Toon posts:

Snelheid Dual Core onder spellen verminderen !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een half jaar 1 nieuwe PC
Amd 64x2 4200 2x 1024 mb geheugen
Nu hebben wij dus deze week sinds lange tijd weer een LAN-Party
Nu was ik gisteravond bezig om wat spellen te installeren
(COD - COD2 - Battlefield 1942)
Nu willen wij dus ook UT (versie 1999) gaan doen maar tijdens het opstarten gisteravond zag ik al dat dit niet zo lekker ging
Het is net of staat het spel in fast forward
Nu hoorde ik van een collega dat er een tooltje te verkrijgen is die er voor kan zorgen dit tegen te gaan
Mijn vraag is nu is dit gevaarlijk voor de PC, kan de processor hierdoor beschadigd worden
Mijn 2e vraag is kennen jullie 1 van deze tooltjes waarmee ik dit makkelijk kan doen
Ik heb al ff op internet gezocht maar daar zie ik door het bomen het bos niet meer, zag wel iets staan wat snelheid en graphics verbeterd maar daar heb ik volgens mij niets aan

Thnx

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:56

Theo

moederbord

het verlangen van de cpu speed is zonder enig gevaar. sterker nog, heel veel cpu's doen dit standaard al om energie te besparen. Het makkelijkst wat je kan doen is in de bios de speed omlaag te bregen.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 12:48

Systeem Specs

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Je kan via de taskmanager ook instellen dat het spel maar op 1 core draait, dat lost ook nog wel eens problemen op met oudere spellen en multicore.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat misschien ook helpt, is Vsync aanzetten bij de instellingen van je VGA-kaart.
Outrun 2006 is bijv. onspeelbaar snel als je dat niet doet, zelfs op een single-core machine.

Optie 2: geloof dat je in UT99 zelf kon kiezen voor DirectX of OpenGL als renderer: switch eens tussen die 2, staat me vaag bij dat dat ook bepaalde probs oploste.
Zorg ook dat je de meest recente patch/versie voor het spel hebt:
http://www.beyondunreal.com/main/ut/utessential.php

[ Voor 48% gewijzigd door 3dfx op 18-09-2007 12:53 . Reden: brainwave/flashback ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

zwippie schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:28:
Je kan via de taskmanager ook instellen dat het spel maar op 1 core draait, dat lost ook nog wel eens problemen op met oudere spellen en multicore.
Het lijkt me vrij sterk dat UT99 gebruikt maakt van meerdere cpu's, op het moment dat het werd uitgebracht waren er bar weinig pc's met zo'n setup ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

UT99 zou ook niet zoals pacman te snel moeten gaan lopen als de processor sneller is ;)

Ik verwacht dat dit is omdat je een dual core hebt. Probeer eens als je het spel opgestart hebt het processor van UT99 op de te zoeken in de task manager en vervolgens rechts klikken -> affiniteit en daar een van beide cores uitzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door m277755 op 18-09-2007 12:41 ]

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

moto-moi schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:33:
[...]

Het lijkt me vrij sterk dat UT99 gebruikt maakt van meerdere cpu's, op het moment dat het werd uitgebracht waren er bar weinig pc's met zo'n setup ;)
Hm, daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in, al was UT best een vooruitstrevend spel. :P

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-05 19:25

Dark

who tweaked the light?

volgens mij moet je de dualcore optimizer van amd daarvoor installeren, die lost timing probs bij games op...
http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_9706,00.html

edit: linkje

[ Voor 31% gewijzigd door Dark op 18-09-2007 13:38 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 22:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 11:33
heb dit probleem ook wel eens op een laptop gezien met speed-step aan. amd heeft vast ook zoiets, zou zeggen gooi het eens in de bios uit.
Pagina: 1