Toon posts:

[xp] heel erge sloomheid

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds nog niet zo heel lang, werkt mijn computer steeds slomer, nu is het zelfs zo erg dat als je bijvoorbeeld windows taakbeheer met je muis 1 rondje over het beeld sleept dat hij dan al gelijk een heel spoor achterlaat, heel erg hakkelt en meer dan 30% van het cpu gebruikt.

En iets zwaardere programma's werken sinds kort al bijna niet meer, zelfs gewone webbrowsers hakkelen erg en je ziet nu zelfs de pagina langzaam van boven naar beneden tevoorschijn komen
(dat ligt niet aan mijn internet).

dit is een korte samenvatting van mijn systeem:
Manufacturer: Dell Computer Corporation
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.66GHz
Memory: 510MB RAM
Hard Drive: 119 GB
Video Card: RADEON 9500 PRO / 9700
Monitor: Plug en Play-monitor
Sound Card: SB Audigy Audio [DC40]
Speakers/Headphones: Internetphone + speakers
Keyboard: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Mouse: Logitech USB WheelMouse
Mouse Surface:
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.061219-0316)

In hoop dat iemand mij hier kan helpen, bedank ik diegene nu alvast,

Rik

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Wat heb je zelf al gedaan om tot een oplossing te komen? Een trage Pc kan natuurlijk door veel dingen worden veroorzaakt. Kijk eens bij de actieve processen, staan hier applicaties bij welke veel geheugen of CPU usage hebben? Computer al gechecked op virussen/spyware/adware?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Controlleer je harde schijf eens op kapotte sectoren.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Kan best wel eens spyware zijn, installeer dit en laat hem scannen en verwijder alle troep:
http://www.spybotupdates.com/files/spybotsd15.exe

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf al met een stuk of 5 verschillende virus/spyware/adware scanners geprobeert wat te vinden, regcleaner gebruikt, ccleaner gebruikt
als ik een tijdje niks doet daalt het cpu ook gelijk naar ergens tussen de 0 en 10%
en ik heb al wat extra ruimte vrij geprobeert te maken

edit: ik zal die spybot ding nog ff proberen nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 21:40 ]

Verwijderd

Wat zegt taakbeheer ?

Verwijderd

Het klinkt alsof de videodrivers niet installed of gaar zijn, dan krijg je slome vensters. Deze even updaten of opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
dat spybot tooltje heeft tot nu toe al 80 entries gevonden, blijkbaar gebruik ik niet helemaal de goede scanners, ik heb ook maar even de video driver geherinstalleert, ik zal als de scan klaar is en nadat ik deze pc opnieuw heb opgestart wel even melden hoe het ermee staat

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24
Als je al zo ver bent met je Windows installatie vol met Spyware dan zou ik zelf niet eens meer proberen dat te verwijderen. Aangezien die cleaners nooit alles kunnen verwijderen en herstellen zoals het was. Er blijven altijd rester achter.

Ik zou je belangrijke data backuppen en je pc formatteren. En na de installatie eens gaan letten op wat je allemaal installeert en waar je allemaal op klikt. Als je alles goed leest en niet overal maar op JA drukt krijg je namelijk helemaal geen spyware op je pc...

Heel veel "gratis" software is niet voor niets gratis. Zit namelijk vol met spyware waar ze hun verdiensten mee binnenhalen.

Heb dit zelfde verhaal al zo vaak moeten vertellen aan vrienden en kennisen terwijl ik voor de zoveelste keer hun pc opnieuw aan het installeren ben... Je zou er moe van worden :P

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:30:
... nu is het zelfs zo erg dat als je bijvoorbeeld windows taakbeheer met je muis 1 rondje over het beeld sleept dat hij dan al gelijk een heel spoor achterlaat, heel erg hakkelt en meer dan 30% van het cpu gebruikt...
het gaat nu soepel, laat een heel enkele keer sporen na en het cpu schiet heel even omhoog maar als ik stop stopt dat ook gelijk weer

de gewone webbrowsers werken nu ook weer normaal, ik moet alleen nog even testen of iets zwaardere programma's ook weer goed (genoeg) werken, maar dat doe ik morgen.

ik zal er trouwens extra op letten voortaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 22:39 ]

Verwijderd

Hitman Pro.

Verwijderd

Inderdaad Hitman pro downloaden van http://www.hitmanpro.nl/hitmanpro/content/view/3/9/lang,nl/

Voer hem uit en laat hem maar helemaal uitrammelen.

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt weer, heel erg bedankt! _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1