AMD Quad core al te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 696 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04 23:10
Hi

Om thuis ESX te draaien wil ik een hobby ESX server bouwen op basis van AMD Barcelona (Quad core dus). Ben dus niet op zoek naar een kant en klare DELL of HP server maar wil zelf een systeempje samenstellen op basis van de AMD. Als ik op tweakers - pricewatch zoek, krijg ik het idee dat er eigenlijk nog geen losse cpu te koop is. Klopt dit?

Gabrie

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Het probleem wat je dan tegen komt is dat hij volgens mij nog niet leverbaar is en dat er nog geen moederborden zijn? Volgens mij duurt dat nog heel even.

Edit:
Is de FX-72 ook niet voor een QuadFather setup? Dat is toch geen Barcelona core?

[ Voor 22% gewijzigd door Da_maniaC op 18-09-2007 11:46 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
gideon82 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:46:
[...]

Dat zijn geen quadcore processoren!
ohw dan kan ik je alleen nog verder helpen met een roadmap:
http://www.vr-zone.com/?i=5078

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

de quadcores komen rond de kerst. let op de lancering van de phenom ik dacht dat die met quadcore zou komen.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

DJ_The_SP schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:45:
Het probleem wat je dan tegen komt is dat hij volgens mij nog niet leverbaar is en dat er nog geen moederborden zijn? Volgens mij duurt dat nog heel even.
Barcelona pas in elk bestaand Socket F mobo. :) Alleeen zijn de cpu's nog niet te koop.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

mad_max234 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:50:
[...]

Barcelona pas in elk bestaand Socket F mobo. :) Alleeen zijn de cpu's nog niet te koop.
Passen doet t wel... maar of het mobo het ook ondersteunt is nog maar de vraag, dat is afwachten. Maar een beetje goed mobo zal dat waarschijnlijk (dmv bios-update) wel ondersteunen.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 18:03
TheGabeMan schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:32:
Hi

Om thuis ESX te draaien wil ik een hobby ESX server bouwen op basis van AMD Barcelona (Quad core dus). Ben dus niet op zoek naar een kant en klare DELL of HP server maar wil zelf een systeempje samenstellen op basis van de AMD. Als ik op tweakers - pricewatch zoek, krijg ik het idee dat er eigenlijk nog geen losse cpu te koop is. Klopt dit?

Gabrie
Ondank dat je denk ik nog even moet wachten raad ik je aan om intel te nemen..... Volgens niet 100% te vertrouwen bronnen, draait esx daar beter op.......

(pin me niet vast)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Natuurlijk lekker makkelijk te zeggen als de barcelone core amper nog getest is op ESX servers ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Decon Frost schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:58:
[...]

Ondank dat je denk ik nog even moet wachten raad ik je aan om intel te nemen..... Volgens niet 100% te vertrouwen bronnen, draait esx daar beter op.......

(pin me niet vast)
Of nog even wachten op de officiele benches :)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ben1985 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:07:
[...]

Passen doet t wel... maar of het mobo het ook ondersteunt is nog maar de vraag, dat is afwachten. Maar een beetje goed mobo zal dat waarschijnlijk (dmv bios-update) wel ondersteunen.
Ja dat is een tweede maar heel makkelijk te vinden. ;) En er zijn er zat die al biossen hebben uitgebracht. En er zelfs al AM2 mobo geschikt gemaakt voor AM2+ cpu's, die dus een Phenom X4 moet dragen.

Ik heb nog niet zo gezocht naar bios updates voor socket F maar die zijn er vast al een tijdje. ;) (en misschien niet voor alle borden)

Edit/

Deze mobo zijn compatibel met een Opteron 23xx

Asus

KFSN4-DRE rev. 1.02G

Arima
NK123/NK124 rev. C0
NM479 rev. C

Supermicro
H8DM8-2/E-2 rev. 2.01
H8DM8-2 rev. 1.2
H8DME-2 rev.1.2
H8DMU+ rev. 1.0

Tyan
S2932 rev. v06OOY
S2932-E rev. v07UOT
Thunder h1000E (S3970) rev. vMOA

Aanbevolen door AMD zelf. En hou er rekening mee dat AMD alleen de 2-way Opterons heeft uitgebracht.

[ Voor 24% gewijzigd door mad_max234 op 18-09-2007 16:28 ]

Verwijderd

Decon Frost schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:58:
[...]

(pin me niet vast)
SinergyX schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:00:
Natuurlijk lekker makkelijk te zeggen als de barcelone core amper nog getest is op ESX servers ;)
Nou de Barcelona van AMD ondersteunt een paar nieuwe Virtualisatie features waardoor deze denk ik beter gaat presteren dan de Intel Quad Core. De intel moet het momenteel vooral hebben van Ghz power, terwijl de Barcelona nieuwe features zoals Nested Pagetables (Rapid Virtualization Indexing) en nog steeds voordelen vanwege NUMA en betere IO performance vanwege IOMMUM (of klinkt als).

Maar ok, nu ik dit zo type begin ook weer te twijfelen of ik eigenlijk het verschil in performance wel ga merken in een thuis situatie. Wil gewoon spelen met ESX en een aantal VM's continue in de lucht hebben. Hmmmmmm nog maar eens goed over nadenken.

Gabrie

Verwijderd

mad_max234 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:06:
[...]

Ja dat is een tweede maar heel makkelijk te vinden. ;) En er zijn er zat die al biossen hebben uitgebracht. En er zelfs al AM2 mobo geschikt gemaakt voor AM2+ cpu's, die dus een Phenom X4 moet dragen.

Ik heb nog niet zo gezocht naar bios updates voor socket F maar die zijn er vast al een tijdje. ;) (en misschien niet voor alle borden)

Edit/

Deze mobo zijn compatibel met een Opteron 23xx
<snip>

Aanbevolen door AMD zelf. En hou er rekening mee dat AMD alleen de 2-way Opterons heeft uitgebracht.
Dank je !!! Heel handige lijst.
Pagina: 1