[Excel] Macro of rule maken voor verhoudingsgegeven

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 21:37
We zijn op dit moment bezig, met het maken van een dashboard in Crystal Xcelsius. De basis voor dit dashboard, moet een Excel 2003 sheet worden, met daarin gegevens over een basketbalwedstrijd. Nu staan de statistieken van een dergelijke wedstrijd, weergegeven in een html pagina. Nu zou je denken dat je die 1 op 1 kan kopieren naar Excel en deels lukt dit ook.Alleen we zitten met het volgende:

*Er staat een statistisch gegeven op de html pagina, die weergegeven is als 1/1. Dit betekent, attempted shots en shots made. Dus bijvoorbeeld 3 keer op doel geschoten en 1 keer gescoord is 1/3 of 1 out of 3. Het probleem is, dat Excel dit niet goed kan weergeven in een cel. wanneer er 1/1 staat, komt er 1 januari te staan en wanneer ik de celeigenschappen aanpas en het op een andere setting zet, krijg ik rare getallen en vreemde dingen. De bedoeling is, dat we een macro o.i.d. gebruiken om van 1/3, twee getallen te maken in 2 cellen. Dus 1 komt in een cel en 3 komt in een cel. Is dit mogelijk?

*Verder zoeken we een methode om de data van de html page, automatisch te dumpen naar een excel sheet, via een hyperlink in Excel o.i.d.

Eewige roem voor diegene(n) die hier de oplossing voor kan bedenken :+

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
OK ik heb wat gemaakt, je moet ervoor zorgen dat de cel waarin je 1/1 inplakt als text staat gedefineerd.

code:
1
2
A   B   C
1/1 1   1

A = input
B = =LEFT(B10,(FIND("/",B10))-1)
C= =RIGHT(B10,LEN(B10)-FIND("/",B10))
B10 = A

Engels -> Nederlands
LEN = Lengte
Left = links
Right = rechts
FIND = VIND.ALLES

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 21:37
GloriX schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:53:
OK ik heb wat gemaakt, je moet ervoor zorgen dat de cel waarin je 1/1 inplakt als text staat gedefineerd.

code:
1
2
A   B   C
1/1 1   1

A = input
B = =LEFT(B10,(FIND("/",B10))-1)
C= =RIGHT(B10,LEN(B10)-FIND("/",B10))
B10 = A

Engels -> Nederlands
LEN = Lengte
Left = links
Right = rechts
FIND = VIND.ALLES
HELD! Ik ga het morgen op mijn werk gelijk proberen!!

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -