Linksys Wireless ineens traag

Pagina: 1
Acties:

• Pipooow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-03 17:02
hallo,

Heb nu ongeveer een maandje of 2 wireless op een wrt54gl en het ding werkte prima onder tomato 1.07.

Vanmiddag kwam ik echter thuis en was hij niet vooruit te branden.
Verschillende channels geprobeerd en helpt niet ik zat op channel 4.
Heb channel 1-6-11-14 geprobeerd, maar mijn verbinding valt nogsteeds 'spontaan' weg, en als het er is, is het veels te langszaam.

Daarnaast heb ik ook gekeken of het hielp als ik het encryptie wijzigde, aangezien alleen het wireless gedeelte ineens zo sloom ging leek het me misschien logische dat iemand naar mijn router toe probeerde te surfen(?) en dat het daardoor zo traag werd. Hij was ook alleen maar WEP beveiligd. Daarna heb ik hem op WPK-PSK gezet in combo met AES. Dit geeft het zelfde effect, weer sloom internet en soms wegvallende verbinding.

Van de router naar het web pingen gaat prima, en ook van m'n laptop via een kabel aan de router is het prima surfen.

Het viel me wel op toen ik rond zocht naar netwerken dat er ergens hier in de buurt er 1 is bijgekomen die ik nog nooit had gezien, is het mogelijk dat deze mijn signaal verdrukt?

Baal hier wel van, Ding heeft 2 maanden prima gedraait, en via wireless had ik toch wel een zeer goede download snelheid.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 85% gewijzigd door Pipooow op 17-09-2007 22:44 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Eventueel is het handig om iets meer informatie te geven.. Wat heb je veranderd / gedaan voor het langzamer werd?
Wat heb je zelf al bekeken / gedaan om het op te lossen?
etc?

aangevuld

[ Voor 5% gewijzigd door Rigi op 17-09-2007 22:49 ]

• Pipooow
Sorry hij poste hem al perongelijk voor ik klaar was met typen, en het duurde een tijd voordat ik weer verder kon vanwege het gestelde probleem :)

• Pipooow
Ondertussen al wat meer geprobeerd:
*RTS Threshold verlaagt op de router.
*Transmission rate iets hoger gezet.
*B/G mode op G gezet ipv. auto.
*WinXp en Vista op 2 verschillende laptops geprobeerd.

Maar het effect blijft het zelfde:
Mijn wireless op mn laptop geeft als hij verbinding heeft bij zowel link quality en signal strenght 100% aan, en de ruis is ook niet erg hoog.

Toch valt hij om de zoveel tijd spontaan weg, waarna het soms best lang duurt voordat hij weer connectie kan maken. Het heeft dus duidelijk met de wireless te maken.

Ik heb echt geen flauw idee meer wat er mis kan zijn. En begin eigenlijk best hopeloos te worden.
Ding heeft 2 maanden gewerkt zonder enig omkijken :S

Edit:

Nu ook nog:
*Router hard-resetted
*tomato 1.07 opnieuw geflashed

Echt niemand een idee??

[ Voor 7% gewijzigd door Pipooow op 18-09-2007 21:53 ]