Mijn ouders hebben een Canon IP 4200. Tot nu toe stond deze printer op mijn pc aangesloten en gedeeld via het netwerk. Mijn ouders hebben een iets verouderde pc. MSI kt133 pro2 (met via 6330 chipset zo uit m'n hoofd). In ieder geval; de printer wil niet goed werken op die pc.
Ding draaide eerste windows 2000, maar heb er XP opgezet in de hoop dat het probleem opgelost zou worden.
Het probleem is dat alles wat geprint wordt ongeveer 50% verkleind is. Zowel onder windows 2000 als XP heb ik dit probleem.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
-Bios geupdate naar nieuwste versie
-Extra USB poorten aangesloten
-Verschillende drivers geprobeerd (maar die van Canon zouden het gewoon prima moeten doen)
-Verschillende VIA drivers geprobeerd. (via heeft ook een usb iets op z'n site staan, die ook geprobeerd)
Het enige wat mij nog lijkt dat het kan zijn is een USB 2.0 kaartje erin stoppen, aangezien het moederbord alleen 1.1 ondersteund.
Misschien dat ik nog iets over het hoofd gezien heb?
Alle hulp is welkom, ik kom er anders zo niet uit
Ding draaide eerste windows 2000, maar heb er XP opgezet in de hoop dat het probleem opgelost zou worden.
Het probleem is dat alles wat geprint wordt ongeveer 50% verkleind is. Zowel onder windows 2000 als XP heb ik dit probleem.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb:
-Bios geupdate naar nieuwste versie
-Extra USB poorten aangesloten
-Verschillende drivers geprobeerd (maar die van Canon zouden het gewoon prima moeten doen)
-Verschillende VIA drivers geprobeerd. (via heeft ook een usb iets op z'n site staan, die ook geprobeerd)
Het enige wat mij nog lijkt dat het kan zijn is een USB 2.0 kaartje erin stoppen, aangezien het moederbord alleen 1.1 ondersteund.
Misschien dat ik nog iets over het hoofd gezien heb?
Alle hulp is welkom, ik kom er anders zo niet uit