Ik heb een nieuwe dvd speler in me pc gebouwd maar nu geeft ie geen dvd station aan. Maar als ik me ouwe dvd speler erin doe ziet ie hem wel. Wat doe ik nou verkeerd? Want ik heb me pc laten upgraden omdat ik Moh airborne heb maar die draaide niet. Nu nog steeds niet voor de rest voor doe ik aan alle systeem eisen van het spel. Maar de dvd speler geeft hij pass aan maar de snelheid kan niet geanalyzeerd worden.
Jumper verkeerd staan op de nieuwe dvd-speler?
Heb je de nieuwe DVD-speler c.q. brander zelf ingebouwd? zo nee terug naar het bedrijf dat hem in heeft gebouwd en probleem voorleggen,
zo ja: aan de zijkant van de IDE-connector (ga van IDE uit) waar niet de Molex (stroom-aansluiting) zit heb je een blokje zitten, waar staat deze op, en staat deze mischien op dezelfde stand als een ander apparaat op diezelfde IDE kabel?
zo ja: aan de zijkant van de IDE-connector (ga van IDE uit) waar niet de Molex (stroom-aansluiting) zit heb je een blokje zitten, waar staat deze op, en staat deze mischien op dezelfde stand als een ander apparaat op diezelfde IDE kabel?
door te kijken bijvoorbeeld ?Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:10:
Hoe moet ik dat weten dan ?
Aan de hand van het merk kan ik niet zeggen welk type aansluiting de speler heeft, LG maakt meerdere
.
Dat het aan de firmware ligt lijkt me vreemd, aangezien jij aankaart dat je geen dvd-station zit in windows. Zie je deze wel tijdens het opstarten van het systeem?
Dat het aan de firmware ligt lijkt me vreemd, aangezien jij aankaart dat je geen dvd-station zit in windows. Zie je deze wel tijdens het opstarten van het systeem?
Wees nog even iets duidelijker met niet te zien,Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:19:
Nou het zit zo de oude dvd speler is te zien maar de nieuwe niet.
model versie is GDR - H30N
- niet te zien tijdens het opstarten van het systeem
- niet te zien in deze computer
- geen melding gekregen van "nieuwe hardware gevonden" nadat je de nieuwe speler hebt ingebouwd en het systeem weer hebt gestart
En hoe staan de dopjes op de pinnetjes (jumpers) achterop ?
andere vraag. hoe breed is je data stekker. 1 cm (=sata) of 10 cm(=ide)
andere vraag. hoe breed is je data stekker. 1 cm (=sata) of 10 cm(=ide)
[ Voor 39% gewijzigd door heuveltje op 17-09-2007 22:24 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Zit er op diezelfde IDE kabel nog een DVD-speler / HDD?, zoja staat deze mischien op dezelfde stand (SLave of MAster), als dit zo is heb je je probleem.
GoT Huisregels
We verwachten dat je zelf een beetje moeite doet om zelf tot een oplossing te komen voordat je op Tweakers een topic opent. Helaas lijkt dat hier totaal te ontbreken. Allereerst dump je je vraag in Overige Hardware, terwijl dit over Opslagmedia & I/O Controllers gaat. Vervolgens geef je nauwelijks specs, je hebt blijkbaar niet gekeken naar de instellingen van je drive (zo moeilijk is het niet, een jumpertje die drie standen kan hebben, waarbij achterop de drive ook nog eens staat hoe ze heten) en naar de andere apparaten op de drive.
Kortom, dit is erg basic. Lees je even in - hier heb je de basics en genoeg links voor de rest. Als je er echt niet uitkomt mag je op de juiste plek op GoT een topic openen, maar als je daar niet blijk geeft van minimaal bovenstaande link gelezen te hebben en dan op basis daarvan verder te zijn gaan kijken zal dat topic ook geen lang leven gegund zijn.
We verwachten dat je zelf een beetje moeite doet om zelf tot een oplossing te komen voordat je op Tweakers een topic opent. Helaas lijkt dat hier totaal te ontbreken. Allereerst dump je je vraag in Overige Hardware, terwijl dit over Opslagmedia & I/O Controllers gaat. Vervolgens geef je nauwelijks specs, je hebt blijkbaar niet gekeken naar de instellingen van je drive (zo moeilijk is het niet, een jumpertje die drie standen kan hebben, waarbij achterop de drive ook nog eens staat hoe ze heten) en naar de andere apparaten op de drive.
Kortom, dit is erg basic. Lees je even in - hier heb je de basics en genoeg links voor de rest. Als je er echt niet uitkomt mag je op de juiste plek op GoT een topic openen, maar als je daar niet blijk geeft van minimaal bovenstaande link gelezen te hebben en dan op basis daarvan verder te zijn gaan kijken zal dat topic ook geen lang leven gegund zijn.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()