Toon posts:

Critical Error Direct3D acceleration.

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden

Ik heb een probleempje. Ik heb een tijdje terug brothers in arms Earned in Blood gekocht. Heb ik geinstalleert alles ging goed, tof spel :) Ik heb hem later verwijdert, uitgespeeld ;) Maar nu (maanden later) wil ik hem weer spellen. Geen probleem dacht ik :) maar nadat ik hem geinstalleert heb en spel opstart krijg het volgende te zien:

http://i240.photobucket.c...5/Wehab/criticalerror.jpg

Dus ik ga dan naar start-uitvoeren-vul in: dxdiag, ga naar beeldscherm en ik zie:

http://i240.photobucket.com/albums/ff265/Wehab/diag.jpg

DirectDraw-versnelling, Direct3D versnelling en bij AGP oppervlakte versnellign: niet beschikbaar. terwijl ik met Everest, bij videokaart zie:

Scherm:
Video kaart RADEON 9800 SERIES - Secondary (128 MB)
Video kaart RADEON 9800 SERIES (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon 9800 Pro (R350)
Monitor Medion MD6155AJ [17" LCD] (653)

Kan iemand mij helpen. Ik waardeer echt jullie reactie´s alvast bedankt ! :)

Verwijderd

Heb je toevallig de catalyst drivers 7.9 geinstalleerd ?
Zo ja, ga maar weer terug naar 7.7.
Bij mij deden alle games het dan weer.
Het rare is dat bf2 er helemaal geen last van had, fifa07, farcry, hl2 en bia daarentegen wel

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Glorfindel1976. En je hebt inderdaad gelijk ik had catalyst 7.9 geinstalleerd. Ik heb die verwijdert en de oude driver verwijdert m.b.v "Driver Cleaner". Nu heb ik Catalyst 7.7 geinstallereert, maar ik zie hetzelfde: Direct 3D versnelling ----- niet beschikbaar.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:48
Ik had hetzelfde toen ik nog WoW speelde op mijn oude XFX 6600 GT, af en toe liep m'n PC vast en zodra ie weer uit z'n 'dipje' was kreeg ik inderdaad ook de melding dat mijn D3D niet actief en beschikbaar was. Ik had wel meer problemen met de GeForce 6xxx series (Blue screens, vastlopers) en ik heb er eerlijk gezegd nooit echt een oplossing voor gevonden. Rebooten zorgde er voor dat ik in ieder geval weer andere games kon spelen want dan was D3D wel weer actief.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Je zou de setup van DirectX even kunnen runnen en die even opnieuw installeren. het is niet zo mogelijk om DirectX uit windows te slopen. Dan zal je eerst een of ander vaag uninstall tooltje moeten hebben en dan dus DirectX opnieuw te installeren.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeert Mojo. Ik heb DirectX 9.0 gedownload en probeer te installeren, maar krijg de volgende melding:

"DirectX Setup heeft ontdekt dat er al een nieuwere versie van DirectX is geinstalleerd. Installatie is niet nodig.

Wat moet ik nou doen, :(

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Wat je zou kunnen proberen is om de nieuwste chipset drivers voor je moederbord te installeren, wellicht dat dit soelaas biedt? :) M.b.t. het AGP-probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Dukeh op 19-09-2007 21:42 ]

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die halen Dukeh, misschien dat je een link kan geven, dat zou fijn zijn :)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 18:54

nIghtorius

Poef!

probeer eens DXDIAG. (start->uitvoeren-> "dxdiag" --> ok -> beeldscherm)
of controleer de hardware versnelling bij geavanceerde beeldscherm instellingen.

[ Voor 20% gewijzigd door nIghtorius op 19-09-2007 23:29 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik als eerst gedaan nightorius, kijk maar naar mijn eerste reactie

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 18:54

nIghtorius

Poef!

en de tweede optie ?

rechtermuisknop bureaublad -> eigenschappen -> laatste tabblad -> geavanceerde instellingen -> tab 'problemen oplossen'

controleer dat het schuifbalkje op 100% acceleratie staat.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:08:
Waar kan ik die halen Dukeh, misschien dat je een link kan geven, dat zou fijn zijn :)
Ik weet niet wat voor chipset je hebt, dus dat zou je eerst even moeten nakijken. Dit kan je gewoon met Everest doen, via Computer -> Chipset. Daar staat wat voor chipset er op je moederbord zit. :)

Indien het een VIA-Chipset is, kun je de laatste driver hier vinden:

http://www.viaarena.com/Driver/via_hyperionpro_v513a.zip

En indien het een NVIDIA-Chipset is, kun je de driver op Nvidia.com vinden.

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken nightorius en hij staat al om 100 % acceleratie !

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor je reactie Dukeh ! Ik heb bij Everest gekeken onder:Computer -> Moederbord -> Chipset. En volgens mij is het een AGP- apparaat, weet niet zeker :S

Ik krijg dit dan te zien:

AGP apparaat:
AGP Versie 3.00
AGP Status Geactiveerd
AGP-apparaat Medion Radeon 9800 XL
AGP doorvoergrootte 128 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x, 4x, 8x
Actuele AGP Snelheid 8x
Fast-Write Ondersteund, Geactiveerd
Side Band Addressing Ondersteund, Geactiveerd

Kan je er iets mee? Wel bedankt dat je er aandacht aan besteed _/-\o_ Hopelijk kunnen we een oplossing vinden ? :S

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Hoi,

Je zou normaal gesproken twee dingen moeten zien bij Chipset, namelijk: North en Southbridge..
Het kan echter weleens voorkomen dat Everest deze niet kan uitlezen, omdat het programma geen ondersteuning biedt voor dat moederbord. Dit is opzich niet zo'n ramp, aangezien je met CPU-Z ook kunt kijken wat voor chipset er op je moederbord zit. Dit programma kun je hier downloaden:

http://www.cpuid.com/download/cpu-z-141.zip

Start vervolgens het programma op, en klik op het tabblad "Mainboard"..
Nu zou je te zien moeten krijgen wat voor chipset er op je moederbord zit.

Ik heb even een print-screen voor je genomen, om het geheel wat duidelijker te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.i-imagehost.com/uploads/fd0bcf269c.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Super bedankt voor je reactie Dukeh. Heel erg duidelijk ( vooral met foto ;) )
Ik heb het bekeken en dit is mijn resultaat:

http://i240.photobucket.com/albums/ff265/Wehab/CPU-Z.jpg

Hopelijk kunnen we het oplossen _/-\o_

• Dukeh

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Graag gedaan, altijd fijn als je iemand kunt helpen, toch? :)

Installeer deze driver eens, herstart je PC, en kijk dan of AGP wél staat ingeschakeld bij Dxdiag.

http://downloadcenter.int...P%20Professional&lang=eng

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gedaan en ik dacht echt dat dit de oplossing was ! Maar toen ik dxdiag uitvoerde gaf hij dezelfde melding:

Direct 3D versnelling : Niet beschikbaar : S

Ik hoop dat we het nog kunnen oplossen

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me nog helpen ? :'(
Pagina: 1