8600GT OC lock?

Pagina: 1
Acties:

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb sinds vandaag een 8600GT in huis. Deze komt uit een dell vostro 400 en werkt verder naar behoren, maar ik heb het kaartje gehaald omdat ze wel lekker oc'en, maar nu krijg ik hier dus geen beweging in! Verschillende programma's zijn geprobeerd zoals rivatuner, atitool en powerstrip, maar geen van de programma's houd de verhoogde klokfrequenties vast als ik op "apply" of iets dergerlijks klik. De snelheden vallen allemaal terug naar 540 / 700. Wat zou ik hier aan kunnen doen?, moet de bios geflasht worden met die van een andere 8600GT oid?

Alle hulp is welkom ;)

Verwijderd

Dell...
Daar kun je mestal heel weinig tot niks mee in termen van bios etc...

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:44
Denk dat het met een andere bios inderdaad wel zou moeten lukken. Mijn 7900 gs uit mijn laptop staat het standaard ook niet toe van te overklokken, alhoewel er al velen zijn die dat wel gedaan hebben.

• TFDev
Via MKV-tech (ofzo) kun je een hele zooi biosen downloaden, en ook de flash utilities enzo. Nu is het flashen voor mij niks nieuws, al vaker gedaan met mijn vorige 7900GTO enzo, maar ik vraag me alleen af welke biosen zouden moeten werken. Het is gewoon een nvidia reference design kaart, en welke merken hebben nogmeer 8600GT's op de standaard layout? Misschien de XFX XXX edition? (zou wel mooi zijn doordat ie standaard al iets hoger geklockt is)

Verwijderd

Killed-1 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:13:
Via MKV-tech (ofzo) kun je een hele zooi biosen downloaden, en ook de flash utilities enzo. Nu is het flashen voor mij niks nieuws, al vaker gedaan met mijn vorige 7900GTO enzo, maar ik vraag me alleen af welke biosen zouden moeten werken. Het is gewoon een nvidia reference design kaart, en welke merken hebben nogmeer 8600GT's op de standaard layout? Misschien de XFX XXX edition? (zou wel mooi zijn doordat ie standaard al iets hoger geklockt is)
Allemaal hebben ze dezelfde layout geloof ik...
Dus gewoon een gangbare kiezen.
Alle 88xx iig wel :)

• TFDev
Hmm, ik dacht ergens gelezen hebben dat er een aantal waren die van de standaard layout afweken :/ maar daar zal ik straks even naar zoeken (ben nu aan het werk O-) )

Verwijderd

met NiBiTor kun je geloof ik ook gewoon de BIOS die in je kaart zit aanpassen. :)

• TFDev
Ik weet dat je daarmee de bios aan kan passen, maar kun je daarmee ook de OC-lock verwijderen? (vanavond maar eens even mijn diskettestation + flashdisk zien te vinden..)

• TFDev
Goed, eventjes een update, ik heb succesvol de bios van een EVGA 8600GT erin geflasht die standaard al op iets hogere clocks loopt. (575 / 750 ipv 540 / 700) maar als ik nu via rivatuner de core en/of het geheugen wat omhoog wil doen, gooit ie ze op het moment dat ik op "OK" druk weer terug naar de standaard waarden. Doe ik soms iets fout? Want ik kan me wel herrineren dat dite met de rest van de videokaarten die ik gehad heb nooit het geval was... Of ligt het misschien aan vista?

Verwijderd

Terug in de zin van stock of in de zin van de EVGA clocks?

• TFDev
Terug naar de EVGA-clocks... dus als ik hem op 600/750 zet klapt ie weer terug naar 575. Ook iets hoger of lager proberen maakt helemaal niks uit... En ik heb ook geen zin om voor elke 5 mhz meer de bios telkens te gaan flashen :/ |:(

Verwijderd

Tsja...
Dan zit er denk ik niet veel anders op dan genoegen te nemen met de EVGA-clocks.

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Met winflash in windows flashen duurt niet zo lang dacht ik? Is dat geen optie?

Signature

• TFDev
hehe, maar dat is dus niet wat ik wil :P ik hoop dat er iemand is die een oplossing geeft ipv me vertelt dat ik pech heb ;)

Verwijderd

Met Rivatuner test je eerst de clocks wel en alles?
Dan zou hij ze gewoon moeten laten staan...
OC'en via de driver (beedscherm -> instellingen -> geavanceerd -> enz...) of ATiTool werkt ook niet?

• TFDev
ja dat van dat testen is het vreemde dus, dat staat er niet meer bij :/ Ik gebruik nu versie 2.04 en heb de nieuwste drivers van nvidia. En atitool geeft een foutmelding tijdens de installatie, maar gaat wel door, en als ik hem dan opstart krijg ik een domme melding en kan ik helemaal geen clock-speeds instellen... Misschien dat dit allemaal aan vista ligt? Al zou rivatuner 2.04 wel moeten werken met vista...

• TFDev
en dat van winflash, is dat er dan voor nvidia kaarten in vista? :?

Verwijderd

Killed-1 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:12:
en dat van winflash, is dat er dan voor nvidia kaarten in vista? :?
Winflash is volgens mij alleen voor mobo...

• TFDev
Ik heb inderdaad veel afgezocht, maar kan geen windows-flahs programma vinden (voor vista + nvidia)... Ben ook nogsteeds wanhopig op zoek naar een oplossing... :'(

Verwijderd

Kan je met nibitor niet je eigen bios maken?(eigen clock frequenties). Als je met atitools oid kan testen tot hoe ver hij kan gaan(artifact testen), dan kan je dus met nibitor de clock frequenties er in flashen. Of zeg ik nu iets heel doms.... :$

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 13:08 ]

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Jep dat kan, kwestie van je BIOS uitlezen, die aanpassen opnieuw opslaan op geheugenkaartje/diskette whatsoever. Vanaf booten en dan flashen. :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• TFDev
Als je het topic wat verder gelezen had wist je dat ik al een andere bios geprobeerd had en dat rivatuner + atitool niet werken. En ik heb eigenlijk niet zo'n zin om voor elke 5/10 mhz verhoging van de core/het geheugen een nieuwe bios te flashen en de pc telkens weer opnieuw op te starten :P
Dus opzich ben ik wel een beetje benieuwd naar wat het probleem zou kunnen zijn dat rivatuner de clocks telkes weer teruggooit naar ingestelde waarden als ik op "OK" druk, het ligt in ieder geval niet aan de bios...

En mijn E2160 is vandaag ook binnengekomen, dus die gaan we ook maar eens even testen :Y) en dan hopen dat het andere geheugen ook een beetje opschiet :P

[ Voor 13% gewijzigd door TFDev op 19-09-2007 15:10 ]

• TFDev
Probleem = opgelost! Het lag hem aan de drivers! Ik had 2 drivers geprobeerd, en bij beiden is het dus NIET mogelijk om te oc'en... nu terug gegaan naar 158.24 en alles werkt weer naar behoren!! _/-\o_
Pagina: 1