisknop en eigenschappen kies is hij volgens de pc leeg.
Maar hij opent hem wel in MediaPlayer, dus er is wel 'iets' zegmaar..

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 08:55
Om de DVD te kunnen bekijken op een gewone DVD speler, moet deze eerst afgesloten worden. Dit moet op de camera gebeuren. Daarna is het gewoon een video DVD.

• marko77
  • Laatst online: 06-05-2025
Mijn moeder heeft ook een soortgelijke camera en volgens mij dien je de dvd's eerst te finalizen via de camera voordat deze bruikbaar is in andere apparaten.

Als je de dvd niet meer kunt bewerken is dat wel een probleem, ik heb wel eens een dvdtje weg kunnen gooien omdat ie ineens niet meer werkte.

Mijn rig

• the-edge
Dus als ik het goed begrijp van bovenstaande reacties moet je de DVD terugdoen in de camera, en dan via het menu iets als "close DVD" of "Finalize" doen.

Een DVD RW is herschrijfbaar, dus hij is na het opnemen nog "open", zodat je er nog wat bij kan zetten of af kan halen. Als je hem sluit kan er niks meer bij of af. En mogelijk, in dit geval is hij dus nog niet te lezen door een DVD speler..

Verwijderd

the-edge schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:21:
Dus als ik het goed begrijp van bovenstaande reacties moet je de DVD terugdoen in de camera, en dan via het menu iets als "close DVD" of "Finalize" doen.

Een DVD RW is herschrijfbaar, dus hij is na het opnemen nog "open", zodat je er nog wat bij kan zetten of af kan halen. Als je hem sluit kan er niks meer bij of af. En mogelijk, in dit geval is hij dus nog niet te lezen door een DVD speler..
finaliseren of iets dergelijks, klopt helemaal .
na finaliseren zou die leesbaar moeten zijn op de pc, anders is er iets goed mis met je dvdtje/camera

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 15:23 ]

• marko77
  • Laatst online: 06-05-2025
Dat klopt, een RW kun je na finalizen weer formatteren volgens mij.

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
Finaliseren hoeft niet altijd, maar wil ook niet meer Er staat in beeld een geel knipperend cdtje en staat in het display:geen toegang tot dvd.
Ik heb intussen het programma CD/DVD Inspector van infinadyne weer laten lopen maar nu via de dvd-brander. En hier heeft hij wat gevonden. Hij geeft 3 mapjes weer met zelfs de datum van het opnemen. als ik 1 van die mapjes open staat er het volgende: (mapje) video_rm
(mapje) video_ts
(rood kruis) DCIM
(rood kruis) systemallocatedespace

Zegt iemand dit iets?
Bij het openen van de video_rm en video_ts mapjes staan enkele file's die niet door windows worden herkent. BUP,IFO,VOB,DAT file's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 15:28 ]

• the-edge
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:26:
Finaliseren hoeft niet altijd, maar wil ook niet meer Er staat in beeld een geel knipperend cdtje en staat in het display:geen toegang tot dvd.
Ik heb intussen het programma CD/DVD Inspector van infinadyne weer laten lopen maar nu via de dvd-brander. En hier heeft hij wat gevonden. Hij geeft 3 mapjes weer met zelfs de datum van het opnemen. als ik 1 van die mapjes open staat er het volgende: (mapje) video_rm
(mapje) video_ts
(rood kruis) DCIM
(rood kruis) systemallocatedespace

Zegt iemand dit iets?
Bij het openen van de video_rm en video_ts mapjes staan enkele file's die niet door windows worden herkent. BUP,IFO,VOB,DAT file's
Dan moet je dus PowerDVD ofzo installeren, een programma waarmee je DVD's kan afspelen. de VOB file is jou film!

