Toon posts:

usb wall socket voor netwerktoepassing.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort mijn eigen huis bouwen.
Ik zal boven in een bureau mijn pc hebben en wou, nu ik de kans kreeg, een paar netwerkmogelijkheden gebruiken om het leuk te maken.

ik zou graag de pc willen verbinden met mijn televisie (tot hier geen probleem dat lukt allemaal)
maar ik zou ook graag de pc in het bureau willen kunnen bedienen van in de woonkamer.
nu had ik gedacht aan een usb- wall socket dat ik dan boven aansluit op een usb-poort van mijn pc, zodat ik in de woonkamer met mijn muis en keyboard, kijkend naar mijn tv de pc boven kan bedienen. (zo kan ik foto's bekijken, filmpjes, surfen, muziek opzetten, alsook mijn mp3 spelers opladen op dit usb-station in de muur)
voor de muziek/video's kan in natuurlijk in mijn draadloos netwerk de apple-tv toepassingen gebruiken, maar dan nog kan je je pc niet helemaal bedienen vanop afstand.

waarschijnlijk zie ik een makkelijker systeem over het hoofd, en is dit moeilijk haalbaar,
maar hoe bedien je anders een muis op 10 meter afstand van de pc?

alvast bedankt.
Tom

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:53

Haan

dotnetter

Opzich moet dat wel kunnen hoor. Het lijkt me dan wel het best werken als je een powered USB-hub in de muur inbouwt, want 10m is redelijk ver voor USB.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat is dan een mogelijkheid. bedankt.
Maar is er een andere draadloze mogelijkheid die mij toestaat mijn laptop boven te bedienen (keyboard en muis) vanuit de woonkamer? kan X10 hiervoor een oplossing zijn?

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Bluetooth muis ? die dingen kunnen normaal 10 m..

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:31
Of misschien zoiets om via ethernet je usb devices toe te voegen aan je pc:

http://www.ramelectronics.net/html/usb_server.html

Zit je niet vast aan de afstands limiet van usb.

Hail to the king baby!