[OSX] Bestanden kunnen niet worden gekopieerd van ext. hd

Pagina: 1
Acties:

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mijn broer heeft een Maxtor 120 GB externe harde schijf die hij gebruikt op zijn Windows laptop. Nu heb ik deze gebruikt om allemaal foto's van een windows desktop op te zetten en ook om muziek van een tweede windows laptop over te zetten.
Nu mijn probleem: Ik kan de folders of de losse bestanden niet kopieren naar mijn MB. Hij leest ze wel en kan ze ook vanaf de ext HD afspelen en viewen, maar gewoon niet kopieren. Het is iets van 8gb voor het muziek en hij kopieert rond de 24mb en dan kapt hij ermee en loopt vast. Ik moet dan de usb van de harde schijf eruit trekkken.

Enig idee wat er aan de hand is?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Al gekeken of er iets voorbij komt in de console.log en system.log (te bekijken via Programma's > Hulpprogramma's > Console)?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Okee thanks.

Nu kreeg ik nadat ik hem eruit trok:
Error Code -36
Finder could not complete the operation because some of the data in "" could not be read or written.

Dit stond in console:
Sep 18 01:20:11 Mikes-Mac diskarbitrationd[44]: disk2s1 ntfs 00000000-0000-0000-0000-000000000000 Untitled /Volumes/Untitled
Sep 18 01:22:19 Mikes-Mac kernel[0]: disk2s1: I/O error.

[ Voor 35% gewijzigd door Póg mo Thóin op 18-09-2007 01:28 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

error code -36 is een "I/O error", wat meestal betekent dat de harde schijf beschadigd is of aan het overlijden. Je kunt kijken wat Disk Utility ervan zegt, of eventueel een Windows programma die de harde schijf kan controleren. Laat een Windows programma maar 'ns naar de harde schijf kijken, die kan wat meer met NTFS dan Disk Utility.

[ Voor 20% gewijzigd door Daedalus op 18-09-2007 01:31 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/