• DinX

DinX

Motormuis

DCIM is voor foto's vaak
system allocated zal wel voor info zijn die de cam wegschrijft
video_ts is bij video dvd's normaal de map waar de videobestanden terechtkomt (bij een "échte" DVD bvb de VOB's en IFO's)
video_rm, geen idee

Ah, je hebt dus VOB's en IFO's zie ik, dat is dus inderdaad je film.

[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 18-09-2007 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus powerdvd is een programma dat VOB file's kan afspelen?

• the-edge
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:34:
Dus powerdvd is een programma dat VOB file's kan afspelen?
Zeker weten!
Extension: VOB
DVD Video Movie File
Kijk hier

..
Maar wat ik nog niet snap is dat een reguliere DVD speler (die van je TV zegmaar) die ook niet afspeelt. Want een DVD speler eet ook VOB files. Daarom zou ik proberen om via Nero ofzo een Video DVD te branden met jou video_ts erin. Dan zou het moeten werken.

[ Voor 53% gewijzigd door the-edge op 18-09-2007 15:38 . Reden: link, verhaaltje :) ]

Verwijderd

Topicstarter
is aan het downloaden, ben erg nieuwsgierig :-D

• DinX

DinX

Motormuis

Windows Media Player kan standaard niet met DVD's overweg voor zover ik weet, dus daar lag je probleem en niet zozeer met de DVD zelf.
Voor een DVD te kunnen bekijken heb je een DVD decoder nodig die normaal gezien zit in programma's als WinDVD, PowerDVD,... of met programma's zoals VLC.

Zolang je .vob's en .ifo's onder een video_ts folder hebt op een dvd gaat PowerDVD dat zonder problemen openen.
the-edge schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:35:
[...]

Maar wat ik nog niet snap is dat een reguliere DVD speler (die van je TV zegmaar) die ook niet afspeelt. Want een DVD speler eet ook VOB files. Daarom zou ik proberen om via Nero ofzo een Video DVD te branden met jou video_ts erin. Dan zou het moeten werken.
Omdat z'n DVD 9 kansen van de 10 niet afgesloten is. Z'n dvd-rw las hem namelijk wel en z'n dvd-rom niet. Open DVD's en CD's krijg je alleen gelezen met branders in veel gevallen.

De TS kan dus inderdaad beter een nieuwe Video DVD maken in Nero ofzo en de inhoud van de video_ts folder daarop branden onder de VIDEO_TS folder (maakt Nero standaard al voor je aan).

[ Voor 48% gewijzigd door DinX op 18-09-2007 15:39 ]

• the-edge
DinX schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:38:
Windows Media Player kan standaard niet met DVD's overweg voor zover ik weet, dus daar lag je probleem en niet zozeer met de DVD zelf.
Voor een DVD te kunnen bekijken heb je een DVD decoder nodig die normaal gezien zit in programma's als WinDVD, PowerDVD,... of met programma's zoals VLC.

Zolang je .vob's en .ifo's onder een video_ts folder hebt op een dvd gaat PowerDVD dat zonder problemen openen.

[...]

Omdat z'n DVD 9 kansen van de 10 niet afgesloten is. Z'n dvd-rw las hem namelijk wel en z'n dvd-rom niet. Open DVD's en CD's krijg je alleen gelezen met branders in veel gevallen.

De TS kan dus inderdaad beter een nieuwe Video DVD maken in Nero ofzo en de inhoud van de video_ts folder daarop branden onder de VIDEO_TS folder (maakt Nero standaard al voor je aan).
Klopt, en het klopt ook dat alleen een brander inderdaad open DVD- CD's kan zien/openen. Even niet aan gedacht :)

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
VLC player is een (kleine gratis) speler die zeker met VOB bestanden om kan gaan en ze kan afspelen.

Met nero kan je idd een echte dvd maken met vob bestanden.

