Win XP herkent teac Floppydrive + 7in1 cardreader niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.049 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hjb012
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 15:06
Hallo, mijn probleem is dat mijn teac Floppydrive + 7in1 cardreader in Windows XP (Pro 32) met SP2 niet als zodanig wordt herkend. Wel als standaard diskettestation.
Het station kan wel diskettes lezen en schrijven echter in Mijn Computer zie ik geen extra drives. |:(
Een SD card kan ik dus niet inlezen.
Heb ik hiervoor speciale drivers nodig o.i.d.?

Alvast bedankt voor jullie reactie. _/-\o_

Greetz,
HJ

Mijn systeem:
Antec Sonata II
Asus P5W DH Deluxe (bios 2206)
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
TEAC 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader, Zwart
Samsung SH-S183L, Serial ATA150, Zwart, OEM
Zalman CNPS9500 AT
ntel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed 2,4 ghz@3150 mhz
Sapphire Radeon X1950XT, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16
Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Op de site staan drivers:
http://dspd.teac.de/filea...r/FD-CR-07-CardReader.zip

Had je deze al? Zo niet dat moet dat de oplossing zijn

• hjb012
aryan schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:30:
Op de site staan drivers:
http://dspd.teac.de/filea...r/FD-CR-07-CardReader.zip

Had je deze al? Zo niet dat moet dat de oplossing zijn
Bedankt, had deze drivers nog niet maar maakt geen verschil, helaas. :O
Het rode lampje van de usb cardreader brand wel wanneer ik er een SD card in doe.
Nog andere suggesties?
  • Is het misschien een instelling in de bios?
  • Is dit de prijs die je moet betalen als je met een overgeclocked systeem werkt?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik neem aan dat er een USB kabel intern aangesloten moet worden, dat zul je wel gedaan hebben (ook op een werkende en ingeschakelde interne usb poort?) ?
Staan er uitroeptekens bij apparaatbeheer ?
Staan er drives bij computermanagement -> opslagbeheer ?

• hjb012
KillerAce_NL schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:37:
Ik neem aan dat er een USB kabel intern aangesloten moet worden, dat zul je wel gedaan hebben (ook op een werkende en ingeschakelde interne usb poort?) ? JA
Staan er uitroeptekens bij apparaatbeheer ? NEE
Staan er drives bij computermanagement -> opslagbeheer ? WAT BEDOEL JE HIERMEE, WAAR KAN IK DIT VINDEN?

[ Voor 11% gewijzigd door hjb012 op 19-09-2007 07:36 ]

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
start > configuratiescherm > prestaties en onderhoud > systeembeheer > computerbeheer > en dan rechts op opslag klikken

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Het heeft niets met je systeem te maken. En afgezien van het aanzetten (auto of enabled)) van USB legacy en hi speed (480 Mbps, bij 'chipset' geloof ik ergens) hoef je in je BIOS verder niets te wijzigen.
Check dat dus eerst even voordat je doorleest.

Heb dit identieke probleem nl. net zelf gehad (server 2003) met dezelfde cardreader, BIOS alles goed.

USB poorten/drivers (daar loopt de data overheen) verwijderen en verversen was geen oplossing, stroom aan en uit van de cardreader ook niet. Heb toen de voedingsstekker van de cardreader eruit gehaald en omgekeerd (qua pinnetjes) even extreem snel en kort tegen de voeding gehouden waardoor een kleine kortsluiting is onstaan (als je de voedingstekker verkeerd om in een voeding doet blaas je in principe het apparaat op!) en dit bracht na aansluiten van de voedingskabel (en nu correct) weer tot leven. LET OP: Dit is een erg riskante manier en absoluut niet aan te bevelen! }:O

• hjb012
Edgarz schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:24:
Het heeft niets met je systeem te maken. En afgezien van het aanzetten (auto of enabled)) van USB legacy en hi speed (480 Mbps, bij 'chipset' geloof ik ergens) hoef je in je BIOS verder niets te wijzigen.
Check dat dus eerst even voordat je doorleest.

