Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] kan geen pagefile aanmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michaelbontje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
hoi,

ik ben bezig met een auto pc project hiervoor wil ik een gestripte versie van xp gebruiken op een cf card. nu gaat de installatie wel goed maar bij het opstarten krijg ik de melding dat windows XP geen pagefile aan kan maken en dat ik dit moest gaan instellen op de manier die denk ik wel bij iedereen hier bekend is ;-) echter wat ik ook probeer(zelf grootte instellen, xp dit zelf laten beheren enz.) helpt allemaal niet is het soms zo dat je op een cf card geen pagefile kan zetten? want ik heb dit ook getest met een laptop harde schijf en daar krijg ik die melding namelijk niet.
mocht het van belang zijn het is een seagate st1 van 6 gb en na de installatie heb ik nog iets van 5 Gb over dus ruimte zat zou je zeggen want standaard staat de pagefile ingesteld op een minimale grootte van 2 GB en een maximale van 4 GB en er komt ook verder niks op deze te staan dan de xp installatie en het multimediaprogramma dat aan harde schijfruimte nog geen 900 mb in beslag zal nemen. hopelijk kunnen jullie mij verder helpen want op google kan ik ook geen resultaten vinden die er ook maar iets op lijken

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

^^ lekkere kick ^^

Tref nu ditzelfde bij een kennis. De XP PC (met SP3, is een P4-1.6ghz met 768 megabyte RAM en tientallen gigabytes aan vrije ruimte per partitie) kan gewoon geen pagefile aanmaken. Heb al getracht 'm op een andere partitie te stallen maar nope, lukt niet. En vaste grootte instellen, door het systeem laten beheren of een minimum en maximum definieren; werkt allemaal niet.

Google vind ik wel het e.e.a. aan resultaten maar niet iets wat werkbaar blijkt te zijn. Iemand nog enig idee?

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 06-09-2010 15:48 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik denk dat de HDD dan zo traag is dat dit geen zin meer heeft.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

Saturnus schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:49:
Het systeem heeft tijden probleemloos gewerkt, maar onlangs is er dus "iets" gebeurd waardoor XP de kluts kwijt is geraakt en geen pagefile meer kan aanmaken. Ik heb gezocht, maar de kluts heb ik niet meer kunnen vinden :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:33
Saturnus schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:49:
En ik denk dat jij niet weet waar je het over hebt... |:(

Anyway pagefile aanmaken zou altijd wel moeten lukken. Ook al is je hdd traag. Zitten er geen rare meldingen in je event viewer? Gaat het hier om een ntfs of fat32 hdd?