Toon posts:

LAME encoder configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik in Ubuntu Feisty KAudioCreator om m'n audio CD's te rippen, omdat Sound Juicer niet echt stabiel draait bij mij en de codecs in de keuzelijst regelmatig spontaan wegvallen.

Ik heb het "lame" pakket gedownload (dus gewoon via Synaptic gezocht naar "lame" en dit pakket geïnstalleerd, is dat OK?). Nu moet ik in KAudioCreator de 'Command line' configureren. Ik wil rippen in 256 Kbps CBR

Dit is mijn huidige commandline:

lame --preset extreme -b 256 --tt %{title} --ta %{artist} --tl %{albumtitle} --ty %{year} --tn %{number} --tg %{genre} %f %o

Het eerste gedeelte (lame --preset extreme -b 256) betekent dus rippen in 256kbps CBR LAME. Maar wat betekenen de reeks codes daarna (--tt %{title} --ta %{artist} --tl %{albumtitle} --ty %{year} --tn %{number} --tg %{genre}) en (%f %o)?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:43

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Dat zijn toch gewoon de ID3 tags? Sommige spelers kijken niet naar bestandnamen, maar naar ID3 tags. Dan is het handig om die ook alvast ingevuld te hebben.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Maar moeten die gegevens er bij staan? Kan ik zonder die codes geen ID3 tags aanmaken?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Natuurlijk kan dat wel, waarom zou dat niet kunnen? Zonder het meegeven ervan kan lame alleen niet gokken hoe die tags ingevuld moeten worden, dus als je graag complete tags wil zou ik ze wel meegeven. Wat ze precies betekenen lijkt me nogal voor de hand liggen eigenlijk, de opties zijn nogal descriptief namelijk, en in de manpage van lame staan ze sowieso uitgelegd, en ik neem aan dat er ergens bij de documentatie van KAudioCreator ook nog wel een lijstje van tags staat.

Dit topic is gesloten.