Beste mensen,
Ik zit met het volgende probleem. Op een pagina staat een overzicht met vragen en antwoorden, dat ziet er als volgt uit.
In mijn eerste opzet zou dat er als volgt uit komen te zien:
$antwoorden[0][0] = antwoord_id
$antwoorden[0][1] = antwoord text
$antwoorden[1][0] = antwoord_id
$antwoorden[1][1] = antwoord text
$antwoorden[2][0] = antwoord_id
$antwoorden[2][1] = antwoord text
$antwoorden zou dan telkens gemaakt worden voor elke vraag
$vragen[0][0] = vraag_id
$vragen[0][1] = vraag_stelling
$vragen[0][2] = $antwoorden
$vragen[1][0] = vraag_id
$vragen[1][1] = vraag_stelling
$vragen[1][2] = $antwoorden
$vragen zou vervolgens aan Smarty doorgegeven worden om uit te lezen. Om een antwoord tekst af te drukken zou dan $vragen[0][2][1][1] nodig zijn.
Op zich is dat allemaal wel redelijk te doen, maar je moet er bij het vullen van het array goed op letten of je een nieuwe vraag hebt of een nieuw antwoord. Bij een nieuw antwoord ga je verder met $antwoorden vullen, bij een nieuwe vraag hang je $antwoorden aan de vorige vraag en maak je $antwoorden weer leeg.
Dit uitlezen is ook wel te doen, maar ook daar moeten weer allerlei checks gedaan worden.
Nu is mijn vraag of dit eigenlijk wel de juiste manier is om dit te doen of dat er een andere, eenvoudigere en minder omslachtige, oplossing is. Zou dus graag jullie mening / opmerkingen / adviezen willen horen.
Ik zit met het volgende probleem. Op een pagina staat een overzicht met vragen en antwoorden, dat ziet er als volgt uit.
- Vraag 1
- Antwoord 1
- Antwoord 2
- Antwoord 3
- Antwoord 4
- Antwoord 5
- Vraag 2
- Antwoord 1
- Antwoord 2
- Vraag 3
- Antwoord 1
- Antwoord 2
- Antwoord 3
In mijn eerste opzet zou dat er als volgt uit komen te zien:
$antwoorden[0][0] = antwoord_id
$antwoorden[0][1] = antwoord text
$antwoorden[1][0] = antwoord_id
$antwoorden[1][1] = antwoord text
$antwoorden[2][0] = antwoord_id
$antwoorden[2][1] = antwoord text
$antwoorden zou dan telkens gemaakt worden voor elke vraag
$vragen[0][0] = vraag_id
$vragen[0][1] = vraag_stelling
$vragen[0][2] = $antwoorden
$vragen[1][0] = vraag_id
$vragen[1][1] = vraag_stelling
$vragen[1][2] = $antwoorden
$vragen zou vervolgens aan Smarty doorgegeven worden om uit te lezen. Om een antwoord tekst af te drukken zou dan $vragen[0][2][1][1] nodig zijn.
Op zich is dat allemaal wel redelijk te doen, maar je moet er bij het vullen van het array goed op letten of je een nieuwe vraag hebt of een nieuw antwoord. Bij een nieuw antwoord ga je verder met $antwoorden vullen, bij een nieuwe vraag hang je $antwoorden aan de vorige vraag en maak je $antwoorden weer leeg.
Dit uitlezen is ook wel te doen, maar ook daar moeten weer allerlei checks gedaan worden.
Nu is mijn vraag of dit eigenlijk wel de juiste manier is om dit te doen of dat er een andere, eenvoudigere en minder omslachtige, oplossing is. Zou dus graag jullie mening / opmerkingen / adviezen willen horen.