Toon posts:

Battlefield 2 geluid over de coax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al wezen speuren naar de juiste configuratie om het 5.1 geluid van battlefield via een coax naar mn versterker te sturen. Via de analoge 5.1 uitgang is dit geen probleem maar digitaal krijg ik het niet voor elkaar. Via ac3filter lukt dit niet en via ffdshow ook niet. Ik heb hierin diverse configs geprobeerd maar ik krijg geen meer kanaals geluid.
Iemand een suggiestie of idee om dit voor elkaar te krijgen of is dat gewoon onmogelijk?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:25

Sebazzz

3dp

Onmogelijk. Tenzij je een hardwarematige DTS/DD encoder hebt, zoals op de Creative Audigy en X-Fi, of een softwarematige zoals (? Nouja, ik weet dat ze er zijn)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, dan hoef ik het ook niet meer te proberen :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:25

Sebazzz

3dp

Het is niet zo moeilijk, zoek maar op Google.
Ik weet niet of je het op Vista werkend krijgt, maar uit ervaring weet ik dat softwarematige encoders het goed doen met mijn onboard chippie zonder de gameprestaties al te erg naar beneden te schroeven.
Een andere tweaker zal even aan de naam moeten helpen van zo'n encoder, ik dacht dat het asimo heette of zoiets.

Bedenk wel dat je kans heb dat EAX ook werkt, aangezien zo'n encoder de 5 kanalen die al met EAX gemixt zijn opvangt en dan pas encode.

Waarom wil je dit eigenlijk? Heb je alleen maar een front en back ingang op je versterker en geen center/subwoofer? :) Had ik ook, in Vista kan je instellen dat ie softwarematig mixet of je hangt een splittertje tussen je signaal.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat softwarematige encoders geprobeerd en die werken prima bij het 5.1 geluid wat in bv divx of wmv files digitaal door te sturen maar bij battlefield lukt dat niet. Ik heb gewoon een 5.1 of eigenlijk 7.1 set en daar wil ik mn battlefield soud over horen :)
Maar misschien dat iemand nog een goeie encoder weet? Ik heb dus al ac3filter en ffdshow geprobeerd. Die asimo is alleen een robot voor zover ik heb gezocht :P

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:28

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Koop een geluidskaart met DTS encoding. Bijv. 1 van de geluidskaarten gebaseerd op de CMI 8788 chip.
Deze hebben hardwarematige DTS encoding, waardoor je gamesounds real-time kunt coderen naar DTS en naar je versterker kunt sturen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Kanarie schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:42:
Koop een geluidskaart met DTS encoding. Bijv. 1 van de geluidskaarten gebaseerd op de CMI 8788 chip.
Deze hebben hardwarematige DTS encoding, waardoor je gamesounds real-time kunt coderen naar DTS en naar je versterker kunt sturen.
Is idd een optie maar als het gratis kan... :P

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb hetzelfde probleem, nforce 2 realtek chippie met spdif naar mijn DTS/DD receiver. Wat voor geluidskaart heb ik dan nodig om via de spdif uitgang tóch surround geluid in games te krijgen? (en enigszins betaalbaar ook :p) Mijn SBLive 5.1 die ik voorheen in deze PC had weigerde namelijk ook om 5.1 in games weer te geven tenzij ik het analoog aan ging sluiten.

Dus dat ik echt niet meer hoef te doen dan dat ene digitale kabeltje in receiver en PC.

[SPDIF] 5.1 uit voor spellen
was voor mij trouwens vrij verduidelijkend :)

edit:
ter verduidelijking, welke kaarten nog meer naast de bovengenoemde C-media van o.a. dit topic:Hoge geluidskwaliteit met de C-Media 8788 chipset

dus; goedkoop ;)

en edit2:
ik heb nu de hele avond het forum doorgespit en heb een Club3D Theatron Agrippa gekocht :)

[ Voor 19% gewijzigd door thettes op 18-09-2007 02:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed advies, ik heb de kaart ook besteld. Niet te duur en goeie kwaliteit!
Pagina: 1