Als de VOB bestanden groter dan 0kb zijn zal het wel goed komen. (succes ermee)

Verwijderd

Topicstarter
zou het zo makkelijk zijn???? waarom herkent de camera het schijfje dan niet meer? en kun je de beelden erop ook niet meer terug kijken via de camera? hij geeft telkens weer aan geen toegang tot de dvd. Wat zou er mis kunnen zijn gegaan? dit is inmiddels de 2de keer dat voor mij heel speciale info bijna verloren gaat door het vliegen, heeft dit er misschien mee te maken?

• DinX

DinX

Motormuis

Misschien dat er wat aan gewijzigd is aan de DVD doordat je hem in je pc bekeken hebt (met die inspector) waardoor de sony cam hem niet meer herkent als "1 van hem".

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:46:
zou het zo makkelijk zijn???? waarom herkent de camera het schijfje dan niet meer? en kun je de beelden erop ook niet meer terug kijken via de camera? hij geeft telkens weer aan geen toegang tot de dvd. Wat zou er mis kunnen zijn gegaan? dit is inmiddels de 2de keer dat voor mij heel speciale info bijna verloren gaat door het vliegen, heeft dit er misschien mee te maken?
Zat het in je ruimbagage? Misschien dat de xrays van je checked luggage nog wat in de war gooien (ivm de magnetische gevoeligheid van DVD-RW). Of dat de temperatuurschommmelingen roet in het eten gooien.

• the-edge
DinX schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:47:
Misschien dat er wat aan gewijzigd is aan de DVD doordat je hem in je pc bekeken hebt (met die inspector) waardoor de sony cam hem niet meer herkent als "1 van hem".
Ja als dit allemaal niet werkt vermoed ik ook zeker dat dat het probleem is geweest, door het vliegen lijkt me sterk.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat zegt Nero als je een nieuwe DVD-disc start en in één van de menu's (ik dacht Disc) kiest voor Importeren? Deze leest eerder geschreven sessies van de schijf, en als dit lukt kun je de schijf gewoon finalizen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tussen de malediven waar alles nog gewoon werkte en dubai waar het niets meer deed, niets gedaan. Het schijfje is in de camera gebleven en heb ook niet meer terug gekeken na de laatste keer in de malediven. de camera is niet in het bagageruim gegaan.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00
Je kunt met Nero het schijfje ook afsluiten. Denk dat dat het hele probleem is zoals al hierboven een aantal keer aangegeven.

Kopieer het huidige schijfje met brandsoftware naar een ander schijfje en die dan afsluiten. Kijken wat er gebeurd. Er kan iets door de camera mis zijn gegaan waardoor de DVD niet meer leesbaar is (controleer op updates voor je camera bij Sony).

• the-edge
Arunia schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:58:
Je kunt met Nero het schijfje ook afsluiten. Denk dat dat het hele probleem is zoals al hierboven een aantal keer aangegeven.

Kopieer het huidige schijfje met brandsoftware naar een ander schijfje en die dan afsluiten. Kijken wat er gebeurd.
Ja, zoals ik ook al zei lijkt dit me de oplossing/probleem..

Verwijderd

Topicstarter
ok zal dit nu proberen.
Power dvd doet het niet!! hij herkent idd wel de file's maar er staat als ik er bv 1 wil open: this dvd title's playback was interrupted before completion. Where would you like to start playback? Dan heb ik 2 keuze's van het begin afspelen of rusume playback. Bij beide springt het beeld ff op zwart en dan stopt hij?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het schijfje niet kopieren met een brandprogramma. Als ik het als een image probeer op te slaan met nero staat er niets in de video_ts map en ook niet in de video_rm map. 1 op 1 kopiereren wil ook niet omdat de dvd-rom er verder niets op herkend. Maak ik nu een domme fout of wordt het nu moeilijk?

• the-edge
Je hebt meer VOB files hoop ik, als je de grootste (in mb's) pakt, werkt die dan ook niet?

Je moet geen image opslaan, maar gewoon ; Nieuw -> DVD video, en dan jou files in de video_ts slepen.. Of werkt dat ook niet?

