Vista + draadloze netwerkadapter (USB) + elende

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sentinall
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08-2023
Hallo,

Ik draai op dit mometn Windows Vista en heb een netgear wpn111g wireless netwerk adapter.

Geheel willekeurig knalt het netwerk eruit en er is dan ook geen netwerk meer te vinden volgens mijn pc (dit kan na 5 minuten gebeuren of na 5 uur)

Ik heb alle drivers / firmwares geupdate van router en netwerkadapter.
Vervolgens heb ik op meerdere topics op dit forum gezocht en alle instellingen geprobeerd (via regedit en via beheren), maar niks helpt tot nu toe.

Onder windows XP werkte deze netwerkadapter prima.

Ik hoop dat iemand van jullie raad weet?

groet,

• Sonic1986
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-03 17:40
Kijk is hoe het met energiebeheer van je draadloze adapter is gesteld.

Verder geef je geen info over je router. Heb je er maar 1, of meerdere of misschien helemaal geen? Waar draait je DHCP server? Of heb je een statisch adres?

Op welke afstand staan de apparaten van elkaar? Ik heb meegemaakt over een afstand van 10m dat Window Vista mijn Linksys router niet vond... Heb je beveiling ingesteld (WEP, WPA, Mac-filter)?

Geef wat meer info, dan kunnen we je wat makkelijker helpen!

• sentinall
Sonic1986 schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:24:
Kijk is hoe het met energiebeheer van je draadloze adapter is gesteld.

Verder geef je geen info over je router. Heb je er maar 1, of meerdere of misschien helemaal geen? Waar draait je DHCP server? Of heb je een statisch adres?

Op welke afstand staan de apparaten van elkaar? Ik heb meegemaakt over een afstand van 10m dat Window Vista mijn Linksys router niet vond... Heb je beveiling ingesteld (WEP, WPA, Mac-filter)?

Geef wat meer info, dan kunnen we je wat makkelijker helpen!
~
De Router: netgear Rangemax WPN824v2
De router kent alle IP adressen an de computers toe.
WEP beveiligd

De afstand is 4 meter.

Onder Vista werkt alles perfect! Als ik de pc opstart vind hij het netwerk altijd, maar na een tijdej stopt hij ermee en vind hij geen enkel netwerk meer, heel raar!

• Sonic1986
En energiebeheer? Daar al gekeken? Bij mij was het namelijk dat de draadloze kaart zo stond ingesteld dat deze zichzelf uitschakelde als hij te weinig werd gebruikt.

Zet de beveiliging eens uit en kijk of je een MAC-filter kan toepassen. Ken de router niet, maar wellicht dat het mogelijk is.

Edit: Ik heb op de site van Netgear een handleiding gevonden (http://kbserver.netgear.com/pdf/wpn824_ref_manual.pdf). Hier staat precies in hoe je een draadloos MAC-filter in kunt stellen. Zet die WEP beveiliging uit en pas een MAC-filter toe. Probeer dat eens een paar dagen.

[ Voor 32% gewijzigd door Sonic1986 op 17-09-2007 20:08 ]

• sentinall
bedankt, ga dit eens proberen.

PS iedereen snapt natuurlijk wel dat het eLLende is!

• Sonic1986
Windows Vista is ellende! Maar soms ligt het ook aan de gebruiker ;-)

Verwijderd

Vista is nog niet geheel volmaakt, maar dat was XP na de release ook nog niet. Dus afwachten tot SP1 gereleased is en of het mbt dergelijke hardware een verbetering is.

Verwijderd

Die WPN111 is een en al ellende. Meerdere mensen op chelloo.com klagen er over. De mijne is zelfs dood gegaan. Gebruik nu mijn oude Linksys WMP54G

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:12
Wat voor router heb je. Ik weet niet exact wat jouw adapter aankan. Maar sommige (voor interne kaarten) kunnen alleen kanalen 1 t/m 11 ontvangen. Meeste routers zenden 1 t/m 13 uit, dat betekent dat wanneer je router op 12 op 13 springt je geen internet meer hebt, en je je router ook niet meer ziet. Probeer hem dus vast te zetten op een kanaal lager dan 12.

[ Voor 16% gewijzigd door SCIxX op 20-10-2007 18:18 ]

Pagina: 1