TFT met SCART en HDTV resoluties

Pagina: 1
Acties:

• ikwilhet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 20:45

ikwilhet

Opinions are like assholes!

Topicstarter
Ik zoek een TFT beeldscherm met scart aansluiting die ook HDTV resoluties kan weergeven.
Hij moet dus en voor de PC en als TV via SCART kunnen worden gebruikt.

Bestaat zo'n scherm, ik zoek me suf, maar vindt echt nergens schermen die 1080P (1920x1080) kunnen afspelen.

Thanx voor de info!! :)

Everybody has one :P

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een grote LCD-tv met 1920x1080 resolutie :)

De LCD-monitoren hebben vrijwel altijd alleen naar s-video en composiet, als ze al analoge video-ins naast vga hebben. Toevallig zelf ook nog naar gezocht. Maar je kunt wel van scart naart svideo gaan met een adaptertje. Helaas geen RGB-signaal over scart dan, maar svideo doet het ook nog wel aardig.

Alternatief is een receiver kopen die svideo-in heeft, en dit upscalet en via HDMI weer naar buiten schopt. Bijvoorbeeld de Harman Kardon AVR 247, Onkyo 805/875, en nog veel meer veel duurdere modellen..

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Sommige schermen hebben ook een component in, dit is in principe beter dan SCART, dit kan zowel standaard resoluties als HD aan. Volgens mij hebben de Dell FPW2407 schermen component, s-video naast DVI en VGA etc. Kijk daar eens naar.

Let op, component is niet hetzelfde als composiet!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Ben niet zo kundig met alle video aansluitingen, maar voor het connecten aan mijn digitale TV heb ik toch echt een SCART nodig of niet ?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Voor High Definition signalen naar de TV verzenden het je of een HDMI, of een Component aansluiting nodig. SCART kan geen hd signalen aan namelijk, evenals composiet en s-video. Component is een videoaansluiting met drie kabels, te weten Red, Green en Blue. Dus de basiskleuren via aparte kabels. Verschil met HDMI is dat component een analoge vorm is, HDMI digitaal.

Wil je de pc hd signalen naar de tv laten sturen, dan moet je dus een kabel hdmi <-> dvi of een component <-> dvi hebben, met bijbehorende aansluitmogelijkheden.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Mojo

Mojo

The Power Within

Veel ATi kaarten hebben ook een component out op de s-video poort zitten. Dan kan je die gebruiken. :) DVI-HDMI werkt ook prima. Daarnaast hebben de meeste TV's ook een VGA poort, welke je op je pc kan aansluiten.

Overigens gaat component - DVI / HDMI niet zomaar. Dat is namelijk een analoog signaal en dat gaat niet over een digitale kabel. DVI (soms) wel, maar dat is weer compleet afhankelijk van je aansluiting (en kabel :P, DVI-I en DVI-D).

Maargoed, bekijk de dell FPW2407 serie eens. Die heeft sowieso DVI (HDCP) in, dus dan is HDMI ook geen probleem. Daarnaast als ik me niet vergis ook een component in en s-video. Daar dek je alles mee.

Is dit trouwens een computerscherm of gewoon een Full-HD scherm? In het 2e geval voldoen zo'n beetje alle tv's.

[ Voor 8% gewijzigd door Mojo op 18-09-2007 14:28 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Is dit trouwens een computerscherm of gewoon een Full-HD scherm? In het 2e geval voldoen zo'n beetje alle tv's.
Heb geen idee, ik wil het beeldscherm voor beide kunnen gebruiken, dus gewoon voor een workstation met stevige flatscreen op hoge resolutie en als TV. Vraaag me alleen wel af hoe groot het scherm dan wordt.

Ik vind het allemaal nog maar wat onduidelijk allemaal, voor de gemiddelde consument is het niet meer te begrijpen |:(

[ Voor 80% gewijzigd door ikwilhet op 18-09-2007 18:34 ]

• Mojo

Mojo

The Power Within

:? Je weet toch wel of je een tv of een gewoon scherm hebben?

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Elke LCD-tv kun je aan een computer hangen. Standaard resolutie is dan 1366x768 echter.. de duurdere TV's die 1920x1080 doen (vanaf 42") hebben wel een hoge resolutie, en je kunt er alles op aansluiten.

Maar..als je een LCD-monitor koopt met de door jou gewenste resolutie (bijv. een 22" scherm dat 1680x1050 doet), heb je ook keuze uit schermen die een s-video en composiet-in hebben. Je kunt dan een scart naar s-video / composiet kabeltje kopen zodat ook apparaten met een scart-aansluiting nog werken.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Pagina: 1