Goedenavond,
Ik en een vriend willen beiden een pc-upgrade setje kopen. Voornaamste gebruik zal gamen zijn, doelend op games als Bioshock en binnenkort Crysis. Deze willen we op hoog detail kunnen spelen, met veel toeters en bellen dus.
Ik zou hier kunnen posten wat ik momenteel aan specs heb, maar vrijwel alle relevante onderdelen wil ik nieuw aanschaffen, het is misschien meer een nieuwe config dan een upgrade.
Wat we willen weten is of de hardware hieronder enigzins op mekaar aansluit. Wellicht missen we een bepalende factor die de snelheid/effectiviteit naar beneden haalt. Ook zitten we met de vraag wat voor voeding/koeling we er het beste op kunnen zetten.
Dan hier maar de hardware die we op het oog hebben:
Processor
Intel Core 2 Quad Q6600 (2.4 Ghz, wellicht lichte overclock naar 2.8 of 3)
Geheugen
Kingston HyperX Dual Channel 2GB DDR2 1066Mhz (NVIDIA SLI-ready)
Moederbord
Asus P5b-MX is tot nu toe het plan. Hier zijn we nog niet 100% zeker van.
Grafische Kaart
NVIDIA GForce 8600 GTS 256MB DDR3 2GHz(1000MHz DDR3) 675 MHz
Harde Schijf
Seagate Barracuda 7200.10 500 GB, 7200 Rpm, 16MB Cache
Is een cache van 32MB voor 40 euro meer nuttig?
Ik hoop dat iemand kan aangeven in hoeverre dit allemaal goed samenhangt, danwel waar waarschijnlijk de bottleneck zit.
Qua budget zitten we aan 800 euro maximaal te denken, maar als het minder word dan is dit uiteraard ook niet verschrikkelijk.
Bedankt voor de aandacht alvast.
Ik en een vriend willen beiden een pc-upgrade setje kopen. Voornaamste gebruik zal gamen zijn, doelend op games als Bioshock en binnenkort Crysis. Deze willen we op hoog detail kunnen spelen, met veel toeters en bellen dus.
Ik zou hier kunnen posten wat ik momenteel aan specs heb, maar vrijwel alle relevante onderdelen wil ik nieuw aanschaffen, het is misschien meer een nieuwe config dan een upgrade.
Wat we willen weten is of de hardware hieronder enigzins op mekaar aansluit. Wellicht missen we een bepalende factor die de snelheid/effectiviteit naar beneden haalt. Ook zitten we met de vraag wat voor voeding/koeling we er het beste op kunnen zetten.
Dan hier maar de hardware die we op het oog hebben:
Processor
Intel Core 2 Quad Q6600 (2.4 Ghz, wellicht lichte overclock naar 2.8 of 3)
Geheugen
Kingston HyperX Dual Channel 2GB DDR2 1066Mhz (NVIDIA SLI-ready)
Moederbord
Asus P5b-MX is tot nu toe het plan. Hier zijn we nog niet 100% zeker van.
Grafische Kaart
NVIDIA GForce 8600 GTS 256MB DDR3 2GHz(1000MHz DDR3) 675 MHz
Harde Schijf
Seagate Barracuda 7200.10 500 GB, 7200 Rpm, 16MB Cache
Is een cache van 32MB voor 40 euro meer nuttig?
Ik hoop dat iemand kan aangeven in hoeverre dit allemaal goed samenhangt, danwel waar waarschijnlijk de bottleneck zit.
Qua budget zitten we aan 800 euro maximaal te denken, maar als het minder word dan is dit uiteraard ook niet verschrikkelijk.
Bedankt voor de aandacht alvast.