Toon posts:

DVD-spelers met HD upscaling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Wat ik me al een tijdje afvraag, en misschien hebben jullie hier ervaring mee: Tegenwoordig hebben heel veel standaard dvd-spelers HD-upscaling via de HDMI uitgang. Lijkt dit nou ergens op? Zien je DVD's er mooi uit op je HD-ready scherm of is het een verkooptruc?
Zelfs goedkope dvd-spelers (onder de 100 euro) hebben dit tegenwoordig....

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 14:04

ilrenato

Pizzah!!!!

Er zit veel kaf tussen het koren als je echt technisch gaat vergelijken. Er zijn een aantal spelers die zeer goed zijn aangeschreven, en zeer goed getest. Een goede bron is de secrets test op www.hometheaterhifi.com. Top model daar is de oppo DV981h (voor het geld dan). Anders een Denon 1930/40 of Panasonic S99.

Goedkopere modellen zijn er ook wel, maar die hebben mindere mpeg decoders en deinterlacing chips. In die lijst zie je bijvoorbeeld de samsungs en philipsen en sony's die gemiddeld wat minder scoren.

En ik zeg maar zo, waarom een tv van $$$$ euro en dan besparen op een dvd speler.

Iig is iedereen het er wel over eens dat het via HDMI het beste beeld geeft, hoewel verschil tov goede component dvd speler niet echt groot is. (enkele procenten)