Videobeelden poging autodiefstal van harde schijf afhalen.

Pagina: 1
Acties:

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Gisteren nacht hebben 2 personen een poging gewaagd de auto van mijn buren te stelen.

Nu heeft weer een achterbuurman van mij een bewakings systeem sinds een tijdje. En pakt net een stukje mee van wie dit plein op en af rijd.
Het is een 4-channel digital video recorder met hardeschijf.

Nu heb ik de taak de gegevens van deze hardeschijf af te halen.
Wat mij in eerste instantie niet zo'n probleem leek.

Maar het toch is:

Met een externe usb-hd aansluiting wordt de hardeschijf niet herkend (jammer genoeg)
Dus heb ik hem gewoon in mijn pc als slave bij gehangen.
Nu zie ik hem wel maar kan ik hem nog niet benaderen.
Ik zou hem nog moeten initialiseren

Nu is mijn vraag, wat is dat initialiseren? Als ik zou doen. Zou ik dan gewoon bij de bestanden kunnen. Of formateerd hij vervolgens dan ook de schijf (wijzigd hij iets op de hd zelf) . De gegevens wissen zou wel heel erg jammer zijn.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Rechtermuisknop op deze computer -> beheren -> schijfbeheer -> rechtermuisknop op die schijf -> initialiseren.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• BrokenRules
Weet wel waar ik het kan doen. Maar mijn vraag is wat er in weze gebeurd. Dus niet dat ik mijn schijfinhoud wijzig zegmaar.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

Waarom heb je de Hd uit de recorder gehaald?

de meeste systemen bieden de optie om via een lan verbinding de beelden te 'downloaden'

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Acid
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 15:11
Hoi,

zie http://technet2.microsoft...37c075f1043.mspx?mfr=true wat er gebeurt.....

Overigens is het niet vreemd en gebeurt er niets met de data van de schijf of inhoud daarvan.

s6 8)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-02 20:58

Q

Au Contraire Mon Capitan!

BrokenRules schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:04:
Weet wel waar ik het kan doen. Maar mijn vraag is wat er in weze gebeurd. Dus niet dat ik mijn schijfinhoud wijzig zegmaar.
Dan wordt het ding gewist, niet doen dus. Kun je niet op een andere manier de beelden via het ding zelf te pakken krijgen?

• BrokenRules
Nogal tegenstrijdige reply's (Acid & Q)
Dat is ook wat ik tegenkom als ik rond google.

Kan hem er wel met een andere hd-recorder eraf gaan halen. Maar hoopte eigenlijk iets van een bestandensysteem te zien waar ik de desbetreffende orginele bestanden af kon halen. En zo niks hoef in te leveren op de toch al niet zo'n goeie kwaliteit

Het is voor mij eerste x dat ik met een schijf de vraag krijg van xp of ik hem wil initialiseren.
Als het een lege onbelangrijke hardeschijf was geweest had ik dit ook zonder problemen gedaan.

[ Voor 31% gewijzigd door BrokenRules op 17-09-2007 21:14 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Initialiseren wis je de hardeschijf niet mee. Het is een soort "mounten". Pas als je daarna een partitie ziet en deze weggooit of formateerd dan is er data verloren. Mestal krijg je de vraag initialiseren als er een vreemde partitie (gemaakt door andere pc) word toegevoegd aan het systeem. Heb zelf de melding vaker gekregen als ik een dynamische schijf wilde toevoegen aan een verse windows.

Maar aan de andere kant zou ik eerst de goede manier proberen, beschreven zoals de fabrikant dat aangeeft.

[ Voor 53% gewijzigd door Dukey op 18-09-2007 07:54 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 09:09
Particulieren camera's mogen niks zien van de openbare weg en beelden daarvan mogen niet als bewijs gebruikt worden

hmz...

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Snuffz0r schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:00:
Particulieren camera's mogen niks zien van de openbare weg en beelden daarvan mogen niet als bewijs gebruikt worden
Ja ik heb dat idd gehoord van een vriend waarvan z'n auto steeds bekrast werd door iemand. Iedere morgen als ie wakker werd had ie een nieuwe kras erop. Ook besloten een camera te installeren en het bleek de postbode te zijn (die bekend was). Met de videobeelden naar het politiebureau, daar konden ze dus niks mee maar ze waren wel bereid om een morgen te posten bij hem thuis achter het raam. Vervolgens liep de postbode dan toch tegen de lamp, de man was jaloers op de auto...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1