[VISTA] Bestanden kwijt na rename bug (herproduceerbaar)

Pagina: 1
Acties:

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-03 15:54
Hallo allemaal,

Volgens mij ben ik een bug tegengekomen met bestanden die kwijt raken bij een rename/hernoeming. Ik weet niet of dit in XP ook opgaat maar onder Vista kan ik deze bug herproduceren zo vaak ik wil. Niet dat ik dit leuk vind want ik ben hierdoor al eens foto's kwijt geraakt.

Wat moet je doen (T'lijkt meer dan het is):

1: Maak een map en kopieer een aantal foto's daar naar toe (wees er zeker van dat je ze ergens anders ook nog hebt anders ben je ze dus echt kwijt!)

2: Selecteer alle foto's in de map en hernoem ze willekeurig naar een andere naam (als je 1 foto van naam veranderd dan veranderen automatisch alle foto's mee die je geselecteerd hebt maar dan met (1) (2) ect achter de namen. )

3: Undo je hernoemings actie zodat alle foto's hun orginele naam weer hebben. (ctrl+z of via de rechtermuisknop uit de context menu ongedaan maken)

4: Nu moet je je hernoemings actie redo doen dus opnieuw uitvoeren (Ctrl +y of via de rechtermuisknop uit de context menu heruitvoeren)

Resultaat:
Je houdt 1 bestand over de rest is foetsie en nergens terug te vinden. 8)7 Ik vind dit een kwalijke zaak. Zijn er meer tweakers die dit kunnen testen met Vista? (gebruik dus voor deze test bestanden waarvan je een backup hebt staan!)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-03 18:06

Sebazzz

3dp

Ja, ik heb het ook. Het gaat trouwens op type. Ik had gemixte types, een aantal JPGs en een aantal BMPs en je houdt van ieder type dus één bestand over. De bestanden lijkt je overigens alleen nog via een file recovery tooltje te kunnen terughalen; in de prullenbak kijken heeft geen zin.

Zie je nou wel dat Vista nog in beta fase is :p Gelukkig komt de final in 2008 uit, wat Microsoft Service Pack 1 noemt :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-03 15:54
The Triad schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:56:
Ja, ik heb het ook. Het gaat trouwens op type. Ik had gemixte types, een aantal JPGs en een aantal BMPs en je houdt van ieder type dus één bestand over. De bestanden lijkt je overigens alleen nog via een file recovery tooltje te kunnen terughalen; in de prullenbak kijken heeft geen zin.

Zie je nou wel dat Vista nog in beta fase is :p Gelukkig komt de final in 2008 uit, wat Microsoft Service Pack 1 noemt :)
Ok dankje ik dacht echt dat ik gek was maar gelukkig is het niet ik die gek ben geworden. O-) En nee in de prullenbak staan ze inderdaad niet meer. Daar kwam ik ook achter toen ik een paar foto's was kwijtgeraakt op deze manier ;(

Ik heb het alleen telkens getest met 1 soort bestand overigens maar ik geloof je graag wanneer je zegt dat het per type gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Kaasje123 op 17-09-2007 21:03 ]