[printer]Met cartridge in de doos

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Beetje halve titel, maargoed:
Ik moet veel printers klaarmaken voor personeel, die tot 3 weken later de printer ophalen. Standaard aanzetten, installeren, configureren testen etc. Uiteraard dus met cartridges erin, in zijn geheel weer terug in de doos klaar om hem op te halen.

Nu heb ik alleen discussie over het feit om die cartridges erin te laten zitten, aangezien de printer 90graden draait (meestal), is de andere persoon van mening dat dit gaat lekken. Nu heb ik al zo'n 20 printers gedaan in het afgelopen jaar en nooit eigelijk problemen gehad. Het lijkt mij sterk dat door zulke miniscule gaatjes (in 'afsluitstand') er iets kan gaan lekken.

Toevallig contact gehad met een leverancier, die heeft nog nooit problemen gehoord omtrent dit lekken, is dit een fabeltje of echt mogelijk?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

De inkt wordt bij normaal gebruik uit de cartridge geperst door piëzo-elementjes. De gaten zijn dus afgesloten wanneer de kop niet in gebruik is.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Wanneer een printpatroon bijgevuld wordt met een naald met inkt, dan wil het wel eens voorkomen, dat hoewel het gaatje dicht is er tóch inkt gaat lekken uit het "print-gedeelte".

Maar een origineel, niet "verkracht", inktpatroon lekt niet.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Wij gebruiken enkel orginele (niet refilled) cartridges, bedankt voor de informatie :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Er zijn sommige inkjet printers die inderdaad inkt kunnen morsen als deze op de kant staan. Volgens mij hebben HP printers (het meerendeel qua zakelijke printers) hier geen last van.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
"officieel" mag je een printer niet vervoeren met de cartriges erin... je garantie kan dan vervallen.
In de praktijk levert dit zelden problemen op bij HP (inkjet) printers, en al vaker bij bijvoorbeeld Epson. dat heeft te maken met de plaatsing van de kop (op de cartridge of in de printer).
Bij laserprinters denkik niet dat er echt problemen opduiken.
Maar ik zou één setje gebruiken om de printer(s) te configureren en te testen. Het bijgeleverde setje kan vervolgens door de gebruikers geplaatst worden (ze moet het toch _ooit_ leren :p )

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Meestal zitten er toch van die 'thuiskomertjes' bij, dus geeft ze altijd een nieuw setje mee die ze dan binnen paar dagen toch moeten vervangen :)

Pagina: 1