[ Voor 5% gewijzigd door the-edge op 18-09-2007 16:18 . Reden: Of werkt dat ook niet tududuudd? ]

Verwijderd

Topicstarter
het grootste VOB file is maar 32K

Verwijderd

Topicstarter
deze info krijg in na analyse van cd/dvd inspector:

The following information was collected by CD/DVD Inspector
Copyright 1997-2004, InfinaDyne

Table of Contents
There are a total of 3 tracks on disc, plus the lead-out.
Disc is a DVD, type is DVD+RW
This disc has 1 layers.
Track 1 occupies 714544 blocks (158 Min, 47 Sec, 19 Frames).
This track contains data and is UDF format.
Lead-out track starts at block 714544.
---------------------------------------------
Data track 1 recorded as part of session 1.
This track was written by SONY_MOBILE.
There are 7 accessible files and 2 directories contained in this track.
There are 3 files in the directory which are not recorded in this track.
16752 blocks are used out of 0 blocks of space
Both the publisher and data preparer fields are blank. This should have somebody's name in it.
This track has an application identifier of " ".
There are 8 accessible files and 2 directories contained in this track.
The directory in this track qualifies as using the ISO-9660 character set.
16752 blocks are used out of 0 blocks of space
Both the publisher and data preparer fields are blank. This should have somebody's name in it.
This track has an application identifier of " ".
There are 8 accessible files and 2 directories contained in this track.
The directory in this track qualifies as using the ISO-9660 character set.
There are one or more conditions that make replication of this disc questionable.

• the-edge
Toen ik dit las kwam er spontaan een "oeps" in me op.. Ik vrees het allerergste..

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-02 08:38
Je kunt nog proberen de DVD te finalizen in Nero, zoals ook al eerder werd aangehaald.

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------
Je kunt nog proberen de DVD te finalizen in Nero, zoals ook al eerder werd aangehaald.

Probeer ik maar dat lukt me helaas niet. ben geen vrouw maar wel blond :-)
nog een keer uitleg hoe ik dit moet doen

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
je zou eens kunnen kijken met andere programma's zoals get data back of dvdshrink of die ze wel kunnen lezen. Kan het trouwens zijn dat er instellingen in de camera verzet zijn? met een RW kan je hem geloof ik op VR modus zetten en een andere modus, maar dan wil hij hem ook gelijk formateren (dus PAS OP).
Wat zegt sony support zelf eigenlijk? neem aan dat zij het probleem vast wel eerder hebben gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
dvd shrink herkent het ook niet, en sony heeft het probleem niet eerder meegemaakt. hun advies :stuur het op naar seagate data recovery a €800 :-S

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
tja dat is natuurlijk het allerlaatste (en dure) oplossing. ben je erwel zo goed als zeker van dat je je data terug krijgt!

Weet niet of er ook data recovery programma's zijn die dvd's kunnen lezen getdataback kan het helaas niet (net gecheckt)

vond deze ook nog ergens: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

[ Voor 12% gewijzigd door Rockafello op 18-09-2007 16:55 ]

• the-edge
Lees gewoon eens even de handleiding door, probeer alles! Al is het het simpelste wat je denkt... Behalve dan het ding weg te gooien :)

• DinX

DinX

Motormuis

Wat zit er in systemallocatedespace ?

• Arunia
Open nero burning rom (er vanuit gaande dat je die hebt). Dus geen Startsmart.
Zorg dat je schijfje in je brander zit.
annuleer de nieuwe compilatie wizard.
Daarna naar Recorder en dan Schijfinfo.

In iedergeval was dat hoe ik het laatst deed, maar kan de optie zo niet vinden eigenlijk. Geen idee welke versie Nero dat was, maar waarschijnlijk de laatste.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 10:39
Je kan ook de gratis speler VLC player gebruiken, kan ook met VOB's omgaan.

|>

Verwijderd

Topicstarter
Wat zit er in systemallocatedespace ?

Weet ik niet omdat ik er niet in kom. Er staat een rood kruis voor (toegang geweigerd)

Het ziet er slecht uit ben ik bang. Ik heb nu alle programma's geprobeerd en het lukt gewoon niet. Hij vindt wel file's maar die zijn heel erg klein. Ik vind in totaal 3 mappen met daarin video_rm en video_ts mappen in elk van deze mappen zitten 3 VOB file's waarvan bij de grootste zitten, maar deze zijn dan maar weer 64K Gisteren weer geprobeerd via de camera erin te komen of te finaliseren maar ook dit lukt niet. Gisteren wel nog een disc analasys gedaan en hier kwam uit dat na +/- 60 % gelopen te hebben de kwaliteit van het schijfje slecht is (aantal soft errors 5%). Volgens de info van de camcorder is er 11 minuten opgenomen op het schijfje wat wel ongeveer moet kloppen. Ook als je de achterzijde van het schijfje bekijkt moet dit kloppen (je ziet de brandsporen tot over de helft)
Finaliseren via nero zou ik nog kunnen proberen maar dan ga ik dus branden op het schijfje en dan weet ik dus ook niet wat er gaat gebeuren met de lost file's. Vraag is ook of dit wel helpt want de programm'a die ik heb gebruikt om het schijfje te lezen moet de VOB file's waar de beelden opstaan toch ook wel kunnen lezen zonder finaliseren (doet het ja ook alleen staat er geen grote info in) als de kleine VOB file's probeer te openen met powerdvd dan opent hij heel kort een zwart beeld en dan staat er stoppen, eigenlijk hetzelfde als je hem in een normale dvdspeler doet. Heel kort springt hij aan en dan stopt hij direct weer. Dit klopt ook precies met het feit dat er in de mappen met de VOB file's zo weinig staat.
Is er iemand die misschien nog een optie heeft???

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 14:24

SeatRider

Hips don't lie

Misschien een rare vraag, maar vind je het niet eng zelf te blijven prutsen aan zo een kwetsbaar medium als een DVD-RW? Het gaat hier om je huwelijksreis. Ik zou zeggen investeer die 800 euri en stuur 'm naar Seagate of OnTrack.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, maar € 800 voor 11 minuten beeld :-S Ik weet nog niet wat ik liever doe!! Dan doe ik die €800 liever bij een nieuwe reis naar de Malediven. De beelden zijn me heel wat waard maar zoveel niet. Ik wil het eerst zelf proberen en als alles faalt dan ga ik het proberen bij een datarecovery bedrijf waar ik het voor elkaar krijg goedkoper te krijgen.

• simon
En hij speelt niet meer af in je camera?

|>

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SeatRider schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:21:
Misschien een rare vraag, maar vind je het niet eng zelf te blijven prutsen aan zo een kwetsbaar medium als een DVD-RW? Het gaat hier om je huwelijksreis. Ik zou zeggen investeer die 800 euri en stuur 'm naar Seagate of OnTrack.
Een DVD-RW is nog wel iets anders dan een harde schijf. Ik zie een DVD-RW niet direct verder degraderen omdat er niet op geschreven wordt en de coating blijkbaar ook niet beschadigd is. Als je zulke problemen op een harde schijf krijgt is hij waarschijnlijk aan het stukgaan en moet je inderdaad heel snel zijn.

Ik hoop dat je de beelden er nog afkrijgt. Het is heel jammer en ik hoop dat je ook nog foto's hebt van je huwelijksreis :)

• Arunia
Ik wilde net zeggen, als je nog andere dingen hebt van je huwelijksreis, dan zou ik je verlies nemen (en dus als last resort finalizen in Nero of opsturen naar een bedrijf die goedkoper is). Dan maar geen filmpje, maar dat ben ik (ik ga eind dit jaar op huwelijksreis, dus hoop ook dat alles goed gaat).

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 19-09-2007 09:38 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 14:24

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:28:
Sorry hoor, maar € 800 voor 11 minuten beeld :-S Ik weet nog niet wat ik liever doe!! Dan doe ik die €800 liever bij een nieuwe reis naar de Malediven. De beelden zijn me heel wat waard maar zoveel niet. Ik wil het eerst zelf proberen en als alles faalt dan ga ik het proberen bij een datarecovery bedrijf waar ik het voor elkaar krijg goedkoper te krijgen.
Oh had even over die 11 minuten heengelezen dan blijkbaar. Nee voor 11 minuten is nauwelijks rendabel te noemen :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Ik zou toch nog eens isobuster proberen, heeft bij mij al heel wat niet afgesloten dvdtjes gered. Als je met dat ene programma kunt zien dat er mappen op je dvdtje staan dan moet isobuster ze kunnen lezen. Ik zou niet teveel meer proberen met de dvd zelf, je loopt alleen maar het risico dat er iets fout mee gaat. Ik zou me nu concentreren op de data die erop staat proberen te copieren naar de hd. In de mappen video_rm en video_ts staan je opgenomen materiaal, als je die mappen met bestanden naar je hd krijg ben je al een heel eind.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Iso buster komt ook niet verder dan ik al ben. Heb isobuster als 1ste geprobeerd.

Maar er valt me nog iets op. Ik heb nu 3 mappen aan info van het dvdtje kunnen trekken. in elke map zitten 2 andere mappen: de video_rm en video_ts In de video_ts map zitten de VOB file's waar volgens jullie de beelden op moeten staan. De VOB file's zijn elk maar 32K en 64K groot in elke map. De Video_ts mappen zijn ook qua grote steeds maar 228 Kb groot in elke map, dus steeds het zelfde dus. Terwijl de video_rm map wel steeds verschild in grote en ook duidelijk de grootste zijn. Deze zijn 1,25 Mb 1,50 Mb en 2,34 Mb groot. De file's hierin die het grootst zijn zijn DAT bestanden. Wat voor info staat daar dan in?

• simon
Enige kans dat daarin je video's staan. Maar video is echt _groot_, veel groter dan 1.5 mb...

|>

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Je zou een "standaard" data recovery programma kunnen proberen, sommigen ondersteunen ook DC/DVD filesystemen.
Het lijkt er een beetje op dat je filesystem corrupt is geraakt, de meeste file recovery programma's kunnen om je filetable heen lezen en alsnog je data redden. Op een DVD staat je data keurig niet-gefragmenteerd, dus de kans dat er wat te redden valt is redelijk groot lijkt me.
Als je filesystem corrupt is, ziet windows de files vaka niet terwijl ze er wel zijn.

Je kan proberen die .dat files te openen met VLC-player, die kan erg veel filetypes aan.
Aan de naam video_rm te zien zouden het real media files kunnen zijn, dus je zou eventueel ook kunnen proberen ze met real player te openen.

[ Voor 6% gewijzigd door StarLite op 19-09-2007 16:28 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• the-edge
Is het nog gelukt om de beelden terug te krijgen?? Ben namelijk heel benieuwd!

[ Voor 21% gewijzigd door the-edge op 25-09-2007 12:55 ]

• MikeyMan
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dvddecrypter al geprobeerd?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
bah na 3 bladzijdes zoeken of iemand het al had gezegd ben je me toch nog voor:)

ik zou mode/file read doen en zien of het dan lukt

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Iets voor in de toekomst.
Indien je wilt weten of je camera goed brand met een bepalde merk dvd, dan kun je op www.cdfreaks.com (ga naar forum) een beschrijving vinden hoe je een dvd kunt testen na het branden.
Dus of de dvd goed gebrand is en goed leesbaar is.

dvd-rw is normaal een stuk slechter dus indien mogelijk een gewone dvd gebruiken.

Indien je dit uitzoekt dan heb je maximale kwaliteit en dus minder leesproblemen, zeker met huwelijksreis.
Pagina: 1