Heb dit identieke probleem nl. net zelf gehad (server 2003) met dezelfde cardreader, BIOS alles goed.

USB poorten/drivers (daar loopt de data overheen) verwijderen en verversen was geen oplossing, stroom aan en uit van de cardreader ook niet. Heb toen de voedingsstekker van de cardreader eruit gehaald en omgekeerd (qua pinnetjes) even extreem snel en kort tegen de voeding gehouden waardoor een kleine kortsluiting is onstaan (als je de voedingstekker verkeerd om in een voeding doet blaas je in principe het apparaat op!) en dit bracht na aansluiten van de voedingskabel (en nu correct) weer tot leven. LET OP: Dit is een erg riskante manier en absoluut niet aan te bevelen! }:O
Ik wacht nog even af voor een alternatief. Dit lijkt mij toch iets te riskant. Wellicht als laatste uitweg. In elk geval bedankt voor je reactie. :)

Grtz,
HJ

• hjb012
aryan schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:06:
[...]

start > configuratiescherm > prestaties en onderhoud > systeembeheer > computerbeheer > en dan rechts op opslag klikken
schijfbeheer:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y34/hjb012/schijfbeheer.jpg
opslag:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y34/hjb012/opslag.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door hjb012 op 19-09-2007 19:20 ]

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Het hele apparaat is verdwenen, dat lijkt mij duidelijk.

Uit zichzelf gaat het het apparaat zich niet meer melden vrees ik. Misschien eens even tijd om een andere USB aansluiting op het mobo te gebruiken, wellicht dat het dan wel weer geinitialiseerd wordt.

Wordt de cardreader overigens wel in het BIOS POST (=boot) screen vermeldt (opsommming geheugen, schijbven etc)?

Het risico wat je neemt is een cardreader van €27 naar de knoppen O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Edgarz op 20-09-2007 16:03 ]

Verwijderd

Mijn Medion Cardreader (correcte drivers, goed aangesloten etc, etc...) wordt ook ineens niet meer herkend door de computer (Win XP Home 32-bit). De computer weet wel dat het een cardreader is en geeft ook het juiste type aan, maar zelfs als de juiste drivers handmatig worden aangewezen blijft de computer weigeren.
Dit probleem is kortgeleden ontstaan. Heeft het iets misschien iets te maken met updates van Microsoft of zo?
Heb trouwens nog niet de riskante "kortsluitingsmethode" geprobeerd.

• hjb012
Edgarz schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:02:
Het hele apparaat is verdwenen, dat lijkt mij duidelijk.

Uit zichzelf gaat het het apparaat zich niet meer melden vrees ik. Misschien eens even tijd om een andere USB aansluiting op het mobo te gebruiken, wellicht dat het dan wel weer geinitialiseerd wordt.

Wordt de cardreader overigens wel in het BIOS POST (=boot) screen vermeldt (opsommming geheugen, schijbven etc)?

Het risico wat je neemt is een cardreader van €27 naar de knoppen O-)
Nee, wordt ook niet in Boot screen vermeldt.
Toen de floppykabel verkeerd was aangesloten, Lees: toen de floppy was uitgeschakeld, werkte de cardreader wel goed. Alle stations werden in Windows verkenner getoond, toch vreemd.... :?

Greetz,
HJ

Verwijderd

stomme vraag misschien maar moet voor dit apparaat zowel de USB kabel als de floppy IDE kabel worden aangesloten om alles te laten werken? Of is een aansluiting via de interne USB kabel genoeg?

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Beiden...

USB is voor de cardreader en FD aansluiting voor de ... floppy.

[ Voor 78% gewijzigd door Edgarz op 29-09-2007 14:55 ]

• hjb012
Update: blijkbaar zat de usb kabel niet goed vast op het MB. :+
Probleem is nu opgelost.
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie input _/-\o_

Grtz,
HJ
Pagina: 1