[excel 2005] verklaring voor excel formulie

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-07 09:34
Ik ben wat met autofilters aan het stoeien geweest en heb een oplossing voor mijn probleem gevonden.

(Ik heb een code waarachter een tijdsduur in minuten staat. Ik wilde alles met bv. code 6 filteren en dan de totale tijd berekenen, dit is mij gelukt door de formule =subtotaal(9;B2:B2000) te gebruiken waardoor alleen de zichtbare getallen (tijd) in cel B opgeteld werd.)

Nu vraag ik me af of iemand mij kan uitleggen waarvoor de 9 in deze formule dient. Ik heb het vermoeden dat het iets met het filter te maken heeft, maar ik wil duidelijheid.
Verder vraag ik me af of het ook mogelijk is ipv max tot cel B2000 te gaan tot oneindig te gaan.
Als ik straks nl.meer dan 2000 entry's heb wordt er niet meer opgeteld. Ik kan natuurlijk 99999 of zoiets invullen, maar is daar ook een nette oplossing voor?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:04

Onbekend

...

Zie de help van Excel:
De 9 duidt aan dat het de som is.

Je kan dus ook =som(B2:B2000) gebruiken.

Als je de gehele B kolom wilt hebben (en je hebt de formule in B1), gebruik je dit: =SOM(B:B)-B1

Speel ook Balls Connect en Repeat

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-07 09:34
Onbekend schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:38:
Als je de gehele B kolom wilt hebben (en je hebt de formule in B1), gebruik je dit: =SOM(B:B)-B1
De formule =SOM(B:B)-B1werkt niet als 'ie in cel b1 staat, ik krijg de melding van een kringverwijzing, werkt alleen als 'ie in bv cel C1 staat.
Heb wat met de haakjes ziten schuiven maar kom er helaas niet uit.

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor je laatste "probleem" zou je gebruik kunnen maken van het geven van een naam aan je celbereik(cellen selecteren (B1:B9999999) en dan een naam typen in het vakje links boven), maar of je er iets mee opschiet?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:04

Onbekend

...

miles schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:07:
[...]

De formule =SOM(B:B)-B1werkt niet als 'ie in cel b1 staat, ik krijg de melding van een kringverwijzing, werkt alleen als 'ie in bv cel C1 staat.
Heb wat met de haakjes ziten schuiven maar kom er helaas niet uit.
Ik heb inderdaad vandaag ook een kringverwijzing. Gisteren toen ik dat had getest had ie dat niet.
Ik gebruik Excel 2000 zonder enige updates, en ik zie ook dat ie af-en-toe helemaal geen foutmelding geeft of zelf iets optelt. Vreemd. :S

Vergeet de vorige reactie maar.....

Speel ook Balls Connect en Repeat