[XP] Update Windows zonder mijn toestemming?*

Pagina: 1
Acties:

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoi mensen, vraagje voor winXP:

Las laastst op Tnet een bericht over windows updaten zonder toestemming. Zie ook hier: http://www.pcmweb.nl/arti...ubriek=1245127&id=2130321

Nu had ik daar geen last mee, totdat ik vandaag dotNet 2.0 liet installeren. De automatische updates floepten aan (staat altijd uit) en binnen notime begin ie te updaten... Had ik niet voor gekozen, want ik wil graag zien in een lijst wat ik ga updaten...
Dat heb ik gestopt vanwege dit bericht hierboven.

Maar toch enkele momenten later, begon mijn Sygate Firewall meldingen te geven van programmawijzigingen.

(Enkele daarvan staan in de lijst op pcmweb:

Wuaueng.dll
Wuapi.dll
Wuauclp.dll

Maar van bijvoorbeeld Wuauclt.EXE (dat is dus programma, die andere slechts dll's) stond er niet tussen (nog) bij mij in de log van Sygate.
Heb die Dll's verbod gegeven om veranderingen aan te brengen, en het net op te gaan, maar toch heb ik het gevoel dat het te laat is.
En hoe zit dat met de rest van de "wua's"

En mn Mscorie.dll begint nu ook bij verscheidene pagina's te zeggen dat er een dll-verandering is geweest en dat ie nieuwe toestemming moet hebben.

Heeft iemand enig idee waar ik het over heb? (ik zelf maar half :? )

thnx

Edit: Kan dit kwaad? Is het tijd voor een system restore?

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Dit is vrij uitgebreid in het nieuws geweest, het komt er (volgens MS) op neer dat de updater zelf geupdate moest worden, vandaar.

Kan het kwaad? Waarschijnlijk niet.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ja dat klopt, maar toch vraag ik me af hoe dat nu zo komt na die dotNet2.0. Wel heel toevallig.
Weet iemand of er nog meer van dat soort geintjes erin zitten? Of komt het door het aan en uitzetten van de updater?

Verwijderd

Ik heb nooit problemen met het ''laat mij een lijst zien en zelf selecteren van updates''

;(

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
En nu weer melding van ietag.dll. door wuauclp.clp... iemand enig idee wat dit (ietag) is? Kan er niet veel over vinden. Schijnt officebug te zijn, maar daar heb ik tot vandaag nooit last van gehad...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix omdat het OS niet in de titel staat.

Ik zou het wel op prijs stellen als je een topic zoals dit in ieder geval een beetje beargumenteerd wil gaan voeren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Bedankt voor titlefix, was vergeten... en qua argumenten: ik snap er zelf weinig van. Ik hoopte dat iemand hier het zou weten. Mn pc begint raar te doen en ik wil er achter komen waarom...

maar bedankt iig
Pagina: 1