Zoektocht naar een kleine, stille thuisserver-behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:09
Na veel zoeken denk ik dat het onmogelijk is een kast te vinden met mijn eisen:
  • Klein
  • Stil
  • Ruimte voor veel hardeschijven
  • Géén ruimte voor cd-romspelers etc.
  • Géén ingebouwde PSU
Nu heb ik een Lian Li V300:

[img]http://www.sfftech.com/img/news_images/v300.jpg[/img=]

Deze heeft 2 nadelen:

Te weinig ruimte: ik moet 5-6 hardeschijven kwijt kunnen. Dit is een must have.

Teveel lawaai: er zit een Zalman ZM600-HP (klik!) voeding in, en een Zalman cpu cooler. Deze 2 maken het lawaai niet, wel de 60 of 80mm casefans en de hardeschijven. Als dit ding op m'n bureau staat, wil ik 3m er vanaf lekker kunnen slapen. Must have.

Een goede eigenschap van het ding is dat-ie weinig ruimte inneemt, het formaat is perfect. Er is alleen erg veel ruimte verspilt voor CDrom spelers waardoor ik de hardeschijven niet kwijt kan.

Ik heb denk ik wel 20 kasten-bouwers afgezocht met m'n eisen. Is er iemand die toevallig weet of er een kast bestaat die ik zoek?

Verwijderd

Kan je niet gewoon het beste zelf een case maken? Dan kan je zelf maten en vormen bepalen

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:59
Waterkoeling?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

KhaZ schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:59:
[..]
Nu heb ik een Lian Li V300:

Deze heeft 2 nadelen:

Te weinig ruimte: ik moet 5-6 hardeschijven kwijt kunnen. Dit is een must have.

Teveel lawaai: er zit een Zalman ZM600-HP (klik!) voeding in, en een Zalman cpu cooler. Deze 2 maken het lawaai niet, wel de 60 of 80mm casefans en de hardeschijven. Als dit ding op m'n bureau staat, wil ik 3m er vanaf lekker kunnen slapen. Must have.
Casefans vervangen
Een goede eigenschap van het ding is dat-ie weinig ruimte inneemt, het formaat is perfect. Er is alleen erg veel ruimte verspilt voor CDrom spelers waardoor ik de hardeschijven niet kwijt kan.
cd-rom speler eruithalen
Ik heb denk ik wel 20 kasten-bouwers afgezocht met m'n eisen. Is er iemand die toevallig weet of er een kast bestaat die ik zoek?
Met een beetje creatief zijn, heb je dus niet eens een nieuwe kast nodig.
Dat je schijven herrie maken, zullen ze een nieuwe kast ook doen.

Ey!! Macarena \o/

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-02 22:52
is het niet mogelijk om die case fans te vervangen of op 5 volt te laten draaien, en 2 5.25inch naar 3,5inch brackets te kopen? dan kan je op de plek van de 2 cd spelers nog 2 hdd's plaatsen, en mocht je ooit een cdtje dr in willen douwen kan je zo een USB dingetje ofzo gebruiken.

btw wat een :9~ case zeg, echt mooi dingetje _/-\o_

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:09
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:03:
Kan je niet gewoon het beste zelf een case maken? Dan kan je zelf maten en vormen bepalen
Dat zou wel het beste zijn ja, alleen heb ik daar geen tijd en zin in, ben er ook niet van overtuigd dat-ie dan perfect wordt, helaas :+
Gaat 'm niet worden, wil een kleine kast die ook makkelijk ergens mee heen te nemen is, waterkoeling is dan voor mij een no-go.
RaZ schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:05:
  • Casefans vervangen
  • cd-rom speler eruithalen
  • Met een beetje creatief zijn, heb je dus niet eens een nieuwe kast nodig.
    Dat je schijven herrie maken, zullen ze een nieuwe kast ook doen.
  • Ik heb 2x 80mm Papst fans gekocht die zo goed als geen geluid maken, maar de fans die er nu inzitten maken dit ook bijna niet. Het is meer het probleem van de kast dat elk geluid wat erin zit eruit komt, ipv gedempt wordt en erin blijft.
  • Er zit geen CDromspeler in, het probleem is dat er ruimte is voor 2 CDromspelers, maar ik op die plek geen hardeschijven kan plaatsen, ook niet dwars. Ik heb eraan gedacht de kast helemaal te verzagen, maar heb geen ervaring met metaalbewerking, heb wel een dremel.
  • Tja, gaat niet lukken denk ik. Als ik de CDrom bays eruit haal, sloop ik in feite de hele kast, aangezien dat deel juist de stevigheid biedt aan de rest van het geheel.
!GN!T!ON schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:12:
is het niet mogelijk om die case fans te vervangen of op 5 volt te laten draaien, en 2 5.25inch naar 3,5inch brackets te kopen? dan kan je op de plek van de 2 cd spelers nog 2 hdd's plaatsen, en mocht je ooit een cdtje dr in willen douwen kan je zo een USB dingetje ofzo gebruiken.

btw wat een :9~ case zeg, echt mooi dingetje _/-\o_
De casefans hangen allemaal al aan een fancontroller, je hoort ze ook bijna niet. Het probleem is dat je alles bij elkaar wél hoort, voornamelijk omdat al het geluid uit de kast gaat (zitten heel veel openingen in).

Bedankt voor de antwoorden!

Maar goed, ik zoek dus een kast zonder 5.25" bays, en alleen maar 3.50" bays, stuk op 5-6. Iemand? :'(
Pagina: 1