Toon posts:

Horizontale lijnen over mijn beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al (langere) tijd een LG L1919S FLATRON met een XFX - 7600 GT draaien. Dit ging altijd prima, totdat ik vandaag opeens horizontale dunne lijnen over mijn scherm kreeg. Beeldscherm bij een huisgenoot aangesloten, geen problemen. BenQ flatscreen aangesloten op mijn pc ook geen problemen.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Bij voorbaat dank

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
Zie al twee mogelijke oorzaken.

- Bekabelingsprobleem (een of meer pinnetjes maken geen goed contact).
- Monitor is defect en heeft enkele kapotte lijnen.

Optie 2 is het makkelijkst te controleren, sluit je monitor ergens anders aan. Maar dat heb je al gedaan.
Optie 1 is wat lastiger omdat een deel van de bekabeling vast zit in de monitor en op de videokaart.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-07 09:11
Als dezelfde kabel wordt gebruikt wanneer de monitor op een andere computer gebruikt wordt, en het probleem is er niet, dan kun je het probleem in de videokaart ook zo goed als uitsluiten. Dan zou de kaart slecht contact maken met de kabel. Dit kun je controleren door de kabel gewoon even goed aan te drukken terwijl je op het scherm kijkt of de lijn verdwijnt.

Dit hoeft trouwens geloof ik ook niet per se een hardwareprobleem te zijn. Zou alleen niet weten hoe het dan wel zou kunnen komen :P

[ Voor 3% gewijzigd door FreddyFish op 17-09-2007 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
de lijn bewegen over het beeld. zitten er niet vast. Ik zal morgen eens proberen mijn videokabel proberen te vervangen door een andere videokabel. (misschien was het toevallig net niet toen ik mijn beeldscherm in een andere computer had, het is namelijk niet de hele tijd.) lijkt soms haast wel of je gebeld wordt en hij daar op reageert. (boxen uitgedaan, serve uitgedaan, telefoon uit de buurt gehouden, tv uit, etc etc)

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-07 09:11
Dan is het vrij waarschijnlijk niet de kabel. Ik heb ook een keer zoiets gehad, maar dan alleen (zichtbaar) tijdens het verbinden met een Unreal Tournament 2004 server in het zwarte scherm. Als ik dan mijn muis bewoog, zag ik een horizontale lichte lijn over het beeld lopen die reageerde op mijn muisbewegingen.

Bij mij was het zeer waarschijnlijk drivergerelateerd, want heb er niet altijd last van gehad toen ik nog die videokaart gebruikte (was geloof ik een Radeon 9800PRO). Probeer eens nieuwere drivers, eventueel de nieuwste betadriver.