Toon posts:

instabiel systeem - nog even garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Graag zou ik van jullie wat advies hebben wat ik het beste kan doen. Het is namelijk zo dat ik nog enkele weken (verlengde) garantie op mijn pc heb, en enkele weken geleden gaf mijn pc een paar keer problemen: een keer of 4 achter elkaar kwam de pc niet verder dan het "Award-scherm" (BIOS-scherm, is dat toch?). Hij bleef daar simpelweg daar hangen totdat ik de pc handmatig uitschakelde.
Het lijkt dus dat het systeem (zonder aanleiding) nogal instabiel aan het worden is.
Sindsdien is het probleem niet meer voorgekomen.

Nu is mijn vraag aan jullie: wat adviseren jullie mij te doen om dit geval te doen? Het is dus niet iets aanwijsbaars, maar wel vervelend als het blijft gebeuren als ik straks geen garantie meer heb. Daarom wil ik nu iets kunnen doen om nog op de garantie te kunnen verhalen, bijv. via de winkel laten repareren. Maar de pc geeft nu het probleem dus (even) niet, dus heb geen directe reden om het ding weg te brengen.

Dus kort: wat kan ik doen binnen de laatste weken garantie om het ding gerepareerd of in het beste geval, vervangen te krijgen???

Ik hoop op jullie reacties, bij voorbaat dank!

Mvg, Jentse

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Tja, als er niks meer aan de hand is wordt het lastig, dan kan de verkoper het probleem niet vinden (want dat is er ook niet voor wat hem betreft) en zal er niks gerepareerd worden.

Je kunt het hooguit aankaarten zodat je later niet te horen krijgt van 'Had het toen even gezegd'. Maar ga er niet vanuit dat er preventief zomaar iets vervangen wordt.

Overigens is dit ook niet echt een hardware gerelateerde vraag maar meer een generieke garantie vraag (de pc had ook een tv of koelkast kunnen zijn om maar wat te noemen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk dat het nu niet echt een hardwarematig probleem is/lijkt.
Zou ik iets met de bios kunnen doen waardoor de storing af te lezen valt?
Of is er andere mogelijkheid om de storing opnieuw te krijgen, zodat er onder garantie nog naar gekeken kan worden??
Dit zou een hoop gezeik schelen in de toekomst...

Bedankt alvast!

Verwijderd

Je kunt beginnen te controlleren of een aantal onderdelen nog goed zijn.

Memtest om het geheugen te testen http://www.memtest86.com/
IBM drive fitness test om je harde schijf te testen http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm

Dit zijn van die dingen waar de bios nog wel eens op wil hangen.

Moeite waard dit te